Gå til innhold

Opptaksprøve til linjeforening - over streken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Medisinstudente i Oslo måtte ta av seg alle klærne og simulere samleie med en medstudent/studine.

Er dette bare uskyldig moro, eller å gå langt over streken for hva som er etisk forsvarlig?

Skrevet

Hvor har du det fra? Link?

LANGT over streken synes jeg. Hva skulle være vitsen med det?

Skrevet

Langt over streken! Men de yngste i en utdanning eller på jobb har alltid måttet tåle en del. Sjømennene har vel sitt rittusale (har glemt detaljene).

Der jeg jobber (industribedrift) ble de nye medarbeiderne "stemplet", d.v.s. de ble lagt oppå tegnestifter. Heldigvis var det slutt på det før min tid!

Skrevet

Det er helt frivillig om man vil delta i de ulike aspektene ved alle fadderordningene til UiO.

Skrevet

Langt over streken! Men de yngste i en utdanning eller på jobb har alltid måttet tåle en del. Sjømennene har vel sitt rittusale (har glemt detaljene).

Der jeg jobber (industribedrift) ble de nye medarbeiderne "stemplet", d.v.s. de ble lagt oppå tegnestifter. Heldigvis var det slutt på det før min tid!

Det gjør ikke så vondt.

Skrevet

Det er helt frivillig om man vil delta i de ulike aspektene ved alle fadderordningene til UiO.

Ja, men man blir jo sett på som jævlig kjip hvis man ikke er med.

Skrevet

"Sjømennene har vel sitt rittusale (har glemt detaljene)."

Er det når man passerer ekvator for første gang du mener? Den slags tull er det visst slutt på for lenge siden. Jeg kjenner ingen som har vært med på det. (Jeg har vært i bransjen.)

Skrevet

De fleste vil jo være en del av studiemiljøet...

Skrevet

"Sjømennene har vel sitt rittusale (har glemt detaljene)."

Er det når man passerer ekvator for første gang du mener? Den slags tull er det visst slutt på for lenge siden. Jeg kjenner ingen som har vært med på det. (Jeg har vært i bransjen.)

Ja, det var kanskje ved Ekvator. Men det var vel og noko om å kjølhale færskinger på f.eks. lofotfiske.

Skrevet

Ja, det var kanskje ved Ekvator. Men det var vel og noko om å kjølhale færskinger på f.eks. lofotfiske.

Det håper jeg det er noen tiår siden de sluttet med. :-)

Det er vel stadig noen som praktiserer ekvatordåp for moro skyld, men det er mer uskyldig á la tang i håret.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...