Gå til innhold

GAD - hva er det egentlig?

Anbefalte innlegg

Jeg har diagnose somatisert GAD og det tar veldig fysisk med svimmelhet, energiløshet, kvalme og masse ekle fysiske symptomer fra sentralnervesystemet.

Men jeg vet at ikke alle har det slik.Mange er jo fysisk spreke og istand til å trene med sin GAD.

I det siste halvåret etter at jeg sluttet på ssri har jeg også hatt en vondt følelse innvendig?? Som kommer innefra likson, --- uten at den er påvirket av ytre faktorer. Er det GAD?

Hvordan opplever andre GAD?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/266590-gad-hva-er-det-egentlig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mine erfaringer

Gad - betyr bare at angsten er generalisert/frittflytende. Somatisert gad betyr at angsten gir seg uttrykk i kroppslige plager, som du beskriver.

Diagnosen sier ingenting om årsaken til angsten, bare at den er der.

Å ha vondt inne i seg er det mange med angst som opplever. Det kan være uttrykk for angst eller følelsesmessig uttrykk som sinne, utrygghet/redsel, smerte-tristhet.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...