Gå til innhold

paralgin forte

Anbefalte innlegg

Gjest nyah_lita84
Skrevet

en veeeeeldi ekstra sterk! Ikke ta den uten at legen sier det!

Noen reagerer med å bli "sykere" der og da, men gud fader så den hjelper!

Blir trøtt av den og.

Gjest Tacomix
Skrevet

Ja det er det. Den fungerer mye bedre enn vanlig paracet. Men en skal ikke ta for mye av dette!

Skrevet

Tror den er delvis som en ekstra sterk paracet, men at den også inneholder andre virkestoffer (kodein?) i tillegg til paracetamol.

Gjest mandolina
Skrevet

Sakset fra Felleskatalogen.

"Paralgin forte: Hver tablett inneh.: Kodeinfosfat 30 mg, paracetamol 400 mg. Fargestoff: Canthaxantin (E 161g). Med delestrek.

Δ Forsiktighetsregler: Kan gi døsighet, og betjening av maskiner, motorkjøretøyer o.l. bør unngås."

Paralgin forte inneholder kodein i tillegg til paracetamol. Kodein er et morfinlignende preparat.

Hilsen

Skrevet

Nei. Det hjelper i hvertfall ikke meg om jeg har sterk hodepine. Annet enn at jeg sovner.

Det blir mer brukt som smertestillende etter f.eks. operasjoner.

Skrevet

Det er litt mindre paracetamol i en paralgin forte enn i en vanlig paracet. Til gjengjeld er det (som andre her har påpekt) kodein, som er i slekta til opium.

Jeg har tatt en til to tabletter et par ganger i uka i årevis pga smerter. Jeg tåler det godt, og blir verken susete eller dårlig.

Men klar over tilvenningsfaren er jeg jo, på grunn av kodeinet. For min del kan jeg godt hoppe over tablettene i mange uker også, når jeg ikke har så mye smerter - og jeg fåpr ikke noe "sug" av den grunn.

Gjest sa sykepleieren til meg
Skrevet

En sykepleier sa til meg en gang at man skulle ta Paralgin Forte sammen med litt å spise, da reagerte innholde i tabletten med maten og man fikk bedre virkning og ble ikke susete og ør. Og det hadde hun helt rett i.

Før det hadde jeg tatt PF uten smertestillende virkning, men etterpå har jeg fått full uttelling og ikke blitt "full".

God bedring!

hidi, the scorpion
Skrevet

En sykepleier sa til meg en gang at man skulle ta Paralgin Forte sammen med litt å spise, da reagerte innholde i tabletten med maten og man fikk bedre virkning og ble ikke susete og ør. Og det hadde hun helt rett i.

Før det hadde jeg tatt PF uten smertestillende virkning, men etterpå har jeg fått full uttelling og ikke blitt "full".

God bedring!

Leger skriver ofte ut tabletter uten å fortelle hvordan de best skal taes. Spør alltid på apoteket, de vet, og tar seg tid til å svare...

Det du skriver er helt korrekt med hensyn til paralgin/pinex forte.

Skrevet

Har vel tatt Paralgin Forte en gang - fikk en av tannlegen da han trakk en visdomstann. Jeg følte meg "rar" på en måte. Da jeg senere trakk visdomstann, ba jeg derfor om en mer "vanlig" tablett; husker ikke hva jeg fikk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...