Gå til innhold

Hvordan få i katta tabletter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sikker på at tabletten ikke mister effekten ved at den knuses?

Iallefall et tips jeg skal notere meg:-)

Med mindre det står spesifikt i vedlegget på ormekuren at tbl kan deles - skal tbl IKKE deles!

Husk at dette er en gift som skal først virke nede i magen, magesyren kan ta knekken på virkestoffene.

• Svar 81
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• citygirl

5

• Piraye

5

• keinstein

5

• Osiris

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Har gjort det, men begge kattene sleva og gurgla som besatt!! Sikkert en familiær svakhet ( de er søstre ) *ler*

De tbl smaker antagelig PUKE da. Hva med sånn pasta? Banminth eller noe. Kanskje de liker den bedre.

Skrevet

Prøvde dette på den andre katten nå, men det hjalp ikke å stryke på halsen heller. Katta harka opp som besatt og tygde og tygde. Tabletten ramla ut igjen..

Tror jeg må få kjøpt salve istedetfor tabletter :-/

Hm, gjenstridig katte, da :-)

Skrevet

Hvis den spiser mus, så putt den inni musa.

(Nei. Ikke den musa)

Godt du klargjorde hvilken mus du snakka om. Begynte å lure ;-)

Skrevet

De tbl smaker antagelig PUKE da. Hva med sånn pasta? Banminth eller noe. Kanskje de liker den bedre.

Jeg skjønner nå at det finnes ulike typer, så gubben blir sendt på apoteket igjen imorgen ;-)

Skrevet

Jeg skjønner nå at det finnes ulike typer, så gubben blir sendt på apoteket igjen imorgen ;-)

Flinke gubben:-) Men viktig å vite noe om hva slags orm det er snakk om, eller kjøpe en som dreper "alt".

;-) Lykke til. Medisiner i unger og dyr kan være en utfordring.

Skrevet

Godt du klargjorde hvilken mus du snakka om. Begynte å lure ;-)

Altså da må vi ta det fra begynnelsen: høna f eks har fjær på musa, mens musa har hår på musa og musa har musehull. Høna har også musehull. Katta har noe felles med jordmora som også sitter og venter utenfor musehullet. La meg tenke litt på dette her...

Skrevet

Har ikke lest nedenfor, men jeg bruker å knuse den å blande den i bittelitt leverpostei. Katten elsker leverpostei og lukta er sterk nok til å skjule lukta fra tabeletten.

Skrevet

Har ikke lest de andre innleggene, kan hende du har fått dette tipset allerede. Men da får du det nå fra meg å..

Pakk tabeletten inn i brunost :) eller leverpostei..

Skrevet

Har ikke lest nedenfor, men jeg bruker å knuse den å blande den i bittelitt leverpostei. Katten elsker leverpostei og lukta er sterk nok til å skjule lukta fra tabeletten.

Jeg også blander det i leverpostei. Katta elsker leverpostei.

Skrevet

Når tabletten er liten går det fint å legge den så langt bak på tunga som bare mulig. Da starter svelgerefleksen. Sånn fikk jeg p. pillene i kattene.

Noen ganger fungerte det å mose den i kaviar, leverpostei eller tunfisk. Jeg fikk etterhvert fin teknikk i å legge den bak på tunga, så fikk pus noe godt etterpå.

Skrevet

Tru jeg har stappa i noen kattunger ormetabletter. Med truende klør og steintøft vrengte tryner utfordrer de hele verden om det trengs.

:-)

Skrevet

Altså da må vi ta det fra begynnelsen: høna f eks har fjær på musa, mens musa har hår på musa og musa har musehull. Høna har også musehull. Katta har noe felles med jordmora som også sitter og venter utenfor musehullet. La meg tenke litt på dette her...

*ser for meg keinstein i det filosofiske hjørnet*

Skrevet

Pusene våre var noen store slukhalser. Vi kjøpte sånn boksmat (med saus) og blandet medisinen inn i maten. En liten bit mat, sånn at de klarte på alt på en gang. Så fikk hver katt komme inn en og en og spise.

Fungerte greit.

Skrevet

Flinke gubben:-) Men viktig å vite noe om hva slags orm det er snakk om, eller kjøpe en som dreper "alt".

;-) Lykke til. Medisiner i unger og dyr kan være en utfordring.

Hæ?! Fins det forskjellige typer orm også?? Gi deg da!!

*nervøs*

Skrevet

Men kattene mine liker ikke leverpostei.. De er litt fine på det skjønner du;-)

Skrevet

Har ikke lest de andre innleggene, kan hende du har fått dette tipset allerede. Men da får du det nå fra meg å..

Pakk tabeletten inn i brunost :) eller leverpostei..

Leverpostei liker de ikke og brunost kan de bli kvalt av (har jeg lært her på dol;-)).

Men du skal ha takk for forsøket ;)

Skrevet

Når tabletten er liten går det fint å legge den så langt bak på tunga som bare mulig. Da starter svelgerefleksen. Sånn fikk jeg p. pillene i kattene.

Noen ganger fungerte det å mose den i kaviar, leverpostei eller tunfisk. Jeg fikk etterhvert fin teknikk i å legge den bak på tunga, så fikk pus noe godt etterpå.

Tunfisk kan være løsningen...

Skrevet

Pusene våre var noen store slukhalser. Vi kjøpte sånn boksmat (med saus) og blandet medisinen inn i maten. En liten bit mat, sånn at de klarte på alt på en gang. Så fikk hver katt komme inn en og en og spise.

Fungerte greit.

Jeg trodde virkningen gikk ut når tablettene ble knust, men mulig det går an!

Skrevet

Hæ?! Fins det forskjellige typer orm også?? Gi deg da!!

*nervøs*

Hehe. Dette kan ikke jeg så mye om, men det er vel tre (???) forskjellige hovedtyper innvollsorm hos katt og hund tror jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...