Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal flytte til Oslo igjen etter et par år i en annen by. Vil gjerne ha en leilighet på minimum 100 kvm fordi vi planlegger barn snart.

Men det er jo så sinnsykt dyrt! Grensen vår er tre millioner. Hva og hvor kan vi få kjøpt noe?

Skrevet

Med det budskjettet så kan du muligens kjøpe noe i Finnmark, i de usentrale strøkene.

Jeg skal også kjøpe, men vurderer å vente til renta går opp og markedet roer seg _litt_.

Ikke at jeg tror på noe crash, men 1 1/2 % til burde dempe litt.

Gjest heffalumpen
Skrevet

hellerud, holmlia, etterstad,

furuset, løren, lambertseter, osv. Søk på avansert søk på finn.no

Lykke til :)

Skrevet

Med det budskjettet så kan du muligens kjøpe noe i Finnmark, i de usentrale strøkene.

Jeg skal også kjøpe, men vurderer å vente til renta går opp og markedet roer seg _litt_.

Så dyrt er det da ikke... :-)

Skrevet

Ja, jeg vet. Det er helt sykt. Solge akkurat en liten leilighet i Oslo og den hadde steget fra 500 000 til 1,3 mill på ett år. Vi har mulighet til å leie en overgangsbolig fra jobben til mannen min i ett år, til rundt 5000 i måneden. Kanskje vi skal gjøre det, og vente litt til markedet roer seg. Det må jo gjøre det etter hvert.

Skrevet

Ta et søk på www.finn.no

Takk, men det har jeg allerede gjort. :)

Skrevet

Ja, jeg vet. Det er helt sykt. Solge akkurat en liten leilighet i Oslo og den hadde steget fra 500 000 til 1,3 mill på ett år. Vi har mulighet til å leie en overgangsbolig fra jobben til mannen min i ett år, til rundt 5000 i måneden. Kanskje vi skal gjøre det, og vente litt til markedet roer seg. Det må jo gjøre det etter hvert.

Hvor stor er den leiligheten?

5000 kr høres ut som en bra pris på en leieleilighet i Oslo til to personer.

Skrevet

Hvor stor er den leiligheten?

5000 kr høres ut som en bra pris på en leieleilighet i Oslo til to personer.

Den er på omtrent 90 kvm. Veldig bra standard og møblert. :) Kan ha tingene våre på lager, mens vi bor der. Sikkert lettere å finne en annen leilighet når vi kan gå på visninger o.l.

Skrevet

Den er på omtrent 90 kvm. Veldig bra standard og møblert. :) Kan ha tingene våre på lager, mens vi bor der. Sikkert lettere å finne en annen leilighet når vi kan gå på visninger o.l.

Da hadde jeg ikke tvilt. Det er kjempebillig. Er dere misfornøyd med møblene i leiligheten kan dere jo sette dem på lager i stedet for.

Skrevet

Jeg hadde ikke vært i tvil.

Nå skal ikke vi til Norge før rundt august, så vi avventer litt. Leie er en definitiv mulighet.

Skrevet

Da hadde jeg ikke tvilt. Det er kjempebillig. Er dere misfornøyd med møblene i leiligheten kan dere jo sette dem på lager i stedet for.

Da går vi nok for det. Er vi heldige får vi solgt den leiligheten vi bor i nå til en god pris. Så kan vi vente med å kjøpe i ett år og da har kanskje prisene stabilisert seg. Kanskje vi får spart noen penger også. :)

Skrevet

Her jeg bor (laaaangt fra Finnmark) får du et nytt hus til under 2 mill.

Skrevet

Om dere får leie en leilighet på 90 kvm til 5000,- i måneden så hadde jeg ikke vært i tvil. Det er helt sinnsykt bra deal, og det er jo lettere når man bor i byen å kikke seg litt rundt.

Gjest å leie er også bra
Skrevet

Jeg ville absolutt ha leid, til den prisen dere nevner, dersom dere har mulighet til det! Jeg ville ikke ha kjøpt nå som markedet er slik. Vent heller 1 år eller 2, da vil renteøkningen med stor sannsynlighet gjøre at prisene har moderert seg noe.

Skrevet

Jeg hadde ikke vært i tvil.

Nå skal ikke vi til Norge før rundt august, så vi avventer litt. Leie er en definitiv mulighet.

Vær oppmerksom på at det er DYRT å leie i Oslo da, hvis dere skal bo der. Flowys deal er kjempegod.

Skrevet

"Jeg skal også kjøpe, men vurderer å vente til renta går opp og markedet roer seg _litt_.

Ikke at jeg tror på noe crash, men 1 1/2 % til burde dempe litt."

Aldri i verden. Dersom det kommer et krakk, kommer det av helt andre årsaker enn en så liten renteøkning isolert sett.

At _veksten_ avtar er noe helt annet enn at prisen du faktisk betaler for leiligheten i fremtiden i forhold til i dag synker.

Skrevet

http://www.finn.no/finn/realestate/object?finnkode=9301164&sid=9aSC4uR5f288922&pos=5&tot=25

Her kunne jeg godt bodd.

Men hør på resten og bruk søkefunksjonen til Finn, den gir deg langt bedre indikasjoner på hvor man får hva til hvilken pris. Om dere ender opp med å bare ha råd i f.eks Søndre Nordstrand kan man selvsagt vurdere om det er et must å bo i Oslo fylke, eller om det er like greit å pendle fra steder i f.eks Akershus som er like langt unna.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...