Gå til innhold

Er du VENSTREHENDT?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og i så fall: Har du egen venstrehåndsmus, bruker du høyrehånd til musa eller bruker du høyrehåndsmus med venstre?

Andre ting som irriterer deg i hverdagen?

Skrevet

Ja, jeg er venstrehendt. Musa bruker jeg mest høyrehånda på, men bytter ofte over til venstre for å avlaste. Jeg bruker begge hendene like godt.

Nå har jeg forresten en snæksy sak på jobben som bare er en slags pinne rett foran tastaturet som jeg styrer med begge hendene, og som jeg også kan klikke med. I tillegg er der scrolleknapp, og en knapp som tilsvarer venstreknappen på musa, og en som tilsvarer høyreknappen. Til slutt så hører det med å fortelle at det er to gode håndleddsputer på begge sider at disse "installasjonene". (Husker ikke hva dette systemet heter).

Ellers så savner jeg, som venstrehendt, ingenting i hverdagen.

Gjest milliee
Skrevet

Ja, jeg er venstrehendt, men bruker musa med høyre hånd uten problem. Håndball og fotball spilte jeg også med høyre...

Eneste problem jeg har opplevd med å være venstrehendt er når vi spilte volleyball i gymmen.

Ballen gikk ofte rett i høyre vegg, fordi det var så nært til min venstre arm jeg serva med.

Bandminton og brentball etc spiller jeg med venstre. Og når jeg skriver. Saks er heller ikke noe problem.

Så en er vel ikke hundre prosent venstrehendt bestandig

Skrevet

Ja, jeg er venstrehendt.

Da jeg begynte med data, for mange år siden, på EDB-skolen, fant jeg ut at jeg aldri skulle omdefinere musa til venstrehendt bruk. Vi byttet jo datamaskiner hele tida, så å drive og skulle omdefinere musa hver gang det virket temmelig håpløst.

I begynnelsen var det litt ekkelt, måtte liksom holde musa litt på skrå. Men etter ei tid gikk det bra.

Nå, mange år etter, er jeg sjeleglad for at jeg var så lur. Jeg bruker venstrehånda på musa, men høyrehåndt mus. Det er helt uproblematisk.

Det er heller ingen ting i hverdagen som jeg finner vanskelig eller som irriterer meg som venstrehendt. Fyllepennen på skolen var ikke min beste venn, kan man si, men jeg kom meg da gjennom det også. :-)

Caloni Makaroni
Skrevet

Jeg bruker høyrehånda på musa. Det er mye mer praktisk synes jeg, for da har jeg samtidig muligheten til å holde en penn med venstre og skrive litt, om det skulle være aktuelt.

På touchpaden bruker jeg venstre og høyre omtrent likt. Men jeg har byttet om på museknappene på den, så jeg bruker nok venstre mest.

Ikke mye som irriterer meg i hverdagen, egentlig. Man blir vant til det meste! Dessuten har jeg nærmest blitt tvehendt nå, pga gjentatte skader i venstrearmen, så nå skriver jeg veldig bra med høyre også. Men smøre på en brødskive med høyre, -det- klarer jeg ikke ;)

Skrevet

Jeg er venstrehendt, men har høyrehåndsmus. For tiden har jeg en trådløs mus, og bruker venstre og høyre hånd omhverandre - alt etter hvordan jeg sitter m laptoppen.

Gjest Tacomix
Skrevet

Ja, jeg er venstrehendt! Jeg gjør det meste med begge hender, men skriving og lage mat er best med venstre. Ellers så går alt om hverandre. Jeg synes vi som er venstrehendte og som greier å bruke hendene slik, har mange fordeler:)!

Skrevet

Jeg er høyrehendt men bruker venstrehånda på musa like mye som høyre. Begynte med det da jeg brakk håndleddet for noen år siden, og det er jo veldig greit å kunne bytte på.

Skrevet

Jeg er høyrehendt men bruker venstrehånda på musa like mye som høyre. Begynte med det da jeg brakk håndleddet for noen år siden, og det er jo veldig greit å kunne bytte på.

Jeg har prøvd å lære meg å skrive med høyre, for det er mye mer effektivt enn å skrive med venstre (når man skriver fra høyre mot venstre). Men det er håpløst. Vi venstrehendte skulle bodd i Araber-verdenen! Er det flere venstrehendte der, mon tro?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...