tahiti1365381065 Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Hei! Har hatt en vridning av høyre kne og mr-bilder viste at ytterste muskel var avrevet. Bildene viste også store blodansamlinger på oppsiden av kneet. Dette skjedde for 2 uker siden og jeg har konstant smerter i låret og det føles som om muskelen kryper opp mot setemuskelen. Til tider føles det som om det rinner blod inne i låret og det blir kaldt. På sykehuset fikk jeg utlevert krykker og en støtteskinne som går fra leggen og opp til lysken. Skal gå med dette i 6 uker og så starte med fysikalsk behandling. Legen på Ortopedisk avd. sa at dette ville være en langvarig skade og at jeg aldri ville få tilbake 100 % av muskelstyrken i låret og at jeg ville få en innsving i utsiden av låret. Han mente også at jeg måtte regne med 1 års tid får jeg kunne begynne å trene for fullt igjen. Jeg er 40 år og er ganske aktiv på jakt og fiske + fottballtrening to til 3 ganger i uken. Mitt spørsmål er: Er det mulig å opperere en avslitt muskel og hvor lang tid etter et slikt uhell kan en opperere? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/266297-avslitt-l%C3%A5rmuskel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Det høres ut som om du er blitt vurdert av ortoped og man har bestemt seg til å ikke anbefale operasjon. Er du usikker på dette så kan du oppsøke en annen lege for en såkalt "second opinion" og det kan være at en spesialist i fysikalsk medisin kan ha et annet syn på din rehabilitering. Jeg er er redd for at etterhvert som tiden går blir operasjon mindre aktuelt. Hvor god funksjon muskelen får avhenger av om den er helt eller delvis slitt av for kroppens evne til kompensasjon er stor. Ved hel avrivning har dessverre ikke muskelen noe feste å jobbe mot og da må andre muskler trenes for å kompensere. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/266297-avslitt-l%C3%A5rmuskel/#findComment-2147749 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.