Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal kjøpe en adapter. Det skal helst være en som kan brukes over hele verden uansett antall Hertz og Volt. Men jeg har ikke peiling på dette, og internettbutikkene jeg har funnet gir ikke akkurat så mye informasjon. Hjelp meg!

Kan denne f.eks. brukes?

http://www.batterilageret.dk/product.asp?product=7&sub=4&page=1

Det ser jo ut som den bare har et vanlig norsk stikk, men den kalles universal.

Skrevet

Ser ut til at det er norsk stikk, men mange forskjellige greier til den andre enden, om du skjønner.

Du må finne en som har flere alternativer på den biten som skal i veggen.

(ja, jeg vet, jeg er fryktelig dårlig til å forklare...)

Skrevet

Ser ut til at det er norsk stikk, men mange forskjellige greier til den andre enden, om du skjønner.

Du må finne en som har flere alternativer på den biten som skal i veggen.

(ja, jeg vet, jeg er fryktelig dårlig til å forklare...)

Det var også det jeg syntes det så ut som her. Men jeg lurer også litt på om det norske stikket kan tas av, og så settes de andre på...?

Skrevet

Det var også det jeg syntes det så ut som her. Men jeg lurer også litt på om det norske stikket kan tas av, og så settes de andre på...?

Synes det ser ut til at den rekka med 5-6 forskjellige "stikk" ser ut som den enden man stikker i mobiltlf eller mp3-spiller.

For lenge siden, i London, så måtte man ha med en sånn overgangsplugg for å kunne lade opp ting. Tror de hadde sånn stikk der som ser ut som våre gamle telefonstikkontakter, altså med 3 stk.

Skrevet

Synes det ser ut til at den rekka med 5-6 forskjellige "stikk" ser ut som den enden man stikker i mobiltlf eller mp3-spiller.

For lenge siden, i London, så måtte man ha med en sånn overgangsplugg for å kunne lade opp ting. Tror de hadde sånn stikk der som ser ut som våre gamle telefonstikkontakter, altså med 3 stk.

Hva med denne da tro?

http://www.batteribyen.dk/stjerne_rejseadapter_stik-p-1925.html?cPath=40_182&osCsid=4d683ffd87ab44fe639ba37b9698aed7

Må si jeg ikke skjønner helt hva som menes med dette:

"BEMÆRK: Apparater skal kunne klare den pågældende spænding i det land, hvor du sætter apparatet i stikkontakten! Stikkene omformer IKKE spændingen. Så husk at undersøge om apparaturet kan klare den pågældende spænding."

Eller rettere sagt, hvordan man undersøker om apparatet kan klare den pågjeldende spenning.

Skrevet

Hva med denne da tro?

http://www.batteribyen.dk/stjerne_rejseadapter_stik-p-1925.html?cPath=40_182&osCsid=4d683ffd87ab44fe639ba37b9698aed7

Må si jeg ikke skjønner helt hva som menes med dette:

"BEMÆRK: Apparater skal kunne klare den pågældende spænding i det land, hvor du sætter apparatet i stikkontakten! Stikkene omformer IKKE spændingen. Så husk at undersøge om apparaturet kan klare den pågældende spænding."

Eller rettere sagt, hvordan man undersøker om apparatet kan klare den pågjeldende spenning.

Først, den linken virket ikke...

Aner ikke hvordan man sjekker sånt. Bruker vel stå et maxtall på laderen eller hårføneren eller hva man skal bruke, men blir vanskelig om de bruker andre betegnelser for strømspenningen i andre land.

Skrevet

Først, den linken virket ikke...

Aner ikke hvordan man sjekker sånt. Bruker vel stå et maxtall på laderen eller hårføneren eller hva man skal bruke, men blir vanskelig om de bruker andre betegnelser for strømspenningen i andre land.

Merkerlig. Den virker når jeg trykker på den...

Takk for svar!

Skrevet

Se der ja, gemini ordner og fikser :-)

Jeg ville gått for en sånn sofline

Gemini fikser det meste! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...