Gå til innhold

Hvordan ser du for deg året?

Anbefalte innlegg

hare1365380455
Skrevet

Er du deltaker på dette hjulet, eller betrakter du det fra langt hold? Kan du f eks "se" sommern når det er jul?

Begge deler tror jeg.

• Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hare1365380455

5

• Lillemus

4

• Gyda

4

• streker paa veggen..!

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg er, følge eksen, helt på bærtur for jeg ser for meg året som en motsatt klokke. Altså er nyttår på kl. 12, vinteren fra 1-10 (bakvendt!). våren fra 7-10, sommeren fra 4-7 og høsten fra 1-4. :o) Sånn omtrent. Men farger har det ikke på mitt hjul.

Sånn ser det også ut i min hjerne.

Skrevet

Året er en oval sirkel på høykant der nyttårsaften er øverst. Året går mot klokka, men månedene er ikke jevnt fordelt i sirkelen. Januar og februar er det første "kvarteret", mars og april er det andre, mai, juni og juli er det tredje og august-desember er det fjerde.

Klokka er en enda smalere oval. nesten bare som en strek. Uka starter nederst og går til høyre. mandag til fredag er fordelt på første halvdel. Lørdag og søndag er andre halvdel.

Gjest girasol
Skrevet

Året er rundt!

Ukedager har ikke farger... men tall!

Skrevet

Som en evig runddans hvor det samme skjer igjen og igjen.

Likevel, det gjelder å ta vare på øyeblikket hvis man klarer og ikke bare tenke fortid eller framtid.

Skrevet

Som en evig runddans hvor det samme skjer igjen og igjen.

Likevel, det gjelder å ta vare på øyeblikket hvis man klarer og ikke bare tenke fortid eller framtid.

Sover du??

Lol!

Skrevet

Da er det ikke rart at 4 alltid har vært favorittallett mitt ;-)

Hehe! Mitt er to, og det er hunkjønn. Hm ...

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Hehe! Mitt er to, og det er hunkjønn. Hm ...

Du har nok ikke vært like bevisst i ditt valg, hehe

Skrevet

Året er en oval sirkel der sommeren er nederst og jul litt før midten øverst.

Akkurat sånn ser mitt år ut også! Kan ikke du lese mitt innlegg og se om vi tenker likt?

hare1365380455
Skrevet

Jeg har alltid sett for meg året som en oval, der vinter og sommer er på langsiden. Nyttår starter oppe, til venstre for midten på langsiden, og de tre første månedene er lange. Mai er med på langsiden, og litt i svingen. Juni er selve svingen. Juli begynner på slutten av svingen, og fortsetter bort til halvparten av langsiden. Der begynner august. Sptember er også med på langsiden nede. Oktober begynner litt på langsiden, går over i svingen. November er selve svingen, og desember avsluttter ovalen og går over i langsiden oppe.

Farger kobler jeg ikke til verken tall, bokstaver eller ukedager.

Høsten og våren har de lengste sidene, og mai kommer på vår-siden. :)

Høst-siden begynner faktisk med august, selv om august er en del av sommeren nå. Jeg tenker på august som høstmåned...

Skrevet

Høsten og våren har de lengste sidene, og mai kommer på vår-siden. :)

Høst-siden begynner faktisk med august, selv om august er en del av sommeren nå. Jeg tenker på august som høstmåned...

Å nei - august er en deilig sommermåned! Ja, noen ganger trekker jeg sommeren utover i september også, vil den skal vare lenge, lenge!

Juni, juli og august er de leeeeengste månedene på mitt årshjul :-)

hare1365380455
Skrevet

Å nei - august er en deilig sommermåned! Ja, noen ganger trekker jeg sommeren utover i september også, vil den skal vare lenge, lenge!

Juni, juli og august er de leeeeengste månedene på mitt årshjul :-)

Juni og juli er lange måneder ja, men fra jeg var liten har jeg altså tenkt på august som en høstmåned. Jada, jeg vet at den ikke er det... ;)

Jeg tror i grunnen månedene ser like lange ut.

Gjest Tacomix
Skrevet

Juni og juli er lange måneder ja, men fra jeg var liten har jeg altså tenkt på august som en høstmåned. Jada, jeg vet at den ikke er det... ;)

Jeg tror i grunnen månedene ser like lange ut.

Hvordan liker du april? Du er jo ei hare:)

hare1365380455
Skrevet

Fint, men pollenallergien liker ikke våren!

Skrevet

April for meg er en sånn midt-i-mellom måned. Ikke vinter, ikke mai (der mye skjer) - til nød en del av påsken.

Gjest Tacomix
Skrevet

Fint, men pollenallergien liker ikke våren!

Nei, pollenallergien liker seg ikke. Den liker ikke våren, sommer og tidlig høst etter min erfaring!

Skrevet

Ser det for meg som en sirkel der årstidene følger klokken jeg :o)

Januar er klokka sju, februar klokka åtte osv.

Jeg ser det også for meg sånn rundt, bare at mitt år går andre veien, januar er kl 5, februar 4 osv.

Skrevet

Sover du??

Lol!

Jeg våknet nå jeg, for en halvtime siden.

Skrevet

Året er rundt, og det året som er nå har uendelige muligheter:) Jeg gleder meg til de neste dagene, ukene og månedene:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...