Gå til innhold

Medisiner for depresjon/sosial fobi/angst

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en mann på 35 som har slitt med sosial(panikk)angst og depresjon i mange år.

Har forsøkt både innleggelse (noe som gjorde meg verre - fikk helt klaus, mer angst og mer deprimert og svak). Det jeg har er sosial angst med panikk, og jeg føler at jeg har helt noia, noe som hemmer meg veldig. Klarer ikke se folk i øynene når det er som verst, og holder meg inne. Skjønner at dette ikke er lurt, men klarer ikke tenke klart.

Har også forsøkt en rekke forskjellige antideprissiva/angstdempendende. Forsøkte sist Cipralex som fungerte veldig bra i ca 2 mnd (tok mye av angsten og gjorde at jeg så lysere på livet, og kunne fungere). Etter 2 mnd mistet denne imidlertid sin virkning, og jeg forsøkte en doseøkning uten at det hjalp nevneverdig - men fikk en masse bivirkninger mht. sterk svie kløe i huden etc.

Står i dag på Seroxat 20 mg/døgn + Xanor 1 mg x 2/døgn. Xanor har jeg stått på samme dose i flere år nå. Vil egentlig slutte med Xanor, men så lenge det ikke finnes alternativer som funker, så vet jeg ikke helt hvordan det skal gå til. Har tidligere forsøkt Seroxat i større doser, men får som regel sterke bivirkninger.

Mitt problem (det sa legene ved sykehuset også) er at jeg som regel er veldig intolerant overfor

medisiner (får mange bivirkninger) - og/eller de mister raskt effekt. Har tidligere bl.a. forsøkt:

Fevarin

Anafranil

Aurorix

Zoloft

Cipramil

++

Finnes det noen andre medisiner som kan hjelpe i mitt tilfelle? Og er det mulig å komme seg av Xanor?

Håper på svar. Takk for at du tok deg tid til å lese :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/266399-medisiner-for-depresjonsosial-fobiangst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

du burde prøve antipsykotisk medisin

Hei! Takk for svar. Antipsykotisk medisin? En gang forsøkte jeg noe jeg mener het Zyprexa(regner med at det er en antipsykotisk medisin?), men det fikk jeg så mange bivirkninger av at legen tok meg av dem. (Veldig mye urolighet og kribling bl.a. husker jeg). Er det den typen medisin du mener? Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...