Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det starta lørdagskvelden. Da spydde frøkena (8) "full" senga, og det fortsatte litt utover morgenen søndag.

Mandag kom gutten på 12 hjem og var helt utslitt. Feber, slapp, vondt i hodet og kraftig hoste. Han la seg rett ned og sovna. Kanskje tegn på influensa? Jenta var heller ikke i form og sovna på sofaen.

Mandagskvelden kjente jeg meg uvel, og ganske riktig - hele den natta var jeg vel oftere ved doskåla og ropte på elgen enn i senga.

Tirsdag morgen kasta frøkena opp igjen i tillegg til at hun klagde veldig på hodepine, så den dagen lå vi tre stykker og mer eller mindre sov oss gjennom hele dagen i dobbeltsenga. Jeg har også hatt og har hodepine de siste to dagene (men jeg vaksinerte meg mot influensa og håper jeg slipper unna med bare lettere symptomer om det skulle være den som er i hus).

Far i huset var tøff i trynet og mente at han hadde gått klar, men i natt måtte _han_ til pers. Stadige turer på toalettet.

Så nå ligger de tre andre og sover, mens jeg bare måtte stå opp litt og prøve å begynne på oppfetingen igjen for å finne tilbake kreftene. Jeg starter med et tørt knekkebrød og så får jeg øke på utover dagen.

Ja, av og til blir det bare slik - og så kommer man gjennom det meste.

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Gyda

17

• Katt-ja

5

• morsan

2

• hare1365380455

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Uff, - god bedring!

Seigmenner synes jeg forresten er det aller beste etter en oppkastsjau!

Skrevet

Huff og huff... Jeg bare venter spent på om influensaen når oss også. Så vidt jeg vet har ikke influensaen kommet til mine kanter ennå..

Her har ungene vært småsyke med magevondt og hodepine. Minsten er den eneste som har hatt feber, men både minsten og eldstemann spydde en gang hver i helga... Dessuten har minsten og mellomsten hatt øyekatarr *sukk*

Immunforsvaret vårt er heller dårlig om dagen, så vi jobber hardt for å bli i toppform før influensaen evt er over oss ;-)

God bedring!

Skrevet

Uff, - god bedring!

Kanskje det? Det er jo godt.

Takk for tipset.

Skrevet

Huff og huff! Føler med deg!

Jeg har hatt sykehus siden romjula! Da ble jentene syke, veldig syke. Etter 2 besøk på legevakta fant de ut at det var kikhoste de hadde. Oppi det hele var jeg også syk. Kraftig forkjølelse med feber. Så ble eldstemann syk mens jentene gikk på penicelin. Nå er endelig jentene kommet seg, men nå har jeg blitt syk igjen:( Bihulebetennelse! Sikkert noe som henger igjen etter siste omgang!

Er mye bedre i dag, og håper jeg er ferdig med sykdom for en stund. For nå er jeg sliten! Ingen influensa kan vel bite på oss nå vel?

Har dårlig samvittighet overfor jobben, og føler jeg har misbrukt min mor som barnevakt!

Skrevet

Uff, - god bedring!

Seigmenn - dte har jeg aldri tenkt på.

Men jeg synes at god, gammaldags sukkerholdig cola er tingen, helst romtemperatur og med lite futt igjen;-)

Ellers fikk jeg dette tipset av en legesekretær en gang: Kok opp vann, sukker, havregryn til en suppe. Sil av suppen gjennom et stykke gas, og drikk.

Skrevet

Kanskje det? Det er jo godt.

Takk for tipset.

:) Da kan du i tillegg teste ut flisa's erfaring (var det ikke henne, tro?) om at COOP-seigmennene var best...

hare1365380455
Skrevet

God bedring til alle! Jeg var syk en dag og da jeg begynte å komme meg var det godt med en mariekjeks og litt cola (sitronbrus er også godt).

Skrevet

Men jeg synes at god, gammaldags sukkerholdig cola er tingen, helst romtemperatur og med lite futt igjen;-)

Ellers fikk jeg dette tipset av en legesekretær en gang: Kok opp vann, sukker, havregryn til en suppe. Sil av suppen gjennom et stykke gas, og drikk.

Det der tipset ditt er sikkert bra for magen...men er det fristende, etter mange timer med kvalme...? *grøss*

Skrevet

Den (eneste) store fordelen med å være kvalm og syk, er at man oppdager hvor ufattelig godt det er å være frisk :)

Skrevet

Nå har jeg spist tre knekkebrød uten noe på, og drukket akkurat sånn Cola som du beskriver: Doven og lunka. Jeg er i gang med oppbyggingen. :-)

Skrevet

:) Da kan du i tillegg teste ut flisa's erfaring (var det ikke henne, tro?) om at COOP-seigmennene var best...

Stemmer det. Men det var det å komme seg utendørs og shoppe ...

Det må jeg bare se litt an.

Skrevet

Den (eneste) store fordelen med å være kvalm og syk, er at man oppdager hvor ufattelig godt det er å være frisk :)

Det har du veeldig rett i. :-)

Skrevet

Føler med dere!!! Det blir bedre :)

Takk for oppmuntrende ord.

Skrevet

God bedring til alle! Jeg var syk en dag og da jeg begynte å komme meg var det godt med en mariekjeks og litt cola (sitronbrus er også godt).

Ja, nå har jeg spist tørre knekkebrød og drukket doven cola som har stått på bordet fra i går, så det går nok framover nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...