Gå til innhold

Hvordan ser du for deg året?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser ikke for meg noe, jeg.

Og ukedager, farger? Nei.

Men så er jeg kreativ som en murstein også.

• Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hare1365380455

5

• Lillemus

4

• Gyda

4

• streker paa veggen..!

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg er, følge eksen, helt på bærtur for jeg ser for meg året som en motsatt klokke. Altså er nyttår på kl. 12, vinteren fra 1-10 (bakvendt!). våren fra 7-10, sommeren fra 4-7 og høsten fra 1-4. :o) Sånn omtrent. Men farger har det ikke på mitt hjul.

Skrevet

Året: Som en runding som går MOT klokka, der julaften er på toppen, og en uendelig lang sommerferie nederst.

Ukedager: har farger. Mandag er lyseblå. tirsdag er grønn, onsdag er veldig lys (grå, offwhite?), torsdag burgunder, fredag mørk (en varm farge, brun eller mørkerød), lørdag er klart rød og søndag er gul selvfølgelig.

Æææææææ! Du er den første jeg har møtt som ser for seg året på den måten, altså på samme måte som meg! :o)

Skrevet

Jeg er, følge eksen, helt på bærtur for jeg ser for meg året som en motsatt klokke. Altså er nyttår på kl. 12, vinteren fra 1-10 (bakvendt!). våren fra 7-10, sommeren fra 4-7 og høsten fra 1-4. :o) Sånn omtrent. Men farger har det ikke på mitt hjul.

Det er eksen din som er på bærtur.

Det er jo sånn det er!

Skrevet

Det er eksen din som er på bærtur.

Det er jo sånn det er!

Han mener jeg er på bærtur fordi mitt "årshjul" går mot klokka. :o)

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg har aldri sett for meg året som et jul eller noen annen form, for meg har det en abstakt eller ingen form.

Skrevet

Jeg ser for meg en sånn årskalender som man får på butikken.

Skrevet

Du er vel ikke mer på bærtur enn de som ser hjulet andre veien!

Gradesystemet på enhetssirkelen går jo som kjent den veien.

Skrevet

Jeg har aldri sett for meg året som et jul eller noen annen form, for meg har det en abstakt eller ingen form.

Det er bra med visualisering for å huske bedre!

Selv kan jeg huske en kortstokk utenat etter å bla gjennomm den i 5 minutter.

Gjest Elextra
Skrevet

Det er bra med visualisering for å huske bedre!

Selv kan jeg huske en kortstokk utenat etter å bla gjennomm den i 5 minutter.

Ja, om det kunne få meg til å huske alle avtaler bedre har det absolutt noe for seg.

Skrevet

Som de kalenderene man får på butikkene. Dagene går i kolonner nedover delt inn etter måned. Januar starter til venstre og mnd fortsetter bortover mot høyre helt til desember. Så i mitt hode henger ikke 31 desember 2006 og 1 januar 2007 sammen, selv om de kommer rett etter hverandre i praksis, for 31 desember er helt til høyre mens 1 januar er helt til venstre. Ser også for meg hver uke som en kolonne med mandag øverst og søndag nederst og søndag og mandag henger heller ikke helt sammen. Hver uke, hver mnd og hvert år er på en måte hver sine adskilte enheter.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Hankjønn. :-)

Da er det ikke rart at 4 alltid har vært favorittallett mitt ;-)

Skrevet

Ja, om det kunne få meg til å huske alle avtaler bedre har det absolutt noe for seg.

Jeg husker alt jeg vil nesten, etter å ha trent opp hukommelsen aktivt.

Men bare det jeg vil huske, altså.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Året har jeg ikke noe bilde på, men ukedagene er et hjul.

Mandag er svart, tirsdag er grå, onsdag er orange, torsdag er brun, fredag er gul, lørdag er lilla og søndag er rød. :)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Disse trådene er veldig mye mer underholdende enn det katta presterte, synes jeg. Og da spiller det forsåvidt ingen rolle om det _er_ katta, heller. ;)

Mye mer underholdende, ja, men det går faktisk an å begrense seg litt. Det er en fin linje mellom underholdning og spam. :)

Skrevet

Året har jeg ikke noe bilde på, men ukedagene er et hjul.

Mandag er svart, tirsdag er grå, onsdag er orange, torsdag er brun, fredag er gul, lørdag er lilla og søndag er rød. :)

"Mandag er svart (rød), tirsdag er grå(burgunder), onsdag er orange (offwhite), torsdag er brun (rød), fredag (marineblå) er gul, lørdag er lilla (lilla) og søndag er rød (gul)"

Skrevet

Året ser jeg som et slags hjul ja, med fire hoveddeler (årstidene). vinter er blått, vår er gult, sommer er rødt, høst er brunt.

Mandag er blå

Tirsdag er grønn

Onsdag er gul

Torsdag er mørkeblå

Fredag er ingen farge - det er bare inngangsporten til helgen.

Lørdag er spraglete;dvs flerfarget i mønster

Søndag er svakt gul

Tall og farger, hm...fire er ihvertfall rødt!

Og ettallet er hvitt.

To er blå.

Tre er gul.

Fem er ubestemmelig.

Seks er blå.

Syv som litt kompleks

Åtte er solid rød

Ni er lys lilla

Ti er - øh, bare ti.

;-P

Skrevet

Du er vel ikke mer på bærtur enn de som ser hjulet andre veien!

Gradesystemet på enhetssirkelen går jo som kjent den veien.

Det med gradesystemet har jeg jaggu ikke tenkt på, men det har du jo helt rett i! Tænx.

hare1365380455
Skrevet

Året er en oval sirkel der sommeren er nederst og jul litt før midten øverst.

Skrevet

Året er en oval sirkel der sommeren er nederst og jul litt før midten øverst.

Er du deltaker på dette hjulet, eller betrakter du det fra langt hold? Kan du f eks "se" sommern når det er jul?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...