Gå til innhold

Har du hørt om Mentusalem?

Anbefalte innlegg

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Hehe.

Caloni tulleklaget over at hun var så gammel, og i og med at jeg er noen år eldre enn henne, sa jeg "jaha, jeg er rene Mentusalem, jeg da!".

Men hun visste visst ikke hvem han var, så den spøken falt på steingrunn. :)

Det ble visst perler for svin, ja ;-)

Men du brukte "Metusalem" akkurat i den vanlige betydningen, å hinte til noe gammelt.

Det er sikkert bare frøken Caloni som er så ung at hun ikke har fått det med seg.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Det ble visst perler for svin, ja ;-)

Men du brukte "Metusalem" akkurat i den vanlige betydningen, å hinte til noe gammelt.

Det er sikkert bare frøken Caloni som er så ung at hun ikke har fått det med seg.

Ja, -jeg- visste jo hva uttrykket betydde, men da jeg skulle dokumentere det for henne, fant jeg ingenting på nettet. Men nå har jeg lært at han heter Metusalem, så da gaar alt saa meget bedre! :)

Skrevet

Metusalem har jeg i hvert fall hørt om. Jeg tror han ble 966 år.

969

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Ja, -jeg- visste jo hva uttrykket betydde, men da jeg skulle dokumentere det for henne, fant jeg ingenting på nettet. Men nå har jeg lært at han heter Metusalem, så da gaar alt saa meget bedre! :)

Riktig stavemåte er slett ikke dumt, nei.

Skrevet

Noen som vet hvor lange år de hadde på den tiden? :)

Jeg visste at Metusalem ble haugammel, men det var nytt for meg at Noa ble 500 år!

Dette var oppe i en annen tråd en gang, at "år" var f eks slik som antall avlinger eller noe lignende. Husker ikke helt.

Men vi får håpe at det uansett bare gjaldt i gammeltestamentarisk tid, ettersom Jesus jo ble cirka 30 år! :-)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Metusalem heitte han :-D

Ja, jeg har funnet ut det nå. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...