Gå til innhold

Hylle - bygge selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger en hylle som har følgende mål:

B: max 52 cm

D: max 60 cm

H: max 125 cm

Jeg har funnet DOCENT hylle hos Ikea (http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?topcategoryId=15561&catalogId=10103&storeId=16&productId=11450&langId=-14&categoryId=15884&chosenPartNumber=30035164) men det står at den ikke finnes hos noen av varehusene.

Jeg har leitet overalt etter en hylle med slike mål så lurer på om det er mulig lage noe slikt selv? Trenger ikke se fin ut, da den skal stå inni et garderobeskap! Men hvordan gjør jeg dette? Materialene jeg finner på ikea.no er kun ubehandlet tre og det er ikke så aktuelt da det skal brukes i et klesskap. Noen som vet hva jeg kan gjøre? Tenkte jeg kun trenger noen sponplater og hyller, men jeg er ikke erfaren på slikt som dere sikkert skjønner ;)

Skrevet

Skal du bruke den til å ha klær i?

Hva med å kjøpe et metallstativ med uttakbare hyller i metalltrådnetting? Sånt får du på byggevareforretninger, kanskje på IKEA også. Utmerket til klær, sengetøy og håndklær.

Jeg gjorde det slik og kjøpte løse hjul fra Clas Ohlsson som jeg skrudde fast på undersiden.

Skal du ha den i treverk foreslår jeg du kjøper hobbyplater i trevareforretning. De er ferdig pusset, ellers ubehandlet, ca. 1,5 cm tykke og i heltre. De kjøper du i lengder på litt mer enn to meter, velg rett bredde. Du tar bare stikksaga di og sager opp hobbyplatene i passe lengder. Bor så små hull (maks 0,5 mm i diameter) på rette stedene for skruer. Bruk ca 2-3 cm lange treskruer. Hobbyplater kan lakkes, males, oljes eller la være helt ubehandlet. Da har du en fin hylle på langt under timen!

Lykke til :-)

Skrevet

Skal du bruke den til å ha klær i?

Hva med å kjøpe et metallstativ med uttakbare hyller i metalltrådnetting? Sånt får du på byggevareforretninger, kanskje på IKEA også. Utmerket til klær, sengetøy og håndklær.

Jeg gjorde det slik og kjøpte løse hjul fra Clas Ohlsson som jeg skrudde fast på undersiden.

Skal du ha den i treverk foreslår jeg du kjøper hobbyplater i trevareforretning. De er ferdig pusset, ellers ubehandlet, ca. 1,5 cm tykke og i heltre. De kjøper du i lengder på litt mer enn to meter, velg rett bredde. Du tar bare stikksaga di og sager opp hobbyplatene i passe lengder. Bor så små hull (maks 0,5 mm i diameter) på rette stedene for skruer. Bruk ca 2-3 cm lange treskruer. Hobbyplater kan lakkes, males, oljes eller la være helt ubehandlet. Da har du en fin hylle på langt under timen!

Lykke til :-)

Ehm.. takk for tips og råd MEN jeg tror ikke jeg skal prøve å lage det selv - jeg er IKKE flink til sånt! Og tenkte bruke minst mulig penger ;)

Jeg har funnet noe ala Elfa på Ikea, men ønsker helst hyller og ikke kurver. Lettere ha oversikten når man har hyller for da ser man brettekanten :)

Har du flere råd tar jeg gjerne i mot :)

Skrevet

Ehm.. takk for tips og råd MEN jeg tror ikke jeg skal prøve å lage det selv - jeg er IKKE flink til sånt! Og tenkte bruke minst mulig penger ;)

Jeg har funnet noe ala Elfa på Ikea, men ønsker helst hyller og ikke kurver. Lettere ha oversikten når man har hyller for da ser man brettekanten :)

Har du flere råd tar jeg gjerne i mot :)

Tenkte også på andre store kjeder, f.eks. Skeidar og Maxbo og lignende.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...