Gå til innhold

Laseroperasjon av øya?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gjort det her? I Norge eller utlandet? Fornøye med resultatet? Hvor gammel bør man være før man gjør noe slikt?

Caloni Makaroni
Skrevet

Har gjort det, i Norge, veldig fornøyd med resultatet. Du bør (må) ha hatt stabilt syn i flere år, hvis ikke er det bortkastet (operasjonen nullstiller synet, den kurerer ikke for fremtidige synsfeil/forandringer).

Skrevet

Har gjort det, i Norge, veldig fornøyd med resultatet. Du bør (må) ha hatt stabilt syn i flere år, hvis ikke er det bortkastet (operasjonen nullstiller synet, den kurerer ikke for fremtidige synsfeil/forandringer).

OK. Hva hadde du i styrke før operasjonen?

Jeg er bare lekenærsynt foreløpig, da. Har hatt (-1,5) i ett år, ikke blitt merkbart dårligere siden jeg var hos optiker sist.

Uansett venter jeg nok til jeg er nærmere 30 minst. Da har jeg kanskje (-4)-(-5)Ikke noe å bruke penga på nå.

Caloni Makaroni
Skrevet

Jeg er bare lekenærsynt foreløpig, da. Har hatt (-1,5) i ett år, ikke blitt merkbart dårligere siden jeg var hos optiker sist.

Uansett venter jeg nok til jeg er nærmere 30 minst. Da har jeg kanskje (-4)-(-5)Ikke noe å bruke penga på nå.

-4 før operasjon. 0,0 nå.

En slik operasjon er best investering om man tar den så ungt som mulig, men samtidig må man ha hatt stabilt syn lenge.

Jeg vil måtte begynne å bruke briller mot langsynthet når jeg blir 40-50, akkurat som andre. Men akkurat -nå- har jeg 0, istedet for -4 som jeg i utgangspunktet hadde.

Såvidt jeg husker er du i begynnelsen av 20-årene. Det er ikke så vanlig at synet forandrer seg veldig (tror jeg) mellom 20 og 30 år. Fra -1,5 i dag til -4/-5 når du er 30, synes jeg høres drøyt ut. Og uansett må synet være stabilt i noen år før en operasjon kan vurderes.

Skrevet

Tror nok ikke det går på så mye gitt!

Jeg begynte med briller da jeg var 17, hadde -1.75. Så gikk det på mens jeg studerte, hadde -2.5 på det meste. Nå har jeg -2.25 på begge øynene og er 35 år.

Men man bør være rimelig sikker på at det er stabilisert før man tar operasjon altså!

Gjest kårern
Skrevet

Kan gjøre det i Tyrkia. Billig og bra.

Cuanto cuesta?

Skrevet

Synet til samboeren min har ikke forandret seg mer enn 0,25 fra han var 16-17 til han ble 30.

Husk på at laseroperasjon nedsetter mørkesynet.

Gjest kårern
Skrevet

Synet til samboeren min har ikke forandret seg mer enn 0,25 fra han var 16-17 til han ble 30.

Husk på at laseroperasjon nedsetter mørkesynet.

Nedsatt mørkesyn, gjelder det for alle?

Skrevet

Nedsatt mørkesyn, gjelder det for alle?

Det tror jeg ikke man vet på forhånd, hvis det ikke gjelder for alle. Men samboeren min kan ikke ta laseroperasjon av øynene for han er sjømann og veldig avhengig av et godt mørkesyn.

Skrevet

Det tror jeg ikke man vet på forhånd, hvis det ikke gjelder for alle. Men samboeren min kan ikke ta laseroperasjon av øynene for han er sjømann og veldig avhengig av et godt mørkesyn.

Sjømann? Oljeplattformingeniør? Eller fisker?

Skrevet

Sjømann? Oljeplattformingeniør? Eller fisker?

Som jeg sa, sjømann. Han har verken med fisk eller oljeplattformer å gjøre.

Skrevet

Som jeg sa, sjømann. Han har verken med fisk eller oljeplattformer å gjøre.

Lol! Han bare er på sjøen liksom?

Skrevet

Lol! Han bare er på sjøen liksom?

Har du aldri hørt om fraktskip? Ferger? Supplybåter? Kystvakten?

Hvordan tror du det som produseres i Japan fraktes til Europa? Med fly? Eller hva med bananene fra Sør-Amerika?

Skrevet

Har du aldri hørt om fraktskip? Ferger? Supplybåter? Kystvakten?

Hvordan tror du det som produseres i Japan fraktes til Europa? Med fly? Eller hva med bananene fra Sør-Amerika?

Er det ikke kjipt at han er så mye borte?

Skrevet

Er det ikke kjipt at han er så mye borte?

Jo, men det venner man seg til. Jeg har også selv jobbet til sjøs.

Skrevet

Jo, men det venner man seg til. Jeg har også selv jobbet til sjøs.

Så du har ikke lett for å bli sjøsyk? Thundercoaster er barnemat for deg?

Skrevet

Så du har ikke lett for å bli sjøsyk? Thundercoaster er barnemat for deg?

Hva er thundercoaster?

Nei, jeg blir ikke sjøsyk når jeg har vært ombord på et skip en stund. Men noen ganger kreves det tilvenning, ikke alle skip beveger seg likt. (Et velkjent fenomen i bransjen.)

Skrevet

Hva er thundercoaster?

Nei, jeg blir ikke sjøsyk når jeg har vært ombord på et skip en stund. Men noen ganger kreves det tilvenning, ikke alle skip beveger seg likt. (Et velkjent fenomen i bransjen.)

Thundercoaster er Nord-Europas største berg-og-dalbane i tre.

Skrevet

Thundercoaster er Nord-Europas største berg-og-dalbane i tre.

Jeg liker ikke sånt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...