Gå til innhold

IKKE ta på meg!

Anbefalte innlegg

Gjest Raisty

Orker ikke at kjæresten tar på meg når jeg har spist mye/lagt på meg.

Føler meg så fæl og blubbete. Redd for at han skal synes at jeg er kvalm å ta på.

Han lurer jo når han ikke får lov til å ta på meg..

Lite å gjøre med det egentlig?

Annet enn å la være å overspise og å legge på seg.

Men det er så plagsomt, for iblant klarer jeg ikke å la være å spise for mye.

Egentlig så er jeg på en måte iferd med å bli frisk, kan ihvertfall vise meg for folk når jeg har spist for mye, og jeg kaster ikke opp lenger, selv om jeg GJERNE vil.

Skal møte ham i morgen.

Må ut å trene.

Hvor mye er det mulig å gå ned på et døgn?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/26596-ikke-ta-p%C3%A5-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære Raisty! Du forteller at du er på bedringens vei i forhold til din spiseforstyrrelse, flott gjort av deg,- men sliter fremdeles på enkelte områder som f.eks angst for nærhet( i visse situasjoner), vansker med å akseptere deg selv og og den du er,din kropp, overdrevet fysisk aktivitet for å regulere vekta er ting jeg synes det kan se ut som om er vanskelig for deg å forholde deg til. Vet din kjæreste om at du har en spiseforstyrrelse, at du er redd for hans nærhet dersom kroppen din ikke er slik du ønsker deg? Kanskje dette er tema som du kan snakke med kjæresten din (eller andre) om? For mange har det vært til stor hjelp og nytte å klare å snakke om de nære ting og for mange med spiseforstyrrelser sliter de slik du gjør med angst for berøring, nærhet, varme,- og kanskje kjærlighet og omsorg. Ditt siste spørsmål ønsker jeg ikke å besvare da jeg ikke kan se at det har noe gevinst, men heller er med på å opprettholde en spiseforstyrrelse. Du ønskes lykke til på den veien du har startet, en positiv endring i forhold til spiseforstyrrelsen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/26596-ikke-ta-p%C3%A5-meg/#findComment-109597
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...