Gå til innhold

er du hunde eller katteelsker?

Anbefalte innlegg

Gjest hallow ;o/
Skrevet

Jeg har et velvillig familiemedlem som gjør det gratis når de begynner å bli lange. En gang i måneden kanskje. Men her jeg bor er det en dyrebutikk som tilbyr å gjøre det for 40 kr. Vetrinæren tar omtrent samme pris så vidt jeg husker.

Takk for svar. Er det prisen så er det vel verdt hver krone. Problemet blir vel å holde henne i ro så de får klippet. Det gikk så fint til å begynne med, men nå har hun blitt så bestemt og er helt vill når vi prøver å klippe. Med ekstra gode godbiter klarer vi kanskje noen få pr. gang. Har ikke hatt noen uhell med å klippe for kort så jeg tror ikke det er det som gjør det heller.

Jeg skal sjekke i dyrebutikken - ellers så har jeg planer om å få hjelp til å nappe hårene i ørene også og da må jeg vel til veterinæren.

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sofline

5

• amber sun

2

• morsan

2

• Katt-ja

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Takk for svar. Er det prisen så er det vel verdt hver krone. Problemet blir vel å holde henne i ro så de får klippet. Det gikk så fint til å begynne med, men nå har hun blitt så bestemt og er helt vill når vi prøver å klippe. Med ekstra gode godbiter klarer vi kanskje noen få pr. gang. Har ikke hatt noen uhell med å klippe for kort så jeg tror ikke det er det som gjør det heller.

Jeg skal sjekke i dyrebutikken - ellers så har jeg planer om å få hjelp til å nappe hårene i ørene også og da må jeg vel til veterinæren.

Lykke til!

Det finnes et slags "galgestativ" til hunder som skal ha pelsen klippet. Så kan de ikke bevege seg så lett. Det blir kanskje brukt til kloklipp også.

Gjest katteperson ja
Skrevet

Da har du ikke sett og møtt hunden min ! Stille og rolig, krever ikke så mye, men liker og bli trent og er lettlært og flink. Klok !!! Hun har verdens mykeste og deiligste pels og det er en helt overkommelig jobb å bade, føne og børste henne. Jeg underholder henne aldri - det er snarere hun som underholder meg. Herlig! Hun er hengiven, glad og morsom. Noe tid til turer må jeg sette av. Kloklippen kunne jeg klart meg uten, men det går greit det også. Hundebæsjen tar jeg opp i en pose - det koster meg like lite som det gjorde å skifte bleier på ungene mine. Det positive oppveier det negative mange ganger !

Men, hver sin smak.

Hvis du sammenlikner jobben med hund med å ha barn, så vil jeg da mye heller ha et barn. De vokser, blir smartere, klarer seg selv etterhvert, og man kan prate med de. Ikke lukter de vondt hele livet heller;o)

Men det å ha hund er kanskje en "hobby" for noen, bruke tid på å ta opp bæsj, og vaske den heller enn å ha en annen hobby.

Skrevet

Udiskutabelt: katteelsker :)

Jeg fascineres av en del hunder, men de _lukter_.

Hadde det ikke vært for lukta, hadde jeg kanskje også hatt hund.

Ikke alle hunder lukter. Kommer litt an på rase. :-D

Men jeg vet at en del hunder lukter ille, jeg syns heller ikke det er så deilig akurat.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...