Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det lov å ha med seg litt sminke i håndbagasjen når en flyr? Mascara, noe pudder, lebestift? Noen som vet?

Skrevet

Alt går bra. Fast lebestift går fint og pudder går bra. Mascara og evt.lipglss må du ha i en liten zip-lock pose. Så viser du bare alt frem i sikkerthetskontrollen.

Skrevet

Ja, det er lov, men mascara, lebestift, lipgloss o.l. regnes som væske og du kan derfor bare ha med deg begrensede mengder og de må oppbevares i plastpose og framvises i sikkerhetskontrollen.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Alt går bra. Fast lebestift går fint og pudder går bra. Mascara og evt.lipglss må du ha i en liten zip-lock pose. Så viser du bare alt frem i sikkerthetskontrollen.

Hadde flere lipgloss i veska mi da jeg fløy til og fra Egypt i november. Gikk helt fint det. Hadde nesespray i veska også, uten at den ble tatt fra meg. :)

Skrevet

Ok, takk for svar! Får man slike poser på vanlig dagligvarebutikker?

Skrevet

Ja, det er lov, men mascara, lebestift, lipgloss o.l. regnes som væske og du kan derfor bare ha med deg begrensede mengder og de må oppbevares i plastpose og framvises i sikkerhetskontrollen.

OK, takk for svar!

Skrevet

Du får posene på flyplassen.

hare1365380455
Skrevet

Skal si det er strengt! Men man kan altså ha med en tom flaske (til vann)?

Skrevet

Ja, det får man. De deler det ut på flyplassen også, men det skal det visst bli slutt på.

Skrevet

Hadde flere lipgloss i veska mi da jeg fløy til og fra Egypt i november. Gikk helt fint det. Hadde nesespray i veska også, uten at den ble tatt fra meg. :)

Ja, det har jeg også hatt og det har gått fint. Men det er jo greit å følge reglene. ;-)

Skrevet

Max 10 stykk i en en gjennomsiktig pose. Og hver må ikke være på mer enn 100 ml opprinnelig.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Ja, det har jeg også hatt og det har gått fint. Men det er jo greit å følge reglene. ;-)

Men jeg hadde den ikke i en plastpose.

Skrevet

Max 10 stykk i en en gjennomsiktig pose. Og hver må ikke være på mer enn 100 ml opprinnelig.

Ok, takk for svar!

Skrevet

Men jeg hadde den ikke i en plastpose.

Ikke jeg heller. Bare løst i veska.

Gjest Underskrift
Skrevet

Skal si det er strengt! Men man kan altså ha med en tom flaske (til vann)?

Eller rett og slett kjøpe en ny når du har kommet på innsiden av sikkerhetsjekken, da kan du nemlig ha det med inn på fly.

Vennlig hilsen

Gjest Underskrift
Skrevet

Ja, det kan du. Men ikke mer enn 100ml pr enhet og ikke mer enn 10 enheter.

Men det du kjøper innenfor sikkerhetsjekken er greit. Bare husk at om du skal bytte fly, må di forsegle di nye varene for deg.

Det er virkelig ikke så vannskelig som det høres ut.

Vennlig hilsen

Gjest Underskrift
Skrevet

Jeg ble tatt fra ligthern, mens mannen min ruslet inn med 4!!!

Vennlig hilsen

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jeg ble tatt fra ligthern, mens mannen min ruslet inn med 4!!!

Vennlig hilsen

Så mye for sikkerhetssjekk.

Jeg og hadde lighter i veska, forresten. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...