Gå til innhold

NHD,bipolare skader

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest bipolarII jeg....visst

Dette håper jeg du får svar på.

En av de "skadene" jeg tror jeg har fått er at jeg identitetsmessig føler at opp-ned og normalfaser er alle tre deler som utgjør meg. Om jeg hadde blitt fanget opp for 11 år siden da sykdommen brøt ut og satt på rett medisin, tror jeg at jeg ikke ville følt det så trist nå at jeg ved medisinbruk må belage meg på å miste deler av meg selv og egen identitet.

Noen tanker fra....nydiagnostisert

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/265796-nhdbipolare-skader/#findComment-2139503
Del på andre sider

Gjest følungen

Jeg har en voldsom tretthet i perioder, kan sove i 1 døgn av gangen. Er også, som du skriver, mye utmattet. Tåler mye mindre enn før.

Jeg har gått ubehandlet i ca 25 år. Opplevde en psykisk smerte som var enorm. Nå, med lamictal, har jeg kommet inn i en ny verden og bedre skal det bli når jeg bare kommer opp i riktig dose :-). Livet begynner endelig å bli bra, kan ikke huske at jeg har hatt det så bra noen gang!

Men sykdommen har nok også gjort noe med konsentrasjonesevnen og husken. Må liksom streve mere for å gjøre små ting i hverdagen.

Håper verden har gått så mye framover at bipolare får riktig diagnose mye raskere nå enn før. Unner ingen å leve i et sånn smertehelvete som jeg har gjort.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/265796-nhdbipolare-skader/#findComment-2139942
Del på andre sider

Gjest milliee

jeg trenger iallfall ekstremt mye mer søvn enn andre...

de sier en ikke skal sove mer enn 6-8 timer???

jeg fungerer bra når jeg får litt over 10 timer !

Mange ganger sover jeg mange flere timer enn det også. Går jeg med mindre søvn så tar kroppen igjen det siden.

vanskeligere å konsentere seg om tv-programmer enn før. Da jeg var yngre kunne jeg glo på tv i timesvis, nå er det mere fram og tilbake på nettet.

Gjør det utrolig mye dårligere på IQ-tester på nettet, men vet ikke om det er relevant da

og jeg føler jeg har blitt kjempeidentitetsforvirra pga dette. Fikk aldri utvikle meg og vite hvem jeg var i ungdommen, så jeg er et stort spørsmålstegn inni meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/265796-nhdbipolare-skader/#findComment-2140654
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...