Gå til innhold

Dobbeltseng?

Anbefalte innlegg

Gjest sengedama
Skrevet

Sover du og samboer i dobbeltseng? Jeg har lest en undersøkelse om at det beste er å ha hver sin seng og hvert sitt rom. Det er best for forholdet i lengden.

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Solsikkefrø

4

• Gyda

3

• kaffepiken

3

• Lucretia

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ja vi sover i samme seng. Samboeren ligger nærmest døren. Synes det er trygt, og jeg sier det faktisk rett til ham: "skulle det komme monstre, så tar de ihvertfall ham først"... jeg tror ikke på monstre, men de dukker liksom opp når jeg skal legge meg :(

Skrevet

To senger i samme rom.

Hverken han eller jeg sover særlig godt i hverandres armer, jeg trenger masse plass for jeg sover urolig.

Han sover så lett at om jeg hadde beveget meg i senga, så hadde han våknet.

Skrevet

Vi har dobbelseng ja, men til tider skulle jeg ønske jeg hadde egen seng i eget rom. Han snorker gudbedremeg verre enn verst (flere ganger i uka)... Jeg havner på sofaen i stua de verste nettene. Jeg må jo ha søvn..

Om det er bedre for folks ekteskap/forhold? Det forstår jeg ikke helt hvorfor evt at det skulle være...

Gjest sengedama
Skrevet

Ja vi sover i samme seng. Samboeren ligger nærmest døren. Synes det er trygt, og jeg sier det faktisk rett til ham: "skulle det komme monstre, så tar de ihvertfall ham først"... jeg tror ikke på monstre, men de dukker liksom opp når jeg skal legge meg :(

Ja, enig! Det beste er at typen ligger nærmest døra. Tenker ikke på monstre, men mer innbruddstyver ol.

Han bryr seg ikke så veldig tror jeg. Men det er nå en gang sånn at mannen er vår beskytter :-)

Skrevet

Ja, enig! Det beste er at typen ligger nærmest døra. Tenker ikke på monstre, men mer innbruddstyver ol.

Han bryr seg ikke så veldig tror jeg. Men det er nå en gang sånn at mannen er vår beskytter :-)

Hehe, samme her ;) Han bryr seg ikke om at jeg tenker sånn. Han tror visst ikke på monstre :)

Skrevet

Så du vil heller se din kjære bli spist av monster før du selv skal dø, enn å bare "bli ferdig med det"? :P

candyqueen_83
Skrevet

Vi bor ikke sammen, men jeg overnatter hos han omtrent hver natt. Vi sover i dobbeltseng. Skulle vi hatt hver vår seng tror jeg det hadde nærmet seg slutten på forholdet.

Gjest sengedama
Skrevet

Vi har dobbelseng ja, men til tider skulle jeg ønske jeg hadde egen seng i eget rom. Han snorker gudbedremeg verre enn verst (flere ganger i uka)... Jeg havner på sofaen i stua de verste nettene. Jeg må jo ha søvn..

Om det er bedre for folks ekteskap/forhold? Det forstår jeg ikke helt hvorfor evt at det skulle være...

Jo, det er bedre nettopp pga at man har behov for snorkefrie stunder og privatliv. Så kan han heller komme inn når vi skal knulle.

Skrevet

Så du vil heller se din kjære bli spist av monster før du selv skal dø, enn å bare "bli ferdig med det"? :P

Hmmm... godt poeng! :)

Men likevel tenker jeg som så: Han veier 65 kilo og det er mye godt kjøtt på den kroppen. Så jeg antar at hvis monstrene skulle komme, så spiser de _ham_ og blir gode å mette på det. Så da slipper både jeg og baby unna siden babyen er så liten... og _jeg_ bare er full i flesk og fett!... Nei huff!! Jeg må virkelig begynne å trene :(

Skrevet

Vi har stor og god dobbeltseng (180x200)

Ligger som oftest og holder rundt hverandre litt først, før vi tilslutt ruller bort fra hverandre og sier god natt :)

Skrevet

Vi har dobbelseng.

Men fra tid til anna kunne jeg tenkt meg eget rom, for å være helt ærlig. Da kunne jeg ligget i senga og sett tv eller lest, uten å forstyrre mannen min.

Skrevet

Jo, det er bedre nettopp pga at man har behov for snorkefrie stunder og privatliv. Så kan han heller komme inn når vi skal knulle.

hehe, jo æ tog àn ;)

Gjest sengedama
Skrevet

Vi har dobbelseng.

Men fra tid til anna kunne jeg tenkt meg eget rom, for å være helt ærlig. Da kunne jeg ligget i senga og sett tv eller lest, uten å forstyrre mannen min.

Ja, det er det jeg mener med at det er bra med eget rom. Tror jeg skal kreve det ovenfor typen.

Gjest sengedama
Skrevet

Vi har dobbelseng.

Ja, det er det jeg mener med at det er bra med eget rom. Tror jeg skal kreve det ovenfor typen.

Skrevet

Hadde jeg lagt frem forslag om det, hadde mannen min blitt veldig lei seg, det vet jeg.

Og jeg tror, innerst inne, at jeg hadde blitt lei meg hvis mannen min ytret ønske om det... :-) Ikke enkelt, dette!

Gjest sengedama
Skrevet

Hadde jeg lagt frem forslag om det, hadde mannen min blitt veldig lei seg, det vet jeg.

Og jeg tror, innerst inne, at jeg hadde blitt lei meg hvis mannen min ytret ønske om det... :-) Ikke enkelt, dette!

Derfor må man gjøre denne bestemmelsen når man flytter sammen.

Det er jo ikke privatliv å få. Koslig før, men når man ikke er stormforelsket lenger, er det jo først og fremst for sexen man deler seng. Snorking blir irriterende i lengden. Dessuten opptar han mer plass enn meg.

Skrevet

Derfor må man gjøre denne bestemmelsen når man flytter sammen.

Det er jo ikke privatliv å få. Koslig før, men når man ikke er stormforelsket lenger, er det jo først og fremst for sexen man deler seng. Snorking blir irriterende i lengden. Dessuten opptar han mer plass enn meg.

Helt enig.

Skrevet

Vi har dobbelseng.

Ja, av og til hadde det vært ok å få ligget å lest litt på senga. Har lagt meg tidlig av og til for å gjøre det, men legger fra meg bok/blad når han kommer for å legge seg. Vi har jo en kjempegod gjesteseng. Men tror jeg foretrekker å ha han ved siden av meg. Føler meg fortsatt helt nyforelsket, jeg, vi har vært samboere i et halvt år, sammen i ca 10 mnd år, og kjent hverandre i ca 10 år :) Kanskje det blir mer aktuelt senere? Men bare en gang i blant da, ikke fast.

Skrevet

Selvsagt har vi felles soverom og dobbeltseng. Hvis det en sjelden gang er behov for å ligge for seg selv (en er syk og den andre redd for å bli smittet el.lign.), så har vi alltids mulighet til at en av oss sover på gjesterommet. Men det er ytterst sjelden at det skjer, til tross for tidvis ulik døgnrytme mm.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...