Gå til innhold

Det virkelige doltingsvalget!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper du kan lage togbane rett over fjellet for stavanger til østlandet. Er så kjedlig å kjøre helt nedom sørlandet hver gang en tar toget!

Ja, ifølge mitt program skal vi ha hurtigtog både fra Kristiansand til Bergen og fra Stavanger direkte til Oslo. Dessuten skal vi forlenge Nordlandsbanen til Tromsø, kanskje til Alta!

Og utbedre nattogene :-9

Hadde en deilig togtur onsdag og torsdag frem og tilbake til Oslo. Utrolig avslappende :-)

Men jeg liker å bruke bil også, så jeg er ikke så svart/hvitt-tenkende som en del andre miljømennesker. Vi MÅ ha godt utbygde veier i distriktene - men i byene må det legges bedre til rette for kollektivtrafikk!

• Svar 105
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

12

• Gyda

10

• mariaflyfly

10

• amber sun

8

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Nei - Venstrepolitikk ;-)

Venstre har jo aldri gått inn for 6-timersdagen

Skrevet

Venstre har jo aldri gått inn for 6-timersdagen

Hmmmm. Har de ikke? Det burde de...

Nei - jeg følger ikke så godt med. Venstre har mye bra, men de mangler sikkert en del.

Sånn i teorien er jeg ikke enig i 6-timers dagen, fordi kostnadene da vil veltes over på det offentlige (dvs høyere skatter) eller på det private næringslivet (dyrere varer eller lavere lønner eller høyere rente).

Men for min egen del hadde det vært fantastisk å kunne jobbe fra 9-15 og kunne få samme lønn. Da hadde ungene sluppet lange dager fra 815 til 1645 i barnehage og sfo og vi kunne hatt mer tid sammen om ettermiddagen. Nå har jeg valgt å jobbe 70%, så vi har 1-2 dager i uka med lite pes og stress, men de andre dagene er lange.

Gjest Tacomix
Skrevet

Ja, ifølge mitt program skal vi ha hurtigtog både fra Kristiansand til Bergen og fra Stavanger direkte til Oslo. Dessuten skal vi forlenge Nordlandsbanen til Tromsø, kanskje til Alta!

Og utbedre nattogene :-9

Hadde en deilig togtur onsdag og torsdag frem og tilbake til Oslo. Utrolig avslappende :-)

Men jeg liker å bruke bil også, så jeg er ikke så svart/hvitt-tenkende som en del andre miljømennesker. Vi MÅ ha godt utbygde veier i distriktene - men i byene må det legges bedre til rette for kollektivtrafikk!

Så bra forslag:)! Jeg er med å støtter de. Dette skulle virkelig blitt noe av i virkeligheten også.

Er så lei å kjøre tog jeg. Vet ikke hvor mange timer jeg har sittet på tog, men det er hvertfall ikke få!

Skal snart igjen ta toget. Jeg er lokalkjent på hele sørlandsbanen;)! Har ikke tatt toget nemlig:P!

Skrevet

Yeah! Jeg tar det med engang.

Jeg syns du kan være med også, threesome er alltid bra ;)

Å hurra! Så grei du er. Vi må i hvert fall få med oss alle de kule festene og reisene til Egypt og sånn. Shit kan få ta seg av Holmgang og sånn. Han er mann og tåler å få litt kjeft;-)

Skrevet

Å hurra! Så grei du er. Vi må i hvert fall få med oss alle de kule festene og reisene til Egypt og sånn. Shit kan få ta seg av Holmgang og sånn. Han er mann og tåler å få litt kjeft;-)

Jeg reiser iallefall til Sundance Festivalen for å promotere norsk film, selvsagt skal vi bevilge mer penger til norsk film.

Glastonbury festivalen er også noe vi må få med oss. Som ansvarlige for kulturen i landet vårt så er det viktig å få med seg hva som skjer på denne siden også i inn og utland. Og et par turer til Italia, det er bitteliten by som hvert år setter opp b.la Aïda på en gammel utendørs amfi scene, vi må jo få litt opera feeling før åpningen av operaen i Bjørvika.

Satsing på kulturlivet i bygdene er også en spennende utfordring og samisk kultur synes jeg får altfor liten oppmmerksomhet.

Og om jeg fikk bestemme ville jeg gitt ei lita slant til Liv Ullman, nok til å lette finansieringen av filmen hennes betraktelig, hun trenger en skikkelig kulturpris.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...