Gjest Ulvinnen Skrevet 14. februar 2007 Skrevet 14. februar 2007 Hehe. Caloni tulleklaget over at hun var så gammel, og i og med at jeg er noen år eldre enn henne, sa jeg "jaha, jeg er rene Mentusalem, jeg da!". Men hun visste visst ikke hvem han var, så den spøken falt på steingrunn. Det ble visst perler for svin, ja ;-) Men du brukte "Metusalem" akkurat i den vanlige betydningen, å hinte til noe gammelt. Det er sikkert bare frøken Caloni som er så ung at hun ikke har fått det med seg. 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 14. februar 2007 Skrevet 14. februar 2007 Det ble visst perler for svin, ja ;-) Men du brukte "Metusalem" akkurat i den vanlige betydningen, å hinte til noe gammelt. Det er sikkert bare frøken Caloni som er så ung at hun ikke har fått det med seg. Ja, -jeg- visste jo hva uttrykket betydde, men da jeg skulle dokumentere det for henne, fant jeg ingenting på nettet. Men nå har jeg lært at han heter Metusalem, så da gaar alt saa meget bedre! 0 Siter
illuminatum Skrevet 14. februar 2007 Skrevet 14. februar 2007 Metusalem har jeg i hvert fall hørt om. Jeg tror han ble 966 år. 969 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 14. februar 2007 Skrevet 14. februar 2007 Ja, -jeg- visste jo hva uttrykket betydde, men da jeg skulle dokumentere det for henne, fant jeg ingenting på nettet. Men nå har jeg lært at han heter Metusalem, så da gaar alt saa meget bedre! Riktig stavemåte er slett ikke dumt, nei. 0 Siter
fresja Skrevet 14. februar 2007 Skrevet 14. februar 2007 Klart jeg har hørt om Metusalem! :-) Her kan du lese om han, 1. Mosebok, kap 5, vers 21-27: http://www.fastupwards.com/bibelen/index.php?bok=1&kap=5&vers=21#20 Noen som vet hvor lange år de hadde på den tiden? Jeg visste at Metusalem ble haugammel, men det var nytt for meg at Noa ble 500 år! 0 Siter
morsan Skrevet 14. februar 2007 Skrevet 14. februar 2007 Noen som vet hvor lange år de hadde på den tiden? Jeg visste at Metusalem ble haugammel, men det var nytt for meg at Noa ble 500 år! Dette var oppe i en annen tråd en gang, at "år" var f eks slik som antall avlinger eller noe lignende. Husker ikke helt. Men vi får håpe at det uansett bare gjaldt i gammeltestamentarisk tid, ettersom Jesus jo ble cirka 30 år! :-) 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 14. februar 2007 Skrevet 14. februar 2007 Metusalem heitte han :-D Ja, jeg har funnet ut det nå. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.