Gå til innhold

Nettstudium - får man støtte fra Lånekassen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, det lurer jeg på. Ved et rent nettstudium ved en høgskole i Norge. Får man stipend/ studielån da?

Skrevet

Ja, det tror jeg da, tror ikke studieformen er avgjørende, bare om studiestedet har godkjenning fra Lånekassen. Det bør vel stå noe informasjon om det på nettsiden til studiestedet. Hvis ikke er det vel sannsynlig at de nettopp IKKE har slik godkjenning for studielån.

Skrevet

Jada. Jeg tok noen nettstudier i Volda og fikk lån/stipend.

Skrevet

Jada. Jeg tok noen nettstudier i Volda og fikk lån/stipend.

Flott, det er i Volda jeg også tenker å ta et fag.

Jeg tenkte på historie 30 studiepoeng. Kan jeg spørre hva du tok?

Skrevet

Ja, det får du, hvis studiet er godkjent hos lånekassen.

Skrevet

Flott, det er i Volda jeg også tenker å ta et fag.

Jeg tenkte på historie 30 studiepoeng. Kan jeg spørre hva du tok?

Jeg tok Ex.phil og Ex. Fac som nettstudier i 2001/2002. Nå tar jeg Samfunnsplanlegging Master i Volda, der er det samlinger, men jeg har baby og tar det som rent nettstudium. Så får vi se hvordan det går.

Skrevet

Ja, hvis det er godkjent av Lånekassen. Det pleier å stå på hjemmesidene.

Skrevet

Jeg tok Ex.phil og Ex. Fac som nettstudier i 2001/2002. Nå tar jeg Samfunnsplanlegging Master i Volda, der er det samlinger, men jeg har baby og tar det som rent nettstudium. Så får vi se hvordan det går.

Flott, takk for svar!

Skrevet

Ja, hvis det er godkjent av Lånekassen. Det pleier å stå på hjemmesidene.

Takk, takk!

Gjest Tacomix
Skrevet

Går nettstudier uansett vår og høst? Jeg har semester fram til desember et år og har dermed et halvt år fri før jeg må starte på påbyggingen, går det ann å ta ex.fac om våren?

Skrevet

Går nettstudier uansett vår og høst? Jeg har semester fram til desember et år og har dermed et halvt år fri før jeg må starte på påbyggingen, går det ann å ta ex.fac om våren?

Jeg tok ex.fac vårsemesteret, men det er lenge siden jeg tok det, så jeg aner ikke hvordan det er nå.

Gjest Tacomix
Skrevet

Jeg tok ex.fac vårsemesteret, men det er lenge siden jeg tok det, så jeg aner ikke hvordan det er nå.

Da får jeg sjekke det ut når det blir aktuelt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...