Gjest zakkoo Skrevet 7. februar 2007 Skrevet 7. februar 2007 Jeg skal finne nivåoverflaten til f(x,y,z)=z+sqrt(x^2+y^2) Har gjort dette om til r=+/- (k-z) Men hvilken 3D-figur kan dette gjenkjennes som? 0 Siter
pærebrus Skrevet 7. februar 2007 Skrevet 7. februar 2007 Programmet DPgraph kan lastes ned gratis på nett, husker ikke hvor. Men der kan du taste inn formler og få opp figurer i 3D. 0 Siter
pærebrus Skrevet 7. februar 2007 Skrevet 7. februar 2007 Programmet DPgraph kan lastes ned gratis på nett, husker ikke hvor. Men der kan du taste inn formler og få opp figurer i 3D. Prøvde å taste inn i programmet her, og hvis jeg setter z+sqrt(x^2+y^2)=0, så får jeg opp en slags pyramide... 0 Siter
pærebrus Skrevet 7. februar 2007 Skrevet 7. februar 2007 Prøvde å taste inn i programmet her, og hvis jeg setter z+sqrt(x^2+y^2)=0, så får jeg opp en slags pyramide... Rettelse: kjegle ikke pyramide, tenkte feil. 0 Siter
Piraye Skrevet 8. februar 2007 Skrevet 8. februar 2007 Kule. x^2+y^2+z^2=f(x,y,z)^2 Hmh, nei det blir feil.. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.