Gå til innhold

hva lider pappa av?

Anbefalte innlegg

min pappa har vært "periodedranker" siden jeg var liten, han er 57 år og de tre siste årene har han vært innlagt på psykriatisk sykehus 2 ganger for dyp depresjon.Han har hele tiden hatt fast jobb og bor i egen leilighet. han tar ikke ofte kontakt, men når han gjør det forteller han masse som jeg og søstrene mine vet er usant. han forteller f.eks at han har vært på utenlandsreise en helg, samtidig som han senere i samtalen forteller at han har hatt besøk i helgen av noen kamerater. jeg og søstrene mine har jevnlig kontakt for å sammenligne historiene han kommer med, og det er svært sjelden de stemmer overens. han forteller mine søstre også at jeg er sur og sinna på ham og at jeg aldri tar tlf når han ringer..men jeg vet jo at han ikke har ringt..har han en psykose?? kan det være alzheimer?? er han lystløyner??han brukte/bruker antidepresiva og sovemedisiner, samt medikamenter for høyt blodtrykk. og han har mange ganger blandet disse sammen med inntak av alkoholen..hva kan jeg gjøre??, jeg faller jo sammen etter hver gang han ringer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/266354-hva-lider-pappa-av/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tik takk

Alle periodedrikkere skal utredes for bipolar lidelse.

Kanksje kan alt dette forklares som bipolar II.

Jeg har svært mange pasienter som har blitt helt bra når de har fått litium eller Lamictal.

blir man lystløgner av bipolar 2? eller er det forvirring?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/266354-hva-lider-pappa-av/#findComment-2145982
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...