Gå til innhold

Nokia N73

Anbefalte innlegg

Caloni Makaroni
Skrevet

Er det noen som har denne telefonen her? Fornøyd/misfornøyd?

Jeg har alltid hatt Nokia, men så prøvde jeg meg med en Ericsson sist, og selv om den er ok og alt sånt, så vil jeg tilbake til Nokia.

Jeg vil ha en telefon som kan fungere som digitalkamera (jeg setter ikke krav om perfekte bilder, men jeg ser at N73 har 3,2 MP og blitz, og det må vel duge?). Jeg hører også mye på musikk, og ønsker en mobil med mulighet for å lagre mye musikk, samt brukervennlig mp3-avspilling.

Jeg ser at det finnes Nokia N73 Music Edition. Hva er forskjellen mellom denne og den vanlige N73? Større lagringsplass, f.eks.?

Tastene er litt små, synes jeg. Hvordan fungerer de i praksis?

Hadde vært kjempefint om noen kan dele erfaringer med meg :)

Caloni Makaroni
Skrevet

Har den ikke, men har vurdert den. Den er testet av flere, bl.a. http://www.dinside.no/php/art.php?id=314043

Har lest den anmeldelsen, ja. Så den ser jo kjempefin ut!

En ting jeg liker med Ericsson er forøvrig at de har sånne ordentlige øreplugger, altså sånne som går -inn- i øret. Vanlige ørepropper sitter ikke i ørene mine i det hele tatt, samt at de fra Ericsson ikke lekker lyd like mye. Så de er egnetlig et must, selv om jeg ikke tror at Nokia bruker dem..

Skrevet

Jeg har den ikke, men to venninner har den.

Telefonen er OK den, men den har mye "unødvendig" for dem (de fikk den til julegave)

Her har vi også alltid hatt Nokia, men etter at datteren i huset fikk en SE, så blir det garantert det heretter :) Har en N6280 nå som ikke er så gammel enda, så jeg får vente litt med å bytte den ut.

Caloni Makaroni
Skrevet

Jeg har den ikke, men to venninner har den.

Telefonen er OK den, men den har mye "unødvendig" for dem (de fikk den til julegave)

Her har vi også alltid hatt Nokia, men etter at datteren i huset fikk en SE, så blir det garantert det heretter :) Har en N6280 nå som ikke er så gammel enda, så jeg får vente litt med å bytte den ut.

Kjøpte SEw800i (tror jeg), og den er fin på mange måter, men det er sånt småtteri som irriterer me,g og som gjør at jeg ønsker meg Nokia. Spent på å høre om noen har noen (gode) erfaringer å dele :)

Det er nok mye "unødvendig" som kommer med en sånn telefon også. Jeg kan ikke forestille meg at jeg orker å skrive epost på en sånn en ,feks. Men kamera og mp3-spiller vil jeg ha. Så da får jeg ta det som kommer med også ;)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Har lest den anmeldelsen, ja. Så den ser jo kjempefin ut!

En ting jeg liker med Ericsson er forøvrig at de har sånne ordentlige øreplugger, altså sånne som går -inn- i øret. Vanlige ørepropper sitter ikke i ørene mine i det hele tatt, samt at de fra Ericsson ikke lekker lyd like mye. Så de er egnetlig et must, selv om jeg ikke tror at Nokia bruker dem..

Øreplugger bør ikke være et avgjørende argument, ikke hvis telefonen har vanlig mini jack-plugg eller overgang for mini jack. Da kan man jo bruke de ørepluggene man måtte ønske. Uansett utforming, det er sjelden ørepluggene som følger med er gode nok lydmessig.

Gjest Elextra
Skrevet

Kjøpte SEw800i (tror jeg), og den er fin på mange måter, men det er sånt småtteri som irriterer me,g og som gjør at jeg ønsker meg Nokia. Spent på å høre om noen har noen (gode) erfaringer å dele :)

Det er nok mye "unødvendig" som kommer med en sånn telefon også. Jeg kan ikke forestille meg at jeg orker å skrive epost på en sånn en ,feks. Men kamera og mp3-spiller vil jeg ha. Så da får jeg ta det som kommer med også ;)

Tror ikke jeg ville vurdert en så avansert (og dyr) telefon om jeg ikke brukte den til e-post og internet. Det finnes vel mange enklere, rimeligere og "kulere" telefoner med bra kamera og mp3-funksjon?

Gjest ChiengMai
Skrevet

Det er i grunnen artig det der med Nokia kontra Sony Ericsson. Jeg sverget til Nokia - helt til jeg hadde hatt min første SE, da var det gjort. Har hatt en Nokia etterpå 3x SE, aldri igjen!

Caloni Makaroni
Skrevet

Øreplugger bør ikke være et avgjørende argument, ikke hvis telefonen har vanlig mini jack-plugg eller overgang for mini jack. Da kan man jo bruke de ørepluggene man måtte ønske. Uansett utforming, det er sjelden ørepluggene som følger med er gode nok lydmessig.

For at jeg skal kunne gjøre nytte av mp3-spilleren så må jeg ha ørepropper som sitter i ørene, så selv om det ikke kan være helt avgjørende, så må det være mulighet for å forandre det, ja. De fleste har sånn minijackplugg eller hva du nå kalte det, sånn at man kan koble til eget headset.

Skal nok be om å få se hvordan headsettet ser ut om jeg vil kjøpe, sånn at jeg ser om det går an å koble til eget, ja! :)

Caloni Makaroni
Skrevet

Tror ikke jeg ville vurdert en så avansert (og dyr) telefon om jeg ikke brukte den til e-post og internet. Det finnes vel mange enklere, rimeligere og "kulere" telefoner med bra kamera og mp3-funksjon?

Tja...3,2 megapixler og blitz veier ganske tungt, samt god mp3-spiller (som sikkert flere har). Men for all del, ingenting er bestemt, det er derfor jeg spør om råd her :) Har du noen forslag til andre telefoner jeg kan vurdere?

Caloni Makaroni
Skrevet

Det er i grunnen artig det der med Nokia kontra Sony Ericsson. Jeg sverget til Nokia - helt til jeg hadde hatt min første SE, da var det gjort. Har hatt en Nokia etterpå 3x SE, aldri igjen!

Min første telefon var en Ericsson, og så gikk jeg over til Nokia og hadde..hm...4 av dem, og så kjøpte jeg en SE for et år siden. Men jeg er ikke frelst, nei!

Gjest Elextra
Skrevet

Tja...3,2 megapixler og blitz veier ganske tungt, samt god mp3-spiller (som sikkert flere har). Men for all del, ingenting er bestemt, det er derfor jeg spør om råd her :) Har du noen forslag til andre telefoner jeg kan vurdere?

Ikke i farten, har ikke så peiling, har du forsøkt å søke ut fra funksjoner her? http://www.nokia.no/phones/models/

Ellers er jo Motorola Razr også kul, husker ikke helt hvor godt kamera den har, men det kan du vel fort finne ut.

Caloni Makaroni
Skrevet

Ikke i farten, har ikke så peiling, har du forsøkt å søke ut fra funksjoner her? http://www.nokia.no/phones/models/

Ellers er jo Motorola Razr også kul, husker ikke helt hvor godt kamera den har, men det kan du vel fort finne ut.

Takk for link! Skal sjekke ut den.

Tror ikke jeg har lyst til å undersøke om noen andre telefoner enn Nokia. Har liksom bestemt meg for Nokia nå :)

Henriette1365380130
Skrevet

Hei!

Jeg har N73, og jeg er fornøyd! Den funker i hvertfall veldig bra til det jeg bruker den som. Er god skjerm på den, og jeg synes kameraet tar veldig bra bilder i forhold til de fleste andre telefoner jeg har sett. Mp3 spilleren fungerer bra, og det er plass til minnekort. Det følger ikke med minnekort da, det er jo et minus. Jeg tror forskjellen på music edition faktisk er det? Tror det følger med minnekort og at musikkspilleren er litt forbedret. Jeg har den vanlige versjonen, og den funker helt fint, men tror jeg ville kjøpt ME om jeg skulle kjøpt ny i dag for de koster vel bare litt mer?

Eneste negative med telefonen er at den kan være litt treg til tider, men det er jo alle nokia telefoner. Jeg hadde nokia N70 før, og den er egentlig veldig lik den om det sier deg noe. ;)

Håper du blir fornøyd!

Caloni Makaroni
Skrevet

Hei!

Jeg har N73, og jeg er fornøyd! Den funker i hvertfall veldig bra til det jeg bruker den som. Er god skjerm på den, og jeg synes kameraet tar veldig bra bilder i forhold til de fleste andre telefoner jeg har sett. Mp3 spilleren fungerer bra, og det er plass til minnekort. Det følger ikke med minnekort da, det er jo et minus. Jeg tror forskjellen på music edition faktisk er det? Tror det følger med minnekort og at musikkspilleren er litt forbedret. Jeg har den vanlige versjonen, og den funker helt fint, men tror jeg ville kjøpt ME om jeg skulle kjøpt ny i dag for de koster vel bare litt mer?

Eneste negative med telefonen er at den kan være litt treg til tider, men det er jo alle nokia telefoner. Jeg hadde nokia N70 før, og den er egentlig veldig lik den om det sier deg noe. ;)

Håper du blir fornøyd!

Takk for svar!

Har sett på en N70 ja, den er visstnok litt større enn N73?

Jeg har sett på N73ME på nettet, men blir ikke helt klok på om det er slik at det medfølger minnekort på 2gb eller ikke. Det er et par steder jeg har forstått det som at det gjør det, mens det på Nokias egne sider står det at både N73 og N73ME har støtte for opptil 1GB ekstra minne, og har 42(?) mb internminne. Står ingenting om de 2gb, med andre ord. Må nok undersøke det nærmere..

Fint å høre at du er fornøyd, iallfall! Tregheten må man vel nesten bare regne med, når det skal være såpass mange funksjoner på den..så fremt den ikke er treg på -alt-, da?

Skrevet

Jeg har N73 selv og er meget fornøyd. Meget bra bilder, 3G og mp3-spiller er nyttig hver eneste dag. Skjermen er også meget god. Ville ikke byttet denne mobilen med noen andre som finnes på markedet i dag.

Men du skal være klar over en et par ting. Dette er en smartphone, dvs at du kan programmere den til å gjøre masse forskjellig, på utseende og tjenester. Dette gjør også at den kan oppfattes litt treg (ikke problem for meg) og at batteriet bare holder 2-3 dager avhengig av bruk.

Hvis slik programmering ikke er noe du interesserer deg for er det kanskje andre telefoner som kommer mer ferdig oppsatt.

Knappene er litt små, men det har jeg vendt meg til.

N73 ME er den samme telefonen, men med litt annen programvare på styring av mp3-spilleren. Den har med minnekort på 2GB. Den har også litt andre farger på dekslene.

Caloni Makaroni
Skrevet

Jeg har N73 selv og er meget fornøyd. Meget bra bilder, 3G og mp3-spiller er nyttig hver eneste dag. Skjermen er også meget god. Ville ikke byttet denne mobilen med noen andre som finnes på markedet i dag.

Men du skal være klar over en et par ting. Dette er en smartphone, dvs at du kan programmere den til å gjøre masse forskjellig, på utseende og tjenester. Dette gjør også at den kan oppfattes litt treg (ikke problem for meg) og at batteriet bare holder 2-3 dager avhengig av bruk.

Hvis slik programmering ikke er noe du interesserer deg for er det kanskje andre telefoner som kommer mer ferdig oppsatt.

Knappene er litt små, men det har jeg vendt meg til.

N73 ME er den samme telefonen, men med litt annen programvare på styring av mp3-spilleren. Den har med minnekort på 2GB. Den har også litt andre farger på dekslene.

Takk for godt svar!

Jeg er ikke interessert i så veldig mye fiksfakserier, nei. At den har mulighet er jo én ting, men om jeg er nødt til å gjøre noe med det, så blir det verre. Har du noen tips til telefoner som likner, men som er "enklere"?

Jeg synes likevel det høres ut som N73 er en veldig god telefon. Batterilevetiden var jo litt kort, men det er vel heller sjelden at det blir noe -problem- å måtte lade den annenhver eller tredje hver dag. :)

Skrevet

Takk for godt svar!

Jeg er ikke interessert i så veldig mye fiksfakserier, nei. At den har mulighet er jo én ting, men om jeg er nødt til å gjøre noe med det, så blir det verre. Har du noen tips til telefoner som likner, men som er "enklere"?

Jeg synes likevel det høres ut som N73 er en veldig god telefon. Batterilevetiden var jo litt kort, men det er vel heller sjelden at det blir noe -problem- å måtte lade den annenhver eller tredje hver dag. :)

Det er jo ikke slik at du MÅ gjøre noe fiksfaks med N73. Du kan godt bruke den som den kommer. Men da det du betaler for er det gode kameraet og den gode skjermen, og det koster kanskje litt vel mye for bare det.

http://www.amobil.no/mobilsok

kan du selv sjekke ut hvilke mobiler som passer for dine valg.

Lykke til.

Skrevet

Jeg har nettopp kjøpt meg N73, har hatt den ca en mnd.

Så langt er jeg veldig fornøyd med telefonen. Den er fin og se på, kanskje litt stor - men det er jo positivt med den store skjermen.

Jeg gikk fra Sony-Ericsson, og selv om de har sine fordeler - synes jeg denne Nokiaen så langt har vist seg bra. Jeg var litt skeptisk til joysticken, for det er den jeg har hatt problemer med på begge SE telefonene jeg hadde. Joysticken på N73 er litt tung å manøvrere, men det er vel en vanesak.

Bildene blir veldig fine og tydelige, særlig hvis det er mye lys. Noen ganger kan bildene imidlertid bli litt "kornete".

Videofunksjonen er utrolig bra til å være på en mobiltelefon! Med minnekort i telefonen kan du filme klipp opp til 60 min, og da trenger man jo nesten ikke å ha digitalkamera.

Det er en grei mp3 spiller på telefonen, og med et minnekort i telefonen kan du lagre masse musikk (minnekort følger ikke med, men det kan kjøpes 1gb for ca 200 kr). Jeg bruker imidlertid ikke telefonen til å spille musikk med, så jeg har ikke sett så nøye på disse funksjonene.

Tastene fikk dårlig karakter i div tester, men jeg synes de er helt greie. Kan jo være verre for de med store fingre.

Synes også telefonen burde hatt tidsur og sånn kode-liste, men jeg er veldig fornøyd med kalenderen.

Alt i alt er jeg fornøyd.

Caloni Makaroni
Skrevet

Det er jo ikke slik at du MÅ gjøre noe fiksfaks med N73. Du kan godt bruke den som den kommer. Men da det du betaler for er det gode kameraet og den gode skjermen, og det koster kanskje litt vel mye for bare det.

http://www.amobil.no/mobilsok

kan du selv sjekke ut hvilke mobiler som passer for dine valg.

Lykke til.

Takk! :)

Nå har jeg akkurat lest litt om at mobiler med GPS snart kommer for fullt. Kanskje jeg skal vente litt? Jeg trenger egnetlig GPS også, nemlig. Men jeg skal surfe og søke litt senere idag, så snart jeg har sovet fra meg nattevakta :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...