Gå til innhold

Når har man sosial angst?

Anbefalte innlegg

Gjest har jeg sosial angst?

Hvor går grensen mellom ubehag når man skal treffe mennesker i en spesifikk situasjon og sosial angst?

Jeg er ikke redd for å møte nye folk, kan gjerne snakke høyt i forsamlinger etc. Liker å være sammen med mange mennesker og småprate med folk. Men jeg går ofte rundt og er redd for at folk tenker stygt om meg og ikke liker meg. Jeg har også problemer med å sette grenser for andre og vil helst ikke at andre skal komme meg for nær.

er også redd for å bli avvist, og ungår ofte slike situasjoner som kan fremkalle en følelse av det.

Går i terapi, har fått diagnosene unnvikende pf og bipolar 2. Sliter også mye med generell angst og katrofetanker.

Har jeg sosial angst også?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/265880-n%C3%A5r-har-man-sosial-angst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle mennesker sier av og til dumme ting. Som venner må man tåle at de ikke er helt perfekte, å gi dem en viss tabbekvote. Sier de derimot ting som stadig irriterer eller sårer så er det slevsagt best å kutte vennskapet. Men en viss tabbekvote må folk få ha for det man sier.

Hva får deg til å tro at folk tenker stygt om deg? Tror du at du er så viktig at folk går rundt og tenker stygt om deg? Du må også kunne tillate deg selv og ikke være perfekt i ditt ordvalg og husk at alle sier noe dumt før eller senere.

Tipper at dette bare er noe du innbiller deg. Prøv og tenk at andre sikkert ikke synes du er så viktig at de vil gruble over deg.

Gjest Multippel

De fleste mennesker er mest opptatt av seg selv tror jeg...

Tenk på hvordan du selv er? Tenker du stygt om andre hele tiden? Jeg tror ikke folk gjør det! Og om de gjør det, er det deres problemer og ikke dine! Det Kan jo være en tung bør og bære!;og ikke noe du trenger å bli svett i panna av!;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...