Gjest poewe Skrevet 11. februar 2007 Skrevet 11. februar 2007 Finnes det noen typiske norske trekk?? Hjelp meg å kom på flere!! Brunost, ski, lusekofte 0 Siter
Gjest poewe Skrevet 11. februar 2007 Skrevet 11. februar 2007 *Tenkte også på karaktertrekk:) 0 Siter
nick Skrevet 11. februar 2007 Skrevet 11. februar 2007 Det er ikke lov å spørre om såntnoe. Sier du "typisk pakistaner" så får du så øra flagrer! Typisk norsk? Flatfylla, må eie huset om så vi må dytte Skodaen, tror vi er viktige uten å være det, lette å lede, voldsomt myndighetstroe, hovne, kan ikke kle oss, mener vinter OL er noe verden bryr seg om, fremmedfientlige, enfoldige, fartsredde. 0 Siter
Gjest Og sånt? Skrevet 11. februar 2007 Skrevet 11. februar 2007 Bunad, båøyd, viking, folkemusikk, fele..... 0 Siter
ekte nick Skrevet 11. februar 2007 Skrevet 11. februar 2007 Lusekofte?? Har aldri skjønt hvorfor det skal være så norsk. Jeg er heilnorsk, men har aldri eid en lusekofte i hele mitt liv, liker dem ikke engang. Flertallet av nordmenn tror jeg faktisk ikke eier en lusekofte... De fleste bruker iallfall en ostehøvel. Og i store deler av landet (ikke alle) har man iallfall et eller annet forhold til snø. Så de to tingene er vel typisk norks? Og så tror jeg Janteloven dessverre er typisk norsk. (selv om den egentlig er dansk, da). 0 Siter
Sofline Skrevet 11. februar 2007 Skrevet 11. februar 2007 Lusekofte?? Har aldri skjønt hvorfor det skal være så norsk. Jeg er heilnorsk, men har aldri eid en lusekofte i hele mitt liv, liker dem ikke engang. Flertallet av nordmenn tror jeg faktisk ikke eier en lusekofte... De fleste bruker iallfall en ostehøvel. Og i store deler av landet (ikke alle) har man iallfall et eller annet forhold til snø. Så de to tingene er vel typisk norks? Og så tror jeg Janteloven dessverre er typisk norsk. (selv om den egentlig er dansk, da). Det finnes også mange nordmenn som ikke kan fordra snø. 0 Siter
Sofline Skrevet 11. februar 2007 Skrevet 11. februar 2007 *Tenkte også på karaktertrekk:) Innadvendte, lite imøtekommende. Det sier i hvert fall utenlendinger. 0 Siter
pekkaline Skrevet 11. februar 2007 Skrevet 11. februar 2007 freia melkesjokolade (før svenskene stjal den, eller gjorde de ikke det?) 0 Siter
dolores83 Skrevet 11. februar 2007 Skrevet 11. februar 2007 Rosemaling, gå tur uten noe annet mål enn turen i seg selv, kanskje? 0 Siter
Bassisten Skrevet 11. februar 2007 Skrevet 11. februar 2007 freia melkesjokolade (før svenskene stjal den, eller gjorde de ikke det?) Det er ikkje svenskene som eig melkesjokoladen, det er amerikanarane. 0 Siter
pekkaline Skrevet 11. februar 2007 Skrevet 11. februar 2007 Det er ikkje svenskene som eig melkesjokoladen, det er amerikanarane. takk, da vet jeg det. Håper de lager en stooor variant da 0 Siter
Moraki Skrevet 11. februar 2007 Skrevet 11. februar 2007 Firkanta og innadvendt, må ha varsel før besøk, synes det er jævlig festlig med hytteturer og skiturer. Tror ulike matretter skal lages på en måte som er helt høl i hue og Norge er liksom verdens navne. Den slags dritt. 0 Siter
Gjest zakkoo Skrevet 11. februar 2007 Skrevet 11. februar 2007 Typisk norsk ------------ Tro Norge er best i verden Tro man snakker engelsk perfekt Flatfyll i helga, avhold i uka. Kalde, prater ikke med fremmede Pripne, lite åpne, reserverte, bryr seg mest om seg selv og sine Kunnskapsrike Sykelig opptatt av ære Materialistisk Lite religiøse Klage på makthavere 0 Siter
Sofline Skrevet 11. februar 2007 Skrevet 11. februar 2007 Å gå tur er veldig norsk. Jeg leste en kronikk av en etnisk pakistaner en gang. Han hadde fått besøk av noen fra hjemlandet, og den beskrivelsen om å gå uten mål og mening var ubetalelig. 0 Siter
Gjest er ikke født norsk Skrevet 11. februar 2007 Skrevet 11. februar 2007 Være vettskremt for forandringer. Se på Grevinnen og hovmesteren på nyttårsaften. 0 Siter
Bassisten Skrevet 11. februar 2007 Skrevet 11. februar 2007 Være vettskremt for forandringer. Se på Grevinnen og hovmesteren på nyttårsaften. Grevinnen og hovmesteren er enda meir populært i opptil fleire europeiske land - men der er det på nyttåraften - slik det burde vera. http://en.wikipedia.org/wiki/Dinner_for_One 0 Siter
carma Skrevet 11. februar 2007 Skrevet 11. februar 2007 Å lete etter den ledige plassen som er lengst mulig unna alle andre passasjerer på bussen. 0 Siter
Sofline Skrevet 11. februar 2007 Skrevet 11. februar 2007 Å lete etter den ledige plassen som er lengst mulig unna alle andre passasjerer på bussen. *lol* Jeg gjør det selv, må jeg innrømme. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.