Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har mista lenken til Birdies muffinsoppskrift. Kan noen være så snill å legge ut lenken igjen?

Skrevet

Har ikke linken, men her er oppskriften

Amerikanske muffins

Det våte:

2,5 dl melk

1 egg

3/4 dl matolje

Det tørre:

4,8 dl mel

3 store ts bakepulver

en klype salt

ca 1,5 dl sukker

NB! Dette er noe HELT annet enn eggedosisbaserte "cupcakes"!!

Det tørre og det våte blandes hver for seg, deretter røres alt lett sammen. Røren skal IKKE være jevn; da blir muffinsene seige og fæle! Her er foodprosessor forbudt - alt må gjøres for hånd.

Smakstilsetning: Du kan velge nær sagt hva som helst; blåbær, eple, nøtter, most banan, sjokoladebiter, ost, kanel… Dersom du bytter ut 1/3 av melet med maismel får du corn muffins.

Hva med en dæsj vaniljekrem inni hver kake før de settes i ovnen? Jeg holder en knapp på most banan, hakkede mandler og noen dråper mandelessens, pluss brun farin i stedet for sukker.

Stekes i muffinsbrett; sett gjerne papirformer i bunnen. Fyll i så mye røre som du overhodet tør!

Stekes ved 200-220º i ca 15-20 minutter

Skrevet

Har ikke linken, men her er oppskriften

Amerikanske muffins

Det våte:

2,5 dl melk

1 egg

3/4 dl matolje

Det tørre:

4,8 dl mel

3 store ts bakepulver

en klype salt

ca 1,5 dl sukker

NB! Dette er noe HELT annet enn eggedosisbaserte "cupcakes"!!

Det tørre og det våte blandes hver for seg, deretter røres alt lett sammen. Røren skal IKKE være jevn; da blir muffinsene seige og fæle! Her er foodprosessor forbudt - alt må gjøres for hånd.

Smakstilsetning: Du kan velge nær sagt hva som helst; blåbær, eple, nøtter, most banan, sjokoladebiter, ost, kanel… Dersom du bytter ut 1/3 av melet med maismel får du corn muffins.

Hva med en dæsj vaniljekrem inni hver kake før de settes i ovnen? Jeg holder en knapp på most banan, hakkede mandler og noen dråper mandelessens, pluss brun farin i stedet for sukker.

Stekes i muffinsbrett; sett gjerne papirformer i bunnen. Fyll i så mye røre som du overhodet tør!

Stekes ved 200-220º i ca 15-20 minutter

Takk skal du ha. Dette er verdens beste muffins! Jeg har skrevet ned oppskrifta i en bok jeg noterer oppskrifter i, men den har jeg lånt bort, og nå er jeg så søtsugen. :)

Skrevet

Takk skal du ha. Dette er verdens beste muffins! Jeg har skrevet ned oppskrifta i en bok jeg noterer oppskrifter i, men den har jeg lånt bort, og nå er jeg så søtsugen. :)

De er helt konge og elskes av store og små, alle jeg har servert dem til elsker dem. Nå fikk jeg også lyst på muffins og skal på besøk om litt, så om jeg har former skal jeg smelle i sammen noen.

Skrevet

De er helt konge og elskes av store og små, alle jeg har servert dem til elsker dem. Nå fikk jeg også lyst på muffins og skal på besøk om litt, så om jeg har former skal jeg smelle i sammen noen.

Jeg synes de har lett for å bli litt tørre og smuldrete - vet du kanskje hva jeg gjør feil?

Skrevet

Jeg har et brett med sjokomuffins i ovnen nå. Må ha sjoko i dag :)

Skrevet

Jeg synes de har lett for å bli litt tørre og smuldrete - vet du kanskje hva jeg gjør feil?

Det vet jeg desverre ikke, men kanskje du bruker for mye mel?

Husker du å få melet luftig og ikke kompakt når du måler? Jeg antar egentlig at du gjør det, men jeg rører alltid melet med en gaffel i litermålet så jeg er sikker på at det ikke blir for kompakt.

Du må kanskje helst spørre Birdie, hun er kongen på baking.

Skrevet

Kanskje du rører for mye? Mine blir ikke tørre, men litt smuldrete kan de nok bli.

Skrevet

Det vet jeg desverre ikke, men kanskje du bruker for mye mel?

Husker du å få melet luftig og ikke kompakt når du måler? Jeg antar egentlig at du gjør det, men jeg rører alltid melet med en gaffel i litermålet så jeg er sikker på at det ikke blir for kompakt.

Du må kanskje helst spørre Birdie, hun er kongen på baking.

Kul tråd! :D

Skrevet

Bruker du Large egg? Hvis ikke kan det være lurt å ta et ekstra.

Skrevet

Bruker du Large egg? Hvis ikke kan det være lurt å ta et ekstra.

*noterer*

Jeg bruker vanligvis middels egg, så det skal forsøkes med ett ekstra.

Tror ikke jeg tar for mye mel, men det blir smuler overalt når vi spiser.

Skrevet

Det er egentlig jaimes muffins - gode er de, uansett! :)

http://tinyurl.com/y5e2pp

Jeg kaller de nå birdies muffins jeg, for det var deg jeg fikk oppskrifta eller lenken av en gang. I dag bakte jeg skojomuffins med vaniljekrem. Snadder! :)

Skrevet

Jeg kaller de nå birdies muffins jeg, for det var deg jeg fikk oppskrifta eller lenken av en gang. I dag bakte jeg skojomuffins med vaniljekrem. Snadder! :)

Det skulle selvfølgelig være sjokomuffins, og ikke skojomuffins. *flir*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...