Gå til innhold

Studier ved BI?

Anbefalte innlegg

Gjest Vetvirkeligikke
Skrevet

Tenker på å få meg en utdannelse, er godt voksen og har litt studieskrekk. I alle fall nå når jeg leste at mange av studiene foregår på engelsk!! Jeg kommer aldri til å klare det! Har ikke gått på skole på 20 år så hvordan kommer det til å gå da? Noen her som har gått på BI i voksen alder, eller lønner det seg å søke andre alternativer? Jeg er litt der "vet ikke hva jeg skal bli når jeg blir stor" men er interessert i Journalistikk, reklame & Media, Eiendomsmegling..

Skrevet

Kanskje du vil sjekke ut studietilbudet på f. eks. Høgskulen i Volda?

Skrevet

Uff, BI er for sosser. I hvert fall hvis du tenker på Nydalen.

Media: dra til Lillehammer.

Økonomi: Hva med Dragvoll?

Skrevet

Da jeg begynte på BI ifjor på denne tiden var det 22 år siden sist jeg gikk på skole.

Det går _veldig_ bra. Ok, så har jeg ikke ung og opplagt hjerne lenger, og jeg har barn som distraherer. Men jeg har også masse erfaring. Og får toppkarakterer uten spesielt stor innsats.

Ingen kurs jeg har hatt så langt har vært på engelsk. Noen av lærebøkene er det, men det er ikke noe problem.

Skrevet

Uff, BI er for sosser. I hvert fall hvis du tenker på Nydalen.

Media: dra til Lillehammer.

Økonomi: Hva med Dragvoll?

Ikke alle voksne har mulighet til å flytte på seg uten videre...

nøffgakkmøbææ
Skrevet

de voksne jeg har studert med har klart det bra selv om noen av de var svake i engelsk. det er bare til å ta ordboka frem på de mest vanskelige artiklene:=)

dessuten er det mange ganger man kan finne tilsvarende litteratur på norsk på grunnfagene.

jeg ville heller blitt mer bekymret over prisen på studiene:=)

Skrevet

Ikke alle voksne har mulighet til å flytte på seg uten videre...

Neida.

Gjest Vetvirkeligikke
Skrevet

Kanskje du vil sjekke ut studietilbudet på f. eks. Høgskulen i Volda?

Jeg kan bare studere i Oslo eller nærheten. Har barn og blir vanskelig å flytte på seg. Barna går i barnehage og jeg er ikke interessert i å ta de opp fra røttene sine bare for at jeg skal studere når jeg kan studere i nærheten! ;-) Ellers takk for tips. :-) Lettere når man er ung og singel gitt! ;-)

Gjest Vetvirkeligikke.Til Atene
Skrevet

Da jeg begynte på BI ifjor på denne tiden var det 22 år siden sist jeg gikk på skole.

Det går _veldig_ bra. Ok, så har jeg ikke ung og opplagt hjerne lenger, og jeg har barn som distraherer. Men jeg har også masse erfaring. Og får toppkarakterer uten spesielt stor innsats.

Ingen kurs jeg har hatt så langt har vært på engelsk. Noen av lærebøkene er det, men det er ikke noe problem.

Kan jeg får lov til å spørre hva du studerer? Jeg er vel omtrent på lik linje som deg, har mye erfaring og har barn ved siden av. Kan ikke akkurat skryte på meg ung og kvikk hjerne lenger! ;-)

Skrevet

Kan jeg får lov til å spørre hva du studerer? Jeg er vel omtrent på lik linje som deg, har mye erfaring og har barn ved siden av. Kan ikke akkurat skryte på meg ung og kvikk hjerne lenger! ;-)

Jeg er nettopp ferdig med bedriftsøkonomstudiet, og er nå igang med 2. året med spesialisering innen regnskap.

Gjest Vetvirkeligikke.Til Atene
Skrevet

Jeg er nettopp ferdig med bedriftsøkonomstudiet, og er nå igang med 2. året med spesialisering innen regnskap.

Ok, det er jammen vanskelig nok.. så det blir ikke det på meg..nå har jeg tallskrekk da så regnskap er ikke noe for meg. Så fint at det går bra for deg! Er ikke bare bare å ta slike tunge fag vedsiden av å ha barn heller. Lykke til! Og tusen takk for svar! :-)

Skrevet

Ok, det er jammen vanskelig nok.. så det blir ikke det på meg..nå har jeg tallskrekk da så regnskap er ikke noe for meg. Så fint at det går bra for deg! Er ikke bare bare å ta slike tunge fag vedsiden av å ha barn heller. Lykke til! Og tusen takk for svar! :-)

Jeg må bare legge til at selv om jeg også bor i Oslo-området, har jeg valgt nettstudier.

Det var et godt valg. Jeg slipper å kaste bort tid på buss og tog, og jeg slipper å kaste bort tid på forelesninger om ting jeg klarer å lese selv på brøkdelen av tiden.

Det krever riktignok litt selvdisiplin, og der sliter jeg for tiden, det er tøft å komme igang etter ferien.

Gjest Elextra
Skrevet

Økonomi er kanskje ikke det rette om du har tallskrekk?

Det finnes kanskje andre studier ved BI enn rene økonomifag. Men vil tro du må innom tall på de fleste av studiene.

Skrevet

Jeg svarer egentlig ikke på spørsmålet ditt, men om du er der at:"jeg vet ikke helt hva jeg vil bli når jeg blir stor...", så er vel kanskje ikke bi plassen å starte å "eksperimentere" med DE prisene!

Skrevet

Bare en liten opplysning, man jobber mye med tall når man studerer økonomi.

Gjest Vetvirkeligikke
Skrevet

Jeg svarer egentlig ikke på spørsmålet ditt, men om du er der at:"jeg vet ikke helt hva jeg vil bli når jeg blir stor...", så er vel kanskje ikke bi plassen å starte å "eksperimentere" med DE prisene!

Jeg har ikke tenkt å studere rent økonomi, det er andre linjer der som frister mer! ;-)

Ja det er dyrt der men jeg blir sponset av en rik onkel så prisene på BI er ikke relevant for meg.

Gjest Vetvirkeligikke
Skrevet

Økonomi er kanskje ikke det rette om du har tallskrekk?

Det finnes kanskje andre studier ved BI enn rene økonomifag. Men vil tro du må innom tall på de fleste av studiene.

Jeg vet hva økonomifagene går ut på. Har jobbet med regnskap de siste årene, men vil studere noe helt annet enn Økonomi. ;-) Heldigvis har de mange andre fag ved BI enn økonomi.

Gjest Tipselura ;)
Skrevet

Det finnes en oversettelsespenn man kan bruke. Du får den blant annet på norli i Oslo. Evt hør med din egen bokhandel om de kan bestille den til deg.

Skrevet

Det finnes en oversettelsespenn man kan bruke. Du får den blant annet på norli i Oslo. Evt hør med din egen bokhandel om de kan bestille den til deg.

jøss hva er en oversettelsespenn?

Skrevet

jøss hva er en oversettelsespenn?

En penn du drar over en tekst, og så får du opp hva det står på en liten skjerm.

Ganske fett!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...