Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Være vettskremt for forandringer. Se på Grevinnen og hovmesteren på nyttårsaften.

Lille julaften.

Fortsetter under...

Skrevet

Typisk norsk

------------

Tro Norge er best i verden

Tro man snakker engelsk perfekt

Flatfyll i helga, avhold i uka.

Kalde, prater ikke med fremmede

Pripne, lite åpne, reserverte, bryr seg mest om seg selv og sine

Kunnskapsrike

Sykelig opptatt av ære

Materialistisk

Lite religiøse

Klage på makthavere

Sykelig opptatt av ære?

Skrevet

Grevinnen og hovmesteren er enda meir populært i opptil fleire europeiske land - men der er det på nyttåraften - slik det burde vera. :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Dinner_for_One

Det er vi som har gjort det til en vane å ha det jul/nyttårsvane. I begynnelsen av videon spiller de noen strofer av en bursdagsang.

Gjest MiaMariaa
Skrevet

Firkanta og innadvendt, må ha varsel før besøk, synes det er jævlig festlig med hytteturer og skiturer. Tror ulike matretter skal lages på en måte som er helt høl i hue og Norge er liksom verdens navne. Den slags dritt.

Jeg fatter ikke hvorfor du bor i Norge.

hidi, the scorpion
Skrevet

*Tenkte også på karaktertrekk:)

Stolte, positive, rettferdige, hjelpende, ærlige og modige!

Er jo ikke bare negativt å være norsk...

Skrevet

Sykelig opptatt av ære?

Ja, vi er jo så stolte av alt som er norsk.

VG f eks: EKSTRA: Carew scorte for Villa!

Og gjør et norsk produkt det bra på det amerikanske markedet, skal vi liksom være überkry over det.

Jeg mener dette er et tegn på at nordmenn sliter med mindreverdighetskomplekser.

Annonse

Skrevet

Ja, vi er jo så stolte av alt som er norsk.

VG f eks: EKSTRA: Carew scorte for Villa!

Og gjør et norsk produkt det bra på det amerikanske markedet, skal vi liksom være überkry over det.

Jeg mener dette er et tegn på at nordmenn sliter med mindreverdighetskomplekser.

Sånn er alle nasjoner. Og hva har det med ære å gjøre?

Gjest LOTUS78
Skrevet

Det er typisk norsk å være god. Det sa i hvertfall Gro i sin nyttårstale.

Skrevet

Det er typisk norsk å være god. Det sa i hvertfall Gro i sin nyttårstale.

Eller "det er typisk å være norsk" som hun Melonasdama sa da hun skulle sitere henne i "9 av 10 nordmenn". Haha =)

Gjest brunost og ostehøvel
Skrevet

Jeg har ikke lusekofte og jeg står ikke på ski. Hvem har sagt at det er typisk norsk egentlig?

Noen er reserverte mens andre er mer åpne.

I nord går de ofte på besøk uten å avtale på forhånd, i sør er de ikke så sosiale og besøk må avtales på forhånd.

Vi er så forskjellige vi nordmenn.

Gjest LOTUS78
Skrevet

Eller "det er typisk å være norsk" som hun Melonasdama sa da hun skulle sitere henne i "9 av 10 nordmenn". Haha =)

He he, det husker jeg.

Skrevet

Sånn er alle nasjoner. Og hva har det med ære å gjøre?

Med stolthet og med ære, vi elsker Norge! Taper vi mot Kroatia, skader det landets ære.

Annonse

Skrevet

Med stolthet og med ære, vi elsker Norge! Taper vi mot Kroatia, skader det landets ære.

Sånn tror jeg ikke den vanlige nordmann tenker.

Og å være stolt av det som kommer fra det samme landet som en selv, sånn har alle nasjoner det.

Skrevet

Jeg har ikke lusekofte og jeg står ikke på ski. Hvem har sagt at det er typisk norsk egentlig?

Noen er reserverte mens andre er mer åpne.

I nord går de ofte på besøk uten å avtale på forhånd, i sør er de ikke så sosiale og besøk må avtales på forhånd.

Vi er så forskjellige vi nordmenn.

Søringer og nordinger er også innbyrdes forskjellige....

Skrevet

Det finnes også mange nordmenn som ikke kan fordra snø.

Jeg har da ikke skrevet at typisk nordmenn er å like snø? Jeg skrev bare at de fleste nordmenn har "et eller annet forhold til snø" - det kan være enten positivt eller negativt (eller ambivalent, som meg). Poenget er, at de fleste nordmenn må på en eller annen måte FORHOLDE seg til snø. De fleste, men ikke alle, for det er ikke snø alle steder i Norge.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...