Gå til innhold

Sovesovesove. Ingenting hjelper...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

jeg er ei jente på 24 som lurer på noe angående tretthet og søvn.

Har lavt stoggskifte, og tar Levaxin for det. Ved siste måling var det for lavt, og jern, folat og B12 var også veldig lavt. Tar nå 3 korallkalsiumtabletter, 2 möllers tabletter, 1 B-vitamintablett og 1 Hemofer jerntablett per dag.

I tillegg har jeg kjøpt meg lysterapilampe som jeg har brukt i ca 2 uker nå. Sykler og går litt tur hver dag.

Ingenting ser ut til å hjelpe, jeg kan fremdeles sove 12 timer i døgnet, og er fremdeles trøtt.

Det jeg ikke skjønner er hvorfor ingen av delene hjelper, en skulle tro jeg burde merke forskjell nå...?

Skrevet

Tja..

For at B-vitaminene skal tas opp, trenger du et B-kompleks.

For at kalsiumen skal nyttes fullt ut, må du ha magnesium.

For at jernet skal tas op, trenger du vitamin C.

To møllers er litt for lite i den tilstanden du er.

Jeg ville tatt et sterkere multiviamintilskudd og doblet dosen av det.

Gjest ikke trøtt lengre...
Skrevet

Du er ikke deprimert? Jeg var slik da jeg var det. Slet ikke med "psykiske" problem, derfor var det vanskelig å oppdage...

Skrevet

Tja..

For at B-vitaminene skal tas opp, trenger du et B-kompleks.

For at kalsiumen skal nyttes fullt ut, må du ha magnesium.

For at jernet skal tas op, trenger du vitamin C.

To møllers er litt for lite i den tilstanden du er.

Jeg ville tatt et sterkere multiviamintilskudd og doblet dosen av det.

Hei, takk for svar! Men jeg får vel i meg både magnesium og alt det andre der gjennom vitaminene jeg tar? På eskene står det jo at det skal dekke dagsbehov.. Det er jo f.eks B-vitaminer i Möllers dobbel i tillegg til at jeg tar en egen B-vitamintablett.

Er det ikke litt skummelt å ta doble doser da? Bør jeg ta doble doser av alt i så fall? Kan man ikke bli "forgifta"? Har f.eks lest at det å ta jerntilskudd skal man være litt forsiktig med med mindre man er helt sikker på hva slags jernmangel det er

Skrevet

Du er ikke deprimert? Jeg var slik da jeg var det. Slet ikke med "psykiske" problem, derfor var det vanskelig å oppdage...

Hei, takk for svar, nei jeg trodde jeg var deprimert, men etter konsultasjon med psykolog mente hun jeg var ganske normal, og jeg føler meg ikke spesielt deprimert. Bortsett fra at jeg føler jeg blir trist av at ting ikke blir bedre, enda jeg prøver det meste nå...

Gjest nicole40
Skrevet

Jeg er en kvinne på 41, jeg sover uhyggelig mye for tiden. Får ikke nok søvn.....liksom. Når jeg stabler meg ut av senga har jeg bare lyst å dette tilbake og sove mer, men det kan jeg ikke.

Men så står nå jeg til knes i problemer for tiden også da.....

Skrevet

Syns du skal be om henvisning til en søvn-lab. Der kan de sjekke ut om akkurat DIN søvn og dine problemer rundt søvn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...