Gå til innhold

Vernepleiestudiet - hardt?

Anbefalte innlegg

Gjest this is a signature
Skrevet

Er det et hardt studie?

Skrevet

Jeg er 3.års student. Ferdig om 3 mnd. For å ta en helhetsvurdering av utdanningen kommer det selvfølgelig helt ann på deg selv. Vi var 60 studenter som begynte i 2004. Nå er vi 30 igjen. Hvis du er på forelesninger, leser en del, setter deg inn i kravene og målene kommer du langt. Innsatsen du gir vises til hvor vanskelig studiet er. Jo mer innsats, jo bedre resultat. Det er jo feks studenter som klager sin nød hvor tungt det er, men disse er som oftest ikke på forelesning, ei heller gjør noen innsats.

Alle klarer dette studiet vil jeg påstå, ingenting uoverkommelig. Noe er mer spennende enn andre ting, slik er det.Har lært veldig mange ting, og føler at det har vært utviklende og positivt. Har selv klart meg bra, til ikke skolelys å være fra tidligere.

Lykke til

Gjest this is a signature
Skrevet

Jeg er 3.års student. Ferdig om 3 mnd. For å ta en helhetsvurdering av utdanningen kommer det selvfølgelig helt ann på deg selv. Vi var 60 studenter som begynte i 2004. Nå er vi 30 igjen. Hvis du er på forelesninger, leser en del, setter deg inn i kravene og målene kommer du langt. Innsatsen du gir vises til hvor vanskelig studiet er. Jo mer innsats, jo bedre resultat. Det er jo feks studenter som klager sin nød hvor tungt det er, men disse er som oftest ikke på forelesning, ei heller gjør noen innsats.

Alle klarer dette studiet vil jeg påstå, ingenting uoverkommelig. Noe er mer spennende enn andre ting, slik er det.Har lært veldig mange ting, og føler at det har vært utviklende og positivt. Har selv klart meg bra, til ikke skolelys å være fra tidligere.

Lykke til

Men er det ikke hardt å være 10 uker i praksis med psyk. utv. hemmede?

Skrevet

Men er det ikke hardt å være 10 uker i praksis med psyk. utv. hemmede?

Nei de 10 ukene i praksis med psykisk utviklingshemmede var ikke tungt. Jeg var i bolig til personer som klarte seg noenlunde selv med moderat pu. Andre praksis på sykehjem var tyngre. Tredje praksis var en fornøyelse hos politiet i den forebyggende gruppe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...