Gå til innhold

Har du hørt om Mentusalem?

Anbefalte innlegg

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jeg har en liten diskusjon med Caloni, hun har nemlig aldri hørt om Mentusalem, og tror det er noe jeg har diktet opp.

Begynner nesten å lure litt selv også, for jeg finner nesten ingenting når jeg googler det!

Iallfall tror jeg det er en historie fra Bibelen om en mann som ble utrolig gammel, og han het Mentusalem.

Caloni Makaroni
Skrevet

Jeg tror du er full. Ikke det at det er noe galt i det, selvfølgelig. Men de fleste pleier å fantasere om andre ting enn gamle menn som heter noe som likner på det som vi kvinner har en gang i mnd. No offense, altså :D

Skrevet

Metusalem har jeg i hvert fall hørt om. Jeg tror han ble 966 år.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Metusalem har jeg i hvert fall hørt om. Jeg tror han ble 966 år.

Åh, jeg har alltid lest "Mentusalem", jeg! *lol*

Da fikk jeg rettet opp den feiltakelsen iallfall. :)

Skrevet

Åh, jeg har alltid lest "Mentusalem", jeg! *lol*

Da fikk jeg rettet opp den feiltakelsen iallfall. :)

Mulig det er jeg som har lest feil også, men Mañana sier jo det samme...

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jeg tror du er full. Ikke det at det er noe galt i det, selvfølgelig. Men de fleste pleier å fantasere om andre ting enn gamle menn som heter noe som likner på det som vi kvinner har en gang i mnd. No offense, altså :D

Faen, var ikke meningen at du skulle avsløre at jeg hadde drukket en halvflaske vodka i kveld!

Gjest Princess Peach
Skrevet

Ja, men han het Metusalem uten N.

Æsj, går det an å være så dum? :)

(Jeg, altså.)

Caloni Makaroni
Skrevet

Faen, var ikke meningen at du skulle avsløre at jeg hadde drukket en halvflaske vodka i kveld!

Jeg skrev "tror". Nå har du bekreftet :D

Skrevet

Æsj, går det an å være så dum? :)

(Jeg, altså.)

Hehe, lett å blande da:)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Hehe, lett å blande da:)

Flere ganger jeg har oppdaget at jeg -tror- et ord uttales på en viss måte, så har jeg lest det litt nøyere, så har jeg fått en aha-opplevelse på at det faktisk står noe helt annet. :)

Skrevet

Flere ganger jeg har oppdaget at jeg -tror- et ord uttales på en viss måte, så har jeg lest det litt nøyere, så har jeg fått en aha-opplevelse på at det faktisk står noe helt annet. :)

Det er du ikke alene om. :-)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jeg skrev "tror". Nå har du bekreftet :D

Hysssj! Jegvilikkeleggemeg!

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Ja, visst har jeg hørt om Metusalem.

Det trodde jeg var almennkunnskap, man refererer jo til ham i utrykk som "Like gammel som Metusalem".

Men hvordan kom dere inn på ham? Den diskusjonen skulle jeg likt å se ;-)

Skrevet

Jeg trodde Eureka (donald-uttrykk) het "eurka" i mange mange år.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jeg trodde Eureka (donald-uttrykk) het "eurka" i mange mange år.

Jeg og leste mange "vanskelige" ord i Donald feil. :)

Jeg trodde f.eks. lenge at kamuflere var kamfluere. :)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Ja, visst har jeg hørt om Metusalem.

Det trodde jeg var almennkunnskap, man refererer jo til ham i utrykk som "Like gammel som Metusalem".

Men hvordan kom dere inn på ham? Den diskusjonen skulle jeg likt å se ;-)

Hehe.

Caloni tulleklaget over at hun var så gammel, og i og med at jeg er noen år eldre enn henne, sa jeg "jaha, jeg er rene Mentusalem, jeg da!".

Men hun visste visst ikke hvem han var, så den spøken falt på steingrunn. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...