Gjest aurorixbruker Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Vet du, jeg tror du er den her i landet som har mest greie på Aurorix. Derfor håper jeg du kan svare meg på dette for det plager meg. Og fastlegen bare ser uforstående ut?Min tidligere psykiater vare heller ikke bevandret i aurorix pasienter. Han sa de ble kalt urorix, og at de sjelden ble brukt. Men jeg brukte altså Aurorix for to og et halvt år siden. Og på 450 mg ble jeg veldig urolig. Husker jeg satte meg ned i en stol for å slappe av--for så å være oppe av den igjen. Greide liksom ikke roe meg. Ryddet et rotete vaskerom på notime, og ble altså veldig energisk. Hadde slitt med dårlig energi i mange år, så på en måte var det kjærkomment.Ikke noe stort problem egentlig. Men ved en anledning hørte jeg mobilen min ringe etter at den hadde sluttet.Melodien liksom kimte i øret på meg, og det skremte meg. Tenkte om jeg skal begynne å høre ting og nå?? så gikk litt ned på dosen. Men jeg hadde ikke noen rare ideer og slikt altså. Bare veldig urolig. Har dette noe med mani å gjøre, eller går det under bivirkningen uro. Jeg er nå i startfasen på aurorix igjen, og vet at mange leger er litt redde for mani på aurorix. Så derfor jeg spør deg som er eksperten på området. Tror du det var det jeg hadde?? Det som skremte meg mest var lyden av mobilen min?? men det kunne jo ha vært en tilfeldighet. skjedde bare en gang. Jeg vet ikke hva mani er i denne forbindelsen, så kanskje spørsmålet er veldig dumt.Men er det mer vanlig for en med vanlig angst deprejon å få mani på aurorix enn på annen ad. Men det er vel ingen grunn til seponering?? å bli så urolig mener jeg?? bare gå ned på dosen vel?? Jeg seponerer aldri AD igjen, så hadde vært fint å vite om dette er et faresignal, og at jeg nå i startfasen 75 mg x2 bør la være trappe videre opp. Sist jeg brutke dem roet seg ved å bruke litt mindre, men hadde kanskje ikke så god effekt på angsten min. Denne gangen har jeg deprejson i tillegg, så har større grunn til å begynne på dem da jeg tåler Ad dårlig generellt. Men det jeg tålte best var Aurorix. Hva er faren ved mani egentlig? Og så du, vil mine 2,5 mg zyprexa om kvelden forsterke effektenav aurorix antidepressivt?? Håper på svar! på nok et dumt sprørsmål for andre, men viktig for meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/266134-auroix-dr-dahl/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trtrartata Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 hvis du får en mani ved antidepp så har du jo egentlig en bipolar lidelse og da er det stemningsstabiliserende medisiner som hjelper på depresjonen. Så er det egentlig så farlig om du får en mani? Da får du jo vite den rette diagnosen din og får korrekt behandling... Ikke for å bagatellisere en mani eller noe sånt, men er jo bedre å vite det 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/266134-auroix-dr-dahl/#findComment-2143437 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.