Gå til innhold

Flybillet og passnummer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ikke normalt at man skal oppgi passnummeret sitt når man bestiller flybillet?

Jeg har bestilt en, men jeg kom på nå at jeg aldri måtte oppgi passnummeret mitt i prosessen.

Skrevet

Jeg bestiller flybilletter ca. to ganger i måneden, og har aldri vært borti at man må oppgi passnummer. Hverken på innenlands- eller utenlandsreiser.

Skrevet

Tror det kommer litt an på hvor du skal. Jeg måtte oppgi passnummeret da jeg bestilte billetter til Iran i går. :)

Skrevet

Tror det kommer litt an på hvor du skal. Jeg måtte oppgi passnummeret da jeg bestilte billetter til Iran i går. :)

Jeg skal også til en annen verdensdel. Merkelig...

Skrevet

Jeg bestiller flybilletter ca. to ganger i måneden, og har aldri vært borti at man må oppgi passnummer. Hverken på innenlands- eller utenlandsreiser.

Så er det ikke bare meg. Jeg synes å huske jeg alltid har måtttet oppgi passnummer før.

Skrevet

Jeg skal også til en annen verdensdel. Merkelig...

Ja, kanskje det er derfor. :)

Caloni Makaroni
Skrevet

Jeg har aldri oppgitt passnummer ved bestilling av hverken innen- eller utenlandsreiser.

Skrevet

Jeg har aldri oppgitt passnummer ved bestilling av hverken innen- eller utenlandsreiser.

Så er det vel forskjellig praksis. :-)

Caloni Makaroni
Skrevet

Så er det vel forskjellig praksis. :-)

Antakelig! Men jeg har bestilt hos mange forskjellige selskaper, både på nett og over telefon. Andre har bestilt flybilletter for meg også, så da -vet- jeg at de ikke oppga passnummeret. Dessuten er det jo ingen regel for at du må ha pass på det tidspunktet du bestiller billetten. Synes det høres merkelig ut, jeg. Men jeg tror deg, altså ;)

Skrevet

Antakelig! Men jeg har bestilt hos mange forskjellige selskaper, både på nett og over telefon. Andre har bestilt flybilletter for meg også, så da -vet- jeg at de ikke oppga passnummeret. Dessuten er det jo ingen regel for at du må ha pass på det tidspunktet du bestiller billetten. Synes det høres merkelig ut, jeg. Men jeg tror deg, altså ;)

Jeg har nemlig bestilt to flybilletter nylig. Den ene skulle jeg oppgi passnummeret på, det andre ikke.

Skrevet

Men du har jo rett i at det er en merkelig praksis der de gjør det. For man er jo ikke nødt til å ha pass når flybilletten bestilles.

hidi, the scorpion
Skrevet

Har reist masse i Europa, men aldri oppgitt passnummer...Det blir vist frem når jeg kommer til innsjekking....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...