Gå til innhold

Vegeterianere - moralske eller dumme?

Anbefalte innlegg

• Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Hatsumomo

9

• Deanna

5

• Lucretia

4

• Sofline

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg hevder hva jeg vil, som du.

Men jeg hevder ikke at en stor menneskegruppe mener noe spesielt, uten en gang å klare å argumentere for det.

Men jeg kan jo glatt si at :"Alle 22 årige gutter tror at alle mennesker liker kjøtt."

Skrevet

Men jeg hevder ikke at en stor menneskegruppe mener noe spesielt, uten en gang å klare å argumentere for det.

Men jeg kan jo glatt si at :"Alle 22 årige gutter tror at alle mennesker liker kjøtt."

"Alle kristne tror på Jesus". Det er jo selve grunnpilaren i krd. Den kan forsvares.

Jeg trodde det også var et sentralt punkt i krd at dyra er skapt for oss. Kanskje tar jeg feil.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

"Alle kristne tror på Jesus". Det er jo selve grunnpilaren i krd. Den kan forsvares.

Jeg trodde det også var et sentralt punkt i krd at dyra er skapt for oss. Kanskje tar jeg feil.

*"Alle kristne tror på Jesus". Det er jo selve grunnpilaren i krd. Den kan forsvares.*

Ja, det er riktig

*Jeg trodde det også var et sentralt punkt i krd at dyra er skapt for oss. Kanskje tar jeg feil.*

Jeg mener at dette ikke er en del av kristendommen. At mennensket er satt til å forvalte skaperverket, men at dyrene ikke er skapt for menneskene.

Skrevet

"Hva mener dere? Har vegeterianere rett når de velger å ikke spise dyr? Har de krav på å bli behandlet som våre venner, eller er det greit å drepe dem for å få mat? "

Jeg velger å behandle vegetarianere som mine venner selv om jeg spiser kjøtt og de ikke gjør det. Har ikke tenkt å drepe dem for å få mat, da blir jeg før heller vegetarianer selv...;o)

Skrevet

*"Alle kristne tror på Jesus". Det er jo selve grunnpilaren i krd. Den kan forsvares.*

Ja, det er riktig

*Jeg trodde det også var et sentralt punkt i krd at dyra er skapt for oss. Kanskje tar jeg feil.*

Jeg mener at dette ikke er en del av kristendommen. At mennensket er satt til å forvalte skaperverket, men at dyrene ikke er skapt for menneskene.

Forvalte skaperverket, lol! Jeg synes vi utfører oppdraget på usedvanlig dårlig vis.

Hadde det ikke vært bedre om Gud tok seg av det selv? Han burde klare såpass, allmektig som han er.

Gjest octubre
Skrevet

"Hva mener dere? Har vegeterianere rett når de velger å ikke spise dyr? Har de krav på å bli behandlet som våre venner, eller er det greit å drepe dem for å få mat? "

Jeg velger å behandle vegetarianere som mine venner selv om jeg spiser kjøtt og de ikke gjør det. Har ikke tenkt å drepe dem for å få mat, da blir jeg før heller vegetarianer selv...;o)

Lol

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Forvalte skaperverket, lol! Jeg synes vi utfører oppdraget på usedvanlig dårlig vis.

Hadde det ikke vært bedre om Gud tok seg av det selv? Han burde klare såpass, allmektig som han er.

"Forvalte skaperverket, lol! Jeg synes vi utfører oppdraget på usedvanlig dårlig vis."

Det må jeg dessverre si meg fullstendig enig med deg i.

Skrevet

jeg er vegetarianer,men jeg spiser kjøtt fordi jeg liker smaken.Og jeg hater grønnsaker.Så jeg er ikke særlig moralsk vegetarianer

Skrevet

jeg er vegetarianer,men jeg spiser kjøtt fordi jeg liker smaken.Og jeg hater grønnsaker.Så jeg er ikke særlig moralsk vegetarianer

Du er ikke vegetarianer når du spiser kjøtt...?

Skrevet

Du er ikke vegetarianer når du spiser kjøtt...?

jo jeg mener det er moralsk feil å spise kjøtt.

egentlig var det et dårlig forsøk på humor da.men : P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...