Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den ene katten (kanskje begge??) har fått mark i tarmen!!!!!

De fikk full kur for et år siden. Rundt juletider fikk de en ny kur, men vi hadde da muligens litt for lite tabletter i forhold til vekta. Tok sjansen på at det gikk bra :-/

Katten hoppa opp på fanget mitt med halen i været og jeg så noe hvitt som stakk ut av rumpa på den. Det bevegde seg!! *urk, urk og dobbelturk*

Nå har jeg meldt gubben på jobb og bedt han kjøpe ny ormekur!!!!

Sånn, de var godt å få det ut ;-)

Forresten..Jeg tør nesten ikke å spørre... Kan vi bli smitta? Gud forby!!

Skrevet

Takk :-/

Usj.. tror jeg hadde hivi kattekreka ut til de var ormefrie. :( Jævlig ekkelt da.. Tror det kan smitte til mennesker, men er vel sjelden?

Skrevet

*grøss*

Og jeg som ikke har gitt kattene mine ormekur siden de var kattunger. Og kattene sniker seg til å ligge i sengene våre på dagtid når noen har glemt å lukke døra... *dobbeltgrøss*

Leste meg nå frem til at katter bør kures 2 - 4 ganger i året, og den beste kuren er en èntablettskur, Drontal, som fås på apoteket reseptfritt.

Skrevet

Usj.. tror jeg hadde hivi kattekreka ut til de var ormefrie. :( Jævlig ekkelt da.. Tror det kan smitte til mennesker, men er vel sjelden?

Jeg synes sååå synd på kattene at jeg har ikke hjerte til å kaste dem ut for noe som er uforskyldt.. Er jo vi som burde passa bedre på da :-/

Uansett pusta jeg lettet ut når katten nettopp ville ut helt av seg selv ;-)

Jeg ringte veterinæren og han sa at ormen neppe ville smitte oss. Da måtte vi ete den *ææææ*

Skrevet

Usj. Men jo, det kan smitte. Spesielt om dere har små barn som grafser katten både her og der, og så tar på andre, spiselige ting. Men det er veldig sjelden mennesker blir smittet da.

Det beste er å behandle forbyggende to ganger i året.

Æææk..:-/

Skrevet

*grøss*

Og jeg som ikke har gitt kattene mine ormekur siden de var kattunger. Og kattene sniker seg til å ligge i sengene våre på dagtid når noen har glemt å lukke døra... *dobbeltgrøss*

Leste meg nå frem til at katter bør kures 2 - 4 ganger i året, og den beste kuren er en èntablettskur, Drontal, som fås på apoteket reseptfritt.

Vi har heller ikke vært flinke nok til å gi ormekur regelmessig.. Gjett hvem som skal skjerpe seg!!

Jeg har liksom trodd at mine to søte katter skulle unngå dette svineriet, men dengang ei :-(

Gleder meg bare til gubben kommer hjem med kuren!! Lurer fælt på om den virker med en gang?...

Kattene pleier å sove i senga vår på dagtid også. Gjett hvem som skal saumfare senga med lupe i kveld da!!!!!

Skrevet

Jeg synes sååå synd på kattene at jeg har ikke hjerte til å kaste dem ut for noe som er uforskyldt.. Er jo vi som burde passa bedre på da :-/

Uansett pusta jeg lettet ut når katten nettopp ville ut helt av seg selv ;-)

Jeg ringte veterinæren og han sa at ormen neppe ville smitte oss. Da måtte vi ete den *ææææ*

Nei, kan da ikke bannlyse kattene ;-)

Men du,- litt nysgjerrig: Hører ikke du veldig dårlig (det er vel ikke noen hemmelighet her?)? Hvordan ringer du veterinæren?

Skrevet

Jeg skjønner godt reaksjonen ditt. Sånt er ekkelt.

Men jeg aner ikke om det smitter fra dyr til mennesker.

Skrevet

Usj. Men jo, det kan smitte. Spesielt om dere har små barn som grafser katten både her og der, og så tar på andre, spiselige ting. Men det er veldig sjelden mennesker blir smittet da.

Det beste er å behandle forbyggende to ganger i året.

Æææk..:-/

Heldigvis holder toåringen seg langt unna katta idag. Hun synes visst dette er ille hun også ;)

Skrevet

Nei, kan da ikke bannlyse kattene ;-)

Men du,- litt nysgjerrig: Hører ikke du veldig dårlig (det er vel ikke noen hemmelighet her?)? Hvordan ringer du veterinæren?

Ingen hemmelighet her inne at jeg er døv, nei :-)

Jeg ringer fra teksttelefon. Siden veterinæren naturlig nok ikke har ttlf., må jeg ringe via ttlf-sentralen (nr. 149). Jeg kommer da til en sentral som formidler samtalen mellom meg og veterinæren. Jeg skriver, personen på ttlf.sentralen leser på sin ttlf. og sier det samme i vanlig tlf til veterinæren.

tzatziki1365380058
Skrevet

Jeg klarte ikke å la være å lese innlegget ditt, og det angrer jeg på nå.

Æsj, og dobbeltæsj, og FYYYYY SÅ EEEEKKKELT!!!!!

:(

Skrevet

Jeg klarte ikke å la være å lese innlegget ditt, og det angrer jeg på nå.

Æsj, og dobbeltæsj, og FYYYYY SÅ EEEEKKKELT!!!!!

:(

Ja, ikke sant!!

Skrevet

Ingen hemmelighet her inne at jeg er døv, nei :-)

Jeg ringer fra teksttelefon. Siden veterinæren naturlig nok ikke har ttlf., må jeg ringe via ttlf-sentralen (nr. 149). Jeg kommer da til en sentral som formidler samtalen mellom meg og veterinæren. Jeg skriver, personen på ttlf.sentralen leser på sin ttlf. og sier det samme i vanlig tlf til veterinæren.

Aha.. Og veterinæren snakker og tolken skriver til deg?

Skrevet

Aha.. Og veterinæren snakker og tolken skriver til deg?

Jepp:-)

Skrevet

De blir ikke kvitt den uten ormemiddel.

Skrevet

Jeg skjønner godt reaksjonen ditt. Sånt er ekkelt.

Men jeg aner ikke om det smitter fra dyr til mennesker.

Jeg holder iallefall minsten langt unna katta.. Stakkars katte..Står bare og ser på meg og skjønner ikke hvorfor ingen vil knuge henne inntil seg og kose *snufs*

hidi, the scorpion
Skrevet

Ler så jeg griner!

Vi har fire katter og aldri blitt smittet, så jeg tror ikke det er det mest smittsomme...

Men katter skal ha jevnlig kur mot mark..

Ler enda...

Skrevet

Jepp:-)

Regner med at h*n på sentralen bør være kjapp til å skrive, og at det ikke blir de mest personlige samtalene på den måten :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...