Gå til innhold

Hvordan ser du for deg året?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ser du for deg året oppi huet? Som en vanlig kalender som henger på veggen hjemme? Som et slags hjul som går rundt?

Og knytter du farger ti ukedage, tall og bokstaver?

• Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hare1365380455

5

• Lillemus

4

• Gyda

4

• streker paa veggen..!

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

streker paa veggen..!
Skrevet

Mmm, høst trær, blader, jente lår. Et år.

Mjau ;-)

Erru ei lita kat Zakkoo? *vinker*

(blir du forvirret av det siste, hopp over det :P)

Skrevet

Mjau ;-)

Ja, ble forvirra...

Skrevet

Mjau ;-)

Han er nok ikke katta tror jeg, men han kan fort bli et stort mjau forsetter han på samme måten.

streker paa veggen..!
Skrevet

Ja, ble forvirra...

Allright, carry on then.. ;)

mjau... i tvil :P

streker paa veggen..!
Skrevet

Han er nok ikke katta tror jeg, men han kan fort bli et stort mjau forsetter han på samme måten.

Hey Piraye

Ja, trodde det bare var meg som merket dette jeg.. hmm :)

Jaja, synes det er fint at folk skriver alt mulig jeg altså, likte pusen også jeg.. for det meste..

Men det blir litt mye iblandt, og når folk begynner og klage i tillegg så tar det jo av..

Men men, dette tilfellet roer seg vel litt ned,hvis det ikke er en katt, sånn som jeg gjorde for noen år siden!! :P

Skrevet

Hey Piraye

Jaja, synes det er fint at folk skriver alt mulig jeg altså, likte pusen også jeg.. for det meste..

Men det blir litt mye iblandt, og når folk begynner og klage i tillegg så tar det jo av..

Men men, dette tilfellet roer seg vel litt ned,hvis det ikke er en katt, sånn som jeg gjorde for noen år siden!! :P

Neida, merka det jeg også, men hadde det vært katta hadde spammet hatt masse ukjente nick. Tror jeg.

Det kan bli litt mye av det gode ja...

streker paa veggen..!
Skrevet

Neida, merka det jeg også, men hadde det vært katta hadde spammet hatt masse ukjente nick. Tror jeg.

Det kan bli litt mye av det gode ja...

*lener seg tilbake og venter spent på hvordan dette vil gå* ;)

Skrevet

*lener seg tilbake og venter spent på hvordan dette vil gå* ;)

Hehe. Så lenge zakkoo holder seg til ett nick tror jeg det verste som skjer er at folk blit drittlei alle "undersøkelsene" hans.

Skrevet

Ser det for meg som en sirkel der årstidene følger klokken jeg :o)

Januar er klokka sju, februar klokka åtte osv.

Skrevet

For meg er både uker og år en oval sirkel.

Tallene opp til ti har kjønn.

_Slik_ lever jeg. :-)

Skrevet

Dagene er ser ut som et 7 tall, hvor mandag er nederst og søndag på kanten av toppen. Månedene er delt opp på nesten samme måte, men vanskelig å forklare.

Hverken tall, dager uker eller måneder har farger, men navn har det.

Gjest milliee
Skrevet

eneste jeg kan si er at jeg knytter farger til navn

Skrevet

Hey Piraye

Disse trådene er veldig mye mer underholdende enn det katta presterte, synes jeg. Og da spiller det forsåvidt ingen rolle om det _er_ katta, heller. ;)

Skrevet

Året er et hjul/runding, hvor jula er på klokka 12.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg knytter ikke farger til tall eller dager.

Året er hverken en veggkalender eller en sirkel. Det er som en lang, stor kartotekskuff som jeg har i ansikshøyde. Skuffen er tettpakket med dager fremover, men med større skilleark for hver måned, og enda større skilleark for årstidene.

Jeg ser det så tydelig for meg, men å få forklart det?

Kartotekkortene er forresten i levede bilder, der fastsatte hendelser alt er plottet inn. Som påske, 17.mai, et bryllup jeg skal i til sommeren, mc'turer.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

For meg er både uker og år en oval sirkel.

Tallene opp til ti har kjønn.

_Slik_ lever jeg. :-)

"Tallene opp til ti har kjønn"

Hvilket kjønn har tallet 4?

Skrevet

Året: Som en runding som går MOT klokka, der julaften er på toppen, og en uendelig lang sommerferie nederst.

Ukedager: har farger. Mandag er lyseblå. tirsdag er grønn, onsdag er veldig lys (grå, offwhite?), torsdag burgunder, fredag mørk (en varm farge, brun eller mørkerød), lørdag er klart rød og søndag er gul selvfølgelig.

Skrevet

Jeg har alltid sett for meg året som en oval, der vinter og sommer er på langsiden. Nyttår starter oppe, til venstre for midten på langsiden, og de tre første månedene er lange. Mai er med på langsiden, og litt i svingen. Juni er selve svingen. Juli begynner på slutten av svingen, og fortsetter bort til halvparten av langsiden. Der begynner august. Sptember er også med på langsiden nede. Oktober begynner litt på langsiden, går over i svingen. November er selve svingen, og desember avsluttter ovalen og går over i langsiden oppe.

Farger kobler jeg ikke til verken tall, bokstaver eller ukedager.

Skrevet

"Tallene opp til ti har kjønn"

Hvilket kjønn har tallet 4?

Hankjønn. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...