Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ler så jeg griner!

Vi har fire katter og aldri blitt smittet, så jeg tror ikke det er det mest smittsomme...

Men katter skal ha jevnlig kur mot mark..

Ler enda...

Hysj på deg! Stygt å le når vi har krisetilstander i heimen!!!

*ser på klokka (og katta) og venter på at gubben skal innfinne seg med ormetabletter snarest*

Skrevet

Regner med at h*n på sentralen bør være kjapp til å skrive, og at det ikke blir de mest personlige samtalene på den måten :)

Joda, de på sentralen må bestå opptaksprøve, så det gjelder å skrive kjapt. Ttlf brukes mest til kontakt med ukjente (frisør, lege etc..). Til mer private "samtaler" bruker vi SMS og/eller MSN (gjerne med webcam). Ikke skjønner jeg hvordan vi "overlevde" uten SMS!! Revolusjonær oppfinnelse for oss døve:-)

Skrevet

Jeg vet ikke om du har fått svar på det, men. Min mor har alltid sagt at man skal være forsiktig med småbarn i sandkasser, fordi katter ogte bæsjer der, og så får barna det i seg og blir smittet med orm.

Men en gang jeg var på apoteket og kjøpte ormemiddel til lillebroren min sa hun at han ikke kunne ha blitt smittet av dyr, så.

Du kan velge om du vil stole på en halvpsykopat eller en tilfeldig apotekansatt =)

Skrevet

Jeg vet ikke om du har fått svar på det, men. Min mor har alltid sagt at man skal være forsiktig med småbarn i sandkasser, fordi katter ogte bæsjer der, og så får barna det i seg og blir smittet med orm.

Men en gang jeg var på apoteket og kjøpte ormemiddel til lillebroren min sa hun at han ikke kunne ha blitt smittet av dyr, så.

Du kan velge om du vil stole på en halvpsykopat eller en tilfeldig apotekansatt =)

Får man ormeegg i munnen, så blir man jo smitta.. Iflg veterinæren var det derimot liten sjanse for smitte, så det er vel slik at muligheten for smitte er der uansett. Håper og tror at vi skal unngå å få utysket på oss iallefall!!

hidi, the scorpion
Skrevet

Hysj på deg! Stygt å le når vi har krisetilstander i heimen!!!

*ser på klokka (og katta) og venter på at gubben skal innfinne seg med ormetabletter snarest*

Klarer ikke å la være...

Men siden du skal saumfare senga, hvor store er disse eggene?

Godt du ikke hiver pusene ut, som du sier de er forsåvidt nokså uskyldige, men _kan_ de ikke la fugler, reder og mus være i fred...!

Den yngste hokatta har funnet ut at hun vil være innekatt i vinter, men siden hun savner utelivet, sitter hun på kjøkkenbenken og studerer utelivet fra kjøkkenvinduet. Og ja, jeg er nøye med å gjøre rent der...Men vittig hvordan katter kan bestemme seg for å skifte mening. Hun har alltid vært utekatt...

Skrevet

Klarer ikke å la være...

Godt du ikke hiver pusene ut, som du sier de er forsåvidt nokså uskyldige, men _kan_ de ikke la fugler, reder og mus være i fred...!

Den yngste hokatta har funnet ut at hun vil være innekatt i vinter, men siden hun savner utelivet, sitter hun på kjøkkenbenken og studerer utelivet fra kjøkkenvinduet. Og ja, jeg er nøye med å gjøre rent der...Men vittig hvordan katter kan bestemme seg for å skifte mening. Hun har alltid vært utekatt...

Ikke er det alle som _vil_ forstå heller. Jeg har fått mye pepper for å ha innekatt i leilighet, men katta er rett og slett ikke interessert i å gå ut. Da er det vel tross alt mer dyrevennlig å la den få være inne, eller hva :-)

Skrevet

Ikke er det alle som _vil_ forstå heller. Jeg har fått mye pepper for å ha innekatt i leilighet, men katta er rett og slett ikke interessert i å gå ut. Da er det vel tross alt mer dyrevennlig å la den få være inne, eller hva :-)

Vi har innekatt i stort hus med hage og landlig beliggenhet...

Den går jo ut av og til,- men ikke lenge/langt. Og ikke i regnvær, eller hvis det er kaldt. Og ikke om natten.

Ekte sofakatt :)

Skrevet

Det er mange grunner for at vi ikke har katt. Nå ga du meg enda en grunn:)

hidi, the scorpion
Skrevet

Hun får lov til å være inne så mye hun vil, men må jo le av henne, når hun er nødt til å gå forbi entrèen, går hun laaange omveier utenom...De tre andre kattene mine vil ut med jevne mellomrom.

Hun får tilogmed lov til å sitte på kjøkkenbenken for å studere utelivet...

Skrevet

Klarer ikke å la være...

*iiik*

Jeg regner med at eggene er svære, slik at jeg finner dem!!

Våre katter er ute om natta og når vi er på jobb. Vi bor i skogkanten, så kattene har et deilig liv:-)

I perioder vil de helst være inne og i andre perioder holder de seg utendørs så ofte de kan. Nå som det er snø ute, er det visst fryktelig morsomt å være ute! Helt ulikt min barndoms katt som fikk noia av snø ;-)

Skrevet

Det er mange grunner for at vi ikke har katt. Nå ga du meg enda en grunn:)

De positive grunnene veier opp for de negative - akkurat som med unger! Uten sammenligning forøvrig ;-)

hidi, the scorpion
Skrevet

*iiik*

Jeg regner med at eggene er svære, slik at jeg finner dem!!

Våre katter er ute om natta og når vi er på jobb. Vi bor i skogkanten, så kattene har et deilig liv:-)

I perioder vil de helst være inne og i andre perioder holder de seg utendørs så ofte de kan. Nå som det er snø ute, er det visst fryktelig morsomt å være ute! Helt ulikt min barndoms katt som fikk noia av snø ;-)

Hvis det er hønseegg-størrelse du leter etter, så skulle det vel ikke være noe problem. Ser for meg at de kan være noe mindre, sånn nærmest usynlige, kanskje de spiser sengemidd eller omvendt.

*klarer ikke å la være*

Vi bor også nærme skauen, så kattene koser seg vilt og uhemmet. Men snø kunne de nok godt vært foruten...

Skrevet

Vi har innekatt i stort hus med hage og landlig beliggenhet...

Den går jo ut av og til,- men ikke lenge/langt. Og ikke i regnvær, eller hvis det er kaldt. Og ikke om natten.

Ekte sofakatt :)

Vår drister seg riktignok ut på verandaen iblant, men ikke lenger. Og ikke hvis det regner, blåser eller snør. De vet å ta for seg. :-)

Skrevet

Hvis det er hønseegg-størrelse du leter etter, så skulle det vel ikke være noe problem. Ser for meg at de kan være noe mindre, sånn nærmest usynlige, kanskje de spiser sengemidd eller omvendt.

*klarer ikke å la være*

Vi bor også nærme skauen, så kattene koser seg vilt og uhemmet. Men snø kunne de nok godt vært foruten...

Fy, så slem du er!!!

Jeg hadde håpa på en størrelse a'la strutseegg!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...