Gå til innhold

Hjelp! Influensa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har siden i går hatt sår i svelget, og føler meg slapp og sliten. Tror ikke jeg har feber. Lurer på om det er influensa, men etter å ha hørt om hvordan andre med influensa har hatt det, så synes jeg ikke det samsvarer helt..

Noen som har meninger/opplevelser å dele?

Er i helt ny jobb, og er så å si aldri syk, så det vil gi et veldig feilaktig bilde av meg som ny å være syk allerede, skal derfor prøve å komme meg på jobb i morgen. Med mindre jeg blir verre... Er man så syk, så er man hjemme.

Gjest Godbedring
Skrevet

Sår hals: Halsinfeksjon! Ta honning eller annen vidunderkur, så er du raskt fin igjen.

Skrevet

Høres ut som du er forkjølet. :)

får håpe det - ikke klar for noe influensa!

Er veldig sårt i svelget - føles ikke direkte som hovne mandler. Lite feber, men litt ør i hodet

Gjest Godbedring
Skrevet

Høres ut som du er forkjølet. :)

Sår hals er ikke det samme som forkjølelse. Sår hals = halsinfeksjon.

Skrevet

får håpe det - ikke klar for noe influensa!

Er veldig sårt i svelget - føles ikke direkte som hovne mandler. Lite feber, men litt ør i hodet

Jeg har det samme. Legen sa til meg at det er utrolig mange som har vondt i halsen uten at det er noe særlig mer, han kikket, kjente og klemte. (Var der pga noe helt annet, men bad han ta en titt.)

Pyton å våkne om natta og ikke klare å tenke på noe som helst annet enn halsdrops.

Skrevet

Det trenger det ikke å være. Man kan ha sår hals uten at det er infeksjon.

Sa legen til meg i går da han kikket, kjente og klemte på halsen min. :)

Gjest Godbedring
Skrevet

Det trenger det ikke å være. Man kan ha sår hals uten at det er infeksjon.

Sa legen til meg i går da han kikket, kjente og klemte på halsen min. :)

Legen min sa noe annet. En av dem lyver.

:-(

Skrevet

Legen min sa noe annet. En av dem lyver.

:-(

Kanskje DU hadde halsinfeksjon da. ;)

Skrevet

hm, for det kjennes ikke ut som hovne mandler. er et faktisk sår i svelget.

men dette er ikke influensa?

Skrevet

Jeg har det samme. Legen sa til meg at det er utrolig mange som har vondt i halsen uten at det er noe særlig mer, han kikket, kjente og klemte. (Var der pga noe helt annet, men bad han ta en titt.)

Pyton å våkne om natta og ikke klare å tenke på noe som helst annet enn halsdrops.

sant det:)

og jeg MÅ på jobb i helgen. Og jeg har en så beleilig jobb som å sitte på tlf hele dagen (nei, ikke salg:) )

Gjest Godbedring
Skrevet

hm, for det kjennes ikke ut som hovne mandler. er et faktisk sår i svelget.

men dette er ikke influensa?

Vet ikke, har aldri hatt influensa. Vet bare at sår hals bruker å komme av halsinfeksjon. Saltvann skal være bra å gurgle med. (bakteriedrepende). Hold deg god og varm.

Gjest Tacomix
Skrevet

Akkurat sånn du har det nå hadde jeg det i høst. Jeg hadde det i 1 måned. Eneste som holdt smertene borte var at jeg sov, sugde på pastiller og drakk kakao og te.

God bedring:)! Håper du blir frisk snart!

Skrevet

Vet ikke, har aldri hatt influensa. Vet bare at sår hals bruker å komme av halsinfeksjon. Saltvann skal være bra å gurgle med. (bakteriedrepende). Hold deg god og varm.

saltvann ja. kanskje lurt det. det lyserer jo celler.

alkohol er også desinfiserende.. humm. jeg synes ikke alkohol og syk hører sammen

Skrevet

Akkurat sånn du har det nå hadde jeg det i høst. Jeg hadde det i 1 måned. Eneste som holdt smertene borte var at jeg sov, sugde på pastiller og drakk kakao og te.

huff, tenkte å bli frisk til jeg skal på jobb i morgen jeg da:P

Gjest Godbedring
Skrevet

saltvann ja. kanskje lurt det. det lyserer jo celler.

alkohol er også desinfiserende.. humm. jeg synes ikke alkohol og syk hører sammen

Skader ikke å gurgle litt god drikke! ;)

Skrevet

Jeg har gått med de symptomene der på jobb i 1-2 uker nå. Har du influensa orker du ikke annet enn å ringe til jobben i morgen og gi beskjed, det tror jeg du kan være trygg på at du merker. ;)

Hiv i deg en paracet og kjøp halsdrops på vei til jobb. Det går bra. ;)

Gjest Tacomix
Skrevet

huff, tenkte å bli frisk til jeg skal på jobb i morgen jeg da:P

Vi får håpe det for din del:)! Jeg var da syk 1 måned med det. Tar lang tid å bli frisk for min del, kan føle meg bra inne, men så går jeg på skolen og så blir jeg like dårlig igjen, slik gikk jeg i hele høst!

Skrevet

Jeg har gått med de symptomene der på jobb i 1-2 uker nå. Har du influensa orker du ikke annet enn å ringe til jobben i morgen og gi beskjed, det tror jeg du kan være trygg på at du merker. ;)

Hiv i deg en paracet og kjøp halsdrops på vei til jobb. Det går bra. ;)

får håpe det. jeg er jo helt ny. må man være borte, så greit, men jeg vil gjerne prøve. jeg er så å si aldri syk, vil ikke gi inntrykk at jeg er en person som er borte støtt og stadig når det ikke er sant.

Samtidig er jeg for at man holder seg hjemme når man er syk, for å bli fortere frisk, og ikke minst: ikke smitte andre

Skrevet

Da trenger jeg ikke å bekymre meg for min såre hals da, jeg har hatt vondt i halsen i 3 uker nå og begynte å bli litt betenkt..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...