Gå til innhold

Oppskrift på zalo

Anbefalte innlegg

Gjest Shira12
Skrevet

Og mens jeg var i gang her, noen som har oppskrift på drinken zalo? Ikke oppvaskmiddelet, men drinken.

Jeg har søkt litt rundt, men det var forskjellige oppskrifter, og jeg er ute etter den vanligste, den som blir servert i barer.

Noen som vet?

Caloni Makaroni
Skrevet

*flire* Må si jeg lurte litt da jeg så overskriften din!

Men nei, jeg har ingenting nyttig å si deg ;)

Gjest Shira12
Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1170973179' post='3518712]

Vann og en dråpe zalo ;)

He he, ja da kommer festen til å være lenge du ;o)

Ei venninne av meg er såglad i denne, så jeg har lyst å lage til henne.

Gjest Shira12
Skrevet

*flire* Må si jeg lurte litt da jeg så overskriften din!

Men nei, jeg har ingenting nyttig å si deg ;)

Det er sunt å flire, så da har jeg gjort en god gjerning i dag også :o)

Skrevet

Uff,nå tenkte jeg at det var en stakkar som ikke hadde råd til Zalo og ville lage det. Tenkte jeg skulle tilby meg å overføre 28 kr til en stor flaske ;) hehe

Har prøvd å søke etter oppskrift på drinken, men får ikke helt til det.. kommer opp Zalo ultra liksom.

Vet du hva sånn ca som skal være i den?

Skrevet

He he, ja da kommer festen til å være lenge du ;o)

Ei venninne av meg er såglad i denne, så jeg har lyst å lage til henne.

Er det en lokaldrink eller?

Her har de div. drinker de har kommet på selv feks ;)

Skrevet

Uff,nå tenkte jeg at det var en stakkar som ikke hadde råd til Zalo og ville lage det. Tenkte jeg skulle tilby meg å overføre 28 kr til en stor flaske ;) hehe

Har prøvd å søke etter oppskrift på drinken, men får ikke helt til det.. kommer opp Zalo ultra liksom.

"Uff,nå tenkte jeg at det var en stakkar som ikke hadde råd til Zalo og ville lage det. Tenkte jeg skulle tilby meg å overføre 28 kr til en stor flaske ;) hehe"

*Tørke lattertårer*

Skrevet

Det jeg fikk servert når jeg bestilte Zalo, var Pisang ambon med sprite.

Skrevet

2 Parts Lemon Juice

1 Lemon Slice

3 drops Strawberry Syrup

1 Part Sprite

4 cl. Pisang Ambon Liqueur

Red Zalo Mixing Directions:

Add pisang and squash (lemon juice) and ice cubes in a mixer and mix it. Then add Sprite and the strawberry syrup.

Gjest Shira12
Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1170973592' post='3518725]

Er det en lokaldrink eller?

Her har de div. drinker de har kommet på selv feks ;)

Jeg vet faktisk ikke. Jeg drikker den så sjelden selv, at jeg aldri har kommet på å spørre etter den andre plasser enn her hjemme.

Gjest Shira12
Skrevet

2 Parts Lemon Juice

1 Lemon Slice

3 drops Strawberry Syrup

1 Part Sprite

4 cl. Pisang Ambon Liqueur

Red Zalo Mixing Directions:

Add pisang and squash (lemon juice) and ice cubes in a mixer and mix it. Then add Sprite and the strawberry syrup.

Den er ikke rød, den er blå.

Men jeg lurer på om jeg kan bytte ut strawberryen med bols blue, om jeg da er inne på noe.

Uansett vil jeg teste ut den røde også, for jeg har jordbærlikør i skapet.

Gjest Shira12
Skrevet

Det jeg fikk servert når jeg bestilte Zalo, var Pisang ambon med sprite.

Men den skal være blå.

Grønt med gult i blir vel blått. Da er kanskje sitronjuice eller noe en ingrediens da mon tro?

Gjest Shira12
Skrevet

He he, nei så dårlig stilt er det ikke med meg. Men takker for en hyggelig tanke :o)

Jeg vet faktisk ikke hva som er i, jeg bestiller den sjelden selv. Er strawberry daiquri som er min drink.

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1170973623' post='3518726]

"Uff,nå tenkte jeg at det var en stakkar som ikke hadde råd til Zalo og ville lage det. Tenkte jeg skulle tilby meg å overføre 28 kr til en stor flaske ;) hehe"

*Tørke lattertårer*

En ting er jo at jeg tenkte det, en annen at jeg faktisk skrev det.. hehe. Jaja.

Jeg er god på bunnen, da!

Skrevet

Men den skal være blå.

Grønt med gult i blir vel blått. Da er kanskje sitronjuice eller noe en ingrediens da mon tro?

Grønt med gult i blir oransje :)

Skrevet

*lol* Jeg trodde også det var oppvaskmiddelet det var snmakk om, og tenkte at "den oppskriften er vel hemmelig" ;-)

Gjest Shira12
Skrevet

Grønt med gult i blir oransje :)

*klaske meg i panna* Det blir det, det er blått og gult som blir grønt *flau*

Og jeg som til og med har hatt fargelære på skolen i sin tid.

Bør jeg ta dette som ett tegn på at jeg for trøtt til å dole i kveld? ;o)

Skrevet

Fant den på Apéritif:

Ingredienser:

2 cl Vodka

2 cl Pisang Ambon

2 spruter sitronjuice

Sweet'n' Sour mix

Fremgangsmåte:

Hell alle ingrediensene i et highballglass. Rør godt. Serveres med en sitronskive.

Gjest Shira12
Skrevet

Fant den på Apéritif:

Ingredienser:

2 cl Vodka

2 cl Pisang Ambon

2 spruter sitronjuice

Sweet'n' Sour mix

Fremgangsmåte:

Hell alle ingrediensene i et highballglass. Rør godt. Serveres med en sitronskive.

Jeg fant den jeg også, men lurer på om det er noe som mangler. Den som selges her, er nemlig blå.

Men takk for oppskrift. Jeg kan lage den, og se om den faller i smak.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...