Gå til innhold

Selvstendig næringsdrivende - er dette lov?

Anbefalte innlegg

Gjest blondine i ammetåke
Skrevet

Jeg har fødselspermisjon. Var før det registrert som arbeidssøker og mottok dagpenger, pluss at jeg har et enkeltmannsforetak (som var uten inntekt mens jeg mottok dagpenger). Nå har jeg blitt tryglet om å ta et par oppdrag som jeg eventuelt vil fakturere for, og er usikker på om jeg har lov til det?

Skrevet

Jeg tror det fungerer sånn, men er ikke 100% sikker:

Du har lov til å ta denne jobben, men må da sende inn til trygdekontoret en oversikt over hvor mange timer du har jobbet. Du trekkes da i permisjonspenger for en sum regnet ut fra disse timene.

Gjest blondine i ammetåke
Skrevet

Jeg tror det fungerer sånn, men er ikke 100% sikker:

Du har lov til å ta denne jobben, men må da sende inn til trygdekontoret en oversikt over hvor mange timer du har jobbet. Du trekkes da i permisjonspenger for en sum regnet ut fra disse timene.

Takk for svar. Det høres jo fornuftig ut.

Tror jeg like greit skal kontakte nav, for sikkerhets skyld. :)

Skrevet

Takk for svar. Det høres jo fornuftig ut.

Tror jeg like greit skal kontakte nav, for sikkerhets skyld. :)

Tror du da kan ta disse timene som barsel senere (tidskonto).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...