Gå til innhold

Kriminalitet og sykdom

Gjest Sint over folks holdninger

Anbefalte innlegg

Gjest Sint over folks holdninger

Etter det jeg har skjønnt så begås de fleste kriminelle handlinger av personer som IKKE er psykisk syke. Allikevel hører en så ofte folk si at de som har gjort noe grusomt som drap og vold må være syke i hodet. Jeg synes dette er en diskriminering mot de som virkelig har sinnslidelser/psykiske plager. Kanskje ikke rart det er tabu lagt så lenge folk oppfatter de farlige som psykisk syke? Jeg synes dere psykiatere skulle gått ut i media med dette slik at de negative holdningene til psykisk lidende endres. Som pårørende til psykisk lidende synes jeg det er trist med slike uttalelser.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/265832-kriminalitet-og-sykdom/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Iallefall 90 prosent av de som har psykiske problemer begår ikke voldelige handlinger. Men for å begå grusomme drap og handlinger mangler du også en skrue i hodet! Tror allmenheten forstår at ikke alle som har psykiske problemer er farlige, fordi det å ha psykiske problemer er så utbredt.

Gjest sint over folks holdninger

Iallefall 90 prosent av de som har psykiske problemer begår ikke voldelige handlinger. Men for å begå grusomme drap og handlinger mangler du også en skrue i hodet! Tror allmenheten forstår at ikke alle som har psykiske problemer er farlige, fordi det å ha psykiske problemer er så utbredt.

Kanskje ikke psyksike problemer. Men ordet at de må ha vært sinnsyke hører man jo stadig om de som har begått de værste kriminelle handlinger. Da kan fort en med manisk depressiv lidelse eller shizofreni bli forbundet med et farlig menneske.

Hvorfor ikke heller beskrive de som utgjør noe forferdelig for ondskapsfulle og grusomme? Da ville ikke de blitt forbundet med de som har en sykdom de ikke kan hjelpe for.

Gjest milliee

Kanskje ikke psyksike problemer. Men ordet at de må ha vært sinnsyke hører man jo stadig om de som har begått de værste kriminelle handlinger. Da kan fort en med manisk depressiv lidelse eller shizofreni bli forbundet med et farlig menneske.

Hvorfor ikke heller beskrive de som utgjør noe forferdelig for ondskapsfulle og grusomme? Da ville ikke de blitt forbundet med de som har en sykdom de ikke kan hjelpe for.

enig, en som fortalte meg om en SYKEPLEIER som jobbet på psyk.avd faktisk hadde uttalt til han at "manisk-depressive er de aller farligste"

fyfaen.

Gjest sint over folks holdninger

enig, en som fortalte meg om en SYKEPLEIER som jobbet på psyk.avd faktisk hadde uttalt til han at "manisk-depressive er de aller farligste"

fyfaen.

Den sykepleieren burde hatt sparken. Når de som liksom skal jobbe med psykiatriske pasienter ikke er noe bedre enn folk ellers så er noe fullstendig galt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...