Gå til innhold

Enda ett spm, holdbarhet på likører

Anbefalte innlegg

Gjest Shira12
Skrevet

Spammer med drinkemikseting jeg i dag ;o)

Jeg har skapet fullt i diverse likører. Noen er åpnet, andre ikke. Det er flere år siden jeg kjøpte flaskene.

Er dette drikkendes?

Fortsetter under...

Skrevet

Det kommer an på.

Vanlig sprit holder seg uendelig, men likører har ofte lavere alkoholinnhold samt andre tilsetningsstoffer som ikke tåler uendelig oppbevaring.

F eks så hadde jeg en liten slant Irish Cream igjen på en flaske, og den fikk små klumper i seg, omtrent som om sukkeret klumpet seg opp.

Mulig de kan skille seg også, hvis det f eks er likærer med fløte eller egg eller slikt.

Men det er bare å smake på dem. Tviler på at de blir farlige, de blir bare ikke så gode, og en liten smak burde ihvertfall gå fint.

hidi, the scorpion
Skrevet

Ja, det var voldsomt til drikkevaresnakk i dag, hmmmm.

*lol*

Gjest Shira12
Skrevet

Det kommer an på.

Vanlig sprit holder seg uendelig, men likører har ofte lavere alkoholinnhold samt andre tilsetningsstoffer som ikke tåler uendelig oppbevaring.

F eks så hadde jeg en liten slant Irish Cream igjen på en flaske, og den fikk små klumper i seg, omtrent som om sukkeret klumpet seg opp.

Mulig de kan skille seg også, hvis det f eks er likærer med fløte eller egg eller slikt.

Men det er bare å smake på dem. Tviler på at de blir farlige, de blir bare ikke så gode, og en liten smak burde ihvertfall gå fint.

Sånn creamgreier hverken liker jeg eller tåler, så de flaskene er sambo sine, og han får teste de selv ;o)

De har ikke skilt seg (klare glassflasker), er bl.a jordbærlikør, bananlikør.

Men jeg blir ikke syk av å drikke dem? Var helst som smaktstilsetning i drinker jeg tenkte på.

Gjest Shira12
Skrevet

Ja, det var voldsomt til drikkevaresnakk i dag, hmmmm.

*lol*

Jeg planlegger jentefest skjønner du :o)

Denne helga er det diverse familiegreier som står på planen, helga etter er det bare jenter som skal slå ut håret.

Annonse

Gjest Shira12
Skrevet

Har hørt at Baylis kan bli ødelagt.

Den kan nok bli fortere dårlig ja. Jeg drikker ikke slikt, så det er ikke så nøye for meg om de ikke holder seg ;o)

Skrevet

Sånn creamgreier hverken liker jeg eller tåler, så de flaskene er sambo sine, og han får teste de selv ;o)

De har ikke skilt seg (klare glassflasker), er bl.a jordbærlikør, bananlikør.

Men jeg blir ikke syk av å drikke dem? Var helst som smaktstilsetning i drinker jeg tenkte på.

Hmmmm... neimen om jeg vet. Kanskje du kan sjekke på Vinmonopolets sider? Eller søke opp navnet på likøren og se om du finner noe info om akkurat den?

Men jeg ville ikke ha satt i gang med å _drikke_ dem, men en liten smak for å teste hadde jeg ikke vært redd for (etter at man har sett på likørens "appearance" *S*).

Gjest Shira12
Skrevet

Hmmmm... neimen om jeg vet. Kanskje du kan sjekke på Vinmonopolets sider? Eller søke opp navnet på likøren og se om du finner noe info om akkurat den?

Men jeg ville ikke ha satt i gang med å _drikke_ dem, men en liten smak for å teste hadde jeg ikke vært redd for (etter at man har sett på likørens "appearance" *S*).

Jeg får søke litt.

Men den smakingen har en tendens til og utarte seg. Vi er en gjeng jenter som skal ut... ;o)

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg planlegger jentefest skjønner du :o)

Denne helga er det diverse familiegreier som står på planen, helga etter er det bare jenter som skal slå ut håret.

Tenkte det var noe sånn, he, he.

Bare uvanlig å lese om drinker, likører etc. fra deg.

*lol*

Skrevet

Den kan nok bli fortere dårlig ja. Jeg drikker ikke slikt, så det er ikke så nøye for meg om de ikke holder seg ;o)

Her i huset rekker de ikke å bli gamle:-)

Gjest Shira12
Skrevet

Tenkte det var noe sånn, he, he.

Bare uvanlig å lese om drinker, likører etc. fra deg.

*lol*

Å, du skulle bare visst! ;o)

Jeg liker både drinker og festing jeg.

Faktisk synes jeg det er artig og mikse drinker. Jeg drikker aldri sprit uten at det er laget en skikkelig drink, med rette blandingsforhold.

Gjest Shira12
Skrevet

Her i huset rekker de ikke å bli gamle:-)

Jeg har en kompis som bodde her før, han passet på at slikt ikke ble gammelt her.

Men nå er han flyttet, så nå er det dårlige tider. ;o)

Annonse

Skrevet

De holder seg nok lengre enn du greier å lagre dem. Det vil si dersom de ikke inneholder fløte eller egg. Bær, krydder og urtelikørerkan du trygt drikke. Bakterier overlever jo ikke i sprit, og de er jo vanligvis ganske sterke.

Gjest Shira12
Skrevet

De holder seg nok lengre enn du greier å lagre dem. Det vil si dersom de ikke inneholder fløte eller egg. Bær, krydder og urtelikørerkan du trygt drikke. Bakterier overlever jo ikke i sprit, og de er jo vanligvis ganske sterke.

20 % ca tror jeg de er på. De går under hetvinkvoten på tax free. He he, er derfor jeg har så mange.

Ikke noe egg eller melk i de likørene jeg har lyst og prøve meg på nå, bare frukt smak.

hidi, the scorpion
Skrevet

Å, du skulle bare visst! ;o)

Jeg liker både drinker og festing jeg.

Faktisk synes jeg det er artig og mikse drinker. Jeg drikker aldri sprit uten at det er laget en skikkelig drink, med rette blandingsforhold.

Jeg kan heller ikke drikke sprit med juice eller cola, men en god drink er virkelig godt!

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg kan heller ikke drikke sprit med juice eller cola, men en god drink er virkelig godt!

Huff nei cola er forbudt! *grøsser*

Juice har jeg heller ikke i, med unntak om det er litt juice som en del av blandingen.

For det meste drikker jeg vin, men noen ganger smaker en drink eller to godt.

Skrevet

Har hørt at Baylis kan bli ødelagt.

Hvor fort da? Har en Baileys fra før jul stående

Skrevet

Kontakt vinmonopolet, de hjelper deg.

Jeg har cointreau som jeg har hatt i halvannet år, den er like fin. Jeg lagrer den i kjøleskapet, jeg vet ikke om det har noe å si på levetiden egentlig.

Gjest Shira12
Skrevet

Kontakt vinmonopolet, de hjelper deg.

Jeg har cointreau som jeg har hatt i halvannet år, den er like fin. Jeg lagrer den i kjøleskapet, jeg vet ikke om det har noe å si på levetiden egentlig.

Jeg kan spørre på vinmonoploet ja, det var lurt.

Jeg har ikke plass i kjøleskapet, så alle flasker står i ett skap, med unntak slike kremlignendes likører.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...