Gå til innhold

Tatt inn i varmen ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag ringte jeg helsesøster. Jeg sa jeg trengte en samtale. Først sa hun at det var litt for travelt idag. Hun spurte hva det gjallt. Jeg fikk frem noen ord, men begynte bare å gråte... Hun sa "kom hit klokken 11 du!"

Da jeg kom bort, kom hun mot meg og spurte hvordan det gikk. Det er som om de ordene skjærer i sjelen. Du blir så overveldet av følelser fordi noen spør deg om det når du har det vanskelig. Så jeg begynte såklart å gråte igjen (selv om jeg hadde lovet meg selv å skjerpe meg og la være med det).

Jeg brettet ut alt jeg hadde på hjertet, og fortalte litt om fortiden min. Hun viste en enorm forståelse! Og tok så godt imot meg at jeg begynte å grine av det også...

Idag var det emosjonellt. Men det var godt å få det ut. Det kjennes ut som om jeg var helt på randen til å sprenge, og nå har jeg liksom fått lettet på trykket. Hun satte meg opp til en time neste uke også, men ga beskjed om at hvis jeg ikke følte jeg trengte det, måtte jeg bare ringe og gi beskjed. Og var det noe jeg ville før denne tid, måtte jeg også bare ringe. Hun klappet meg på skulderen og sa at mest sannsynlig har min mor et problem. Vi duskuterte noe om at hun kanskje er deprimert og har psykiske problemer. Jeg nekter å la henne dra meg ned i dritten!

Skrevet

Så bra du fikk snakka med helsesøster om dette, og nå vet du at du får støtte der når du trenger det :-)

*klem*

Skrevet

Så bra du fikk snakka med helsesøster om dette, og nå vet du at du får støtte der når du trenger det :-)

*klem*

Jeg er så glad jeg tok kontakt. Det var til stor hjelp for meg ;)

Skrevet

Bra :) Lykke til videre! Ikke bli som din mor.

Huff nei... Jeg skal gjøre alt som står i min makt for ikke å bli som henne! Hun er alt jeg ikke vil være... Bare håper hun skjerper seg litt ;( For jeg synes synd på henne og har dårlig samvittighet... tenker mye på om jeg bare skal godta det slik som det er og bare være grei med henne. Det vil ihvertfall lette på min samvittighet... men det vil jo være som å trø meg selv lengre ned i dritten enn jeg allerede er.

Gjest Flystripa
Skrevet

Huff nei... Jeg skal gjøre alt som står i min makt for ikke å bli som henne! Hun er alt jeg ikke vil være... Bare håper hun skjerper seg litt ;( For jeg synes synd på henne og har dårlig samvittighet... tenker mye på om jeg bare skal godta det slik som det er og bare være grei med henne. Det vil ihvertfall lette på min samvittighet... men det vil jo være som å trø meg selv lengre ned i dritten enn jeg allerede er.

Du må ikke forsake å ha et godt liv pga din mor. Hun virker ikke helt frisk. Hold litt avstand.

Skrevet

Jeg har prøvd i mange år å stryke min mor med hårene, om du skjønner hva jeg mener.

Men det hjelper ikke det grann, ingenting har blitt bedre av det, tvert imot. Etter hvert ble jeg mer og mer dratt ned når hun har sine verste perioder, som gjerne kommer med noen måneders mellomrom, litt uforutsigbart, men ca 3-6 ganger i året.

Etter hvert har jeg blitt mer og mer bevisst på at jeg ikke kan si og gjøre alt mulig for å gjøre henne til lags. Hun har selv ansvar for å få hjelp med sine problemer, og jeg må ta vare på meg selv for å unngå å bli dratt ned i gjørma sammen med henne.

Du må ikke falle for fristelsen om å gå på akkord med deg selv for å lette samvittigheten ovenfor henne. Det har en altfor høy pris!

Som jeg sa sist jeg skrev til deg, du har ansvar for deg selv, og for ditt barn, ingen andre. Andre voksne mennesker, inklusive din mor, må selv ta ansvar for seg selv og sitt liv, sin helse og sin lykke. Velger de å ikke ta dette ansvaret for seg selv, ja så er det deres valg og ansvar like fullt.

Skrevet

Hei solsikkefrø!

Du har virkelig gjort et lurt trekk! Gå dit til neste time, kanskje du får satt ting litt mer på plass. Det som er viktig for deg er å vite at ingen er feilfri, selv ikke mammaer, MEN, de fleste tror de handler riktig.

Jeg har en følelse av at din mor er så på vakt for deg og din lille pga at hun kanskje ikke var der nok for deg i barndommen? Eller ikke fikk vært den mor hun inderlig ønsket å være? Mulig jeg tar feil, men jeg føler meg ganske sikker på at hun har et problem. Hvis du kan se din mor på den måten at hun sliter, så klarer du kanskje se mellom fingrene litt av det hun gjør. Prøv å riste kommentarene av deg (vel vitende om at hun sliter).

Du virker å ha masse omsorg for din lille, det er bra, men ikke glem å være en egen person også, være bare _meg_. Din lille har ikke vondt av at du får en frikveld iblandt, og det har ikke du heller :) Og det du gjorde i dag sier meg at du tar ansvar og gjør noe med tingene. Flott!

Jeg ønsker deg bare alt godt! *klem*

Skrevet

Jeg har ikke lest evt andre innlegg om disse problemene, men ville bare si at det kreves mye mot for å søke hjelp. Modig gjort, og masse lykke til videre!

Skrevet

Jeg har ikke lest evt andre innlegg om disse problemene, men ville bare si at det kreves mye mot for å søke hjelp. Modig gjort, og masse lykke til videre!

Tusen takk ;) Sånne ting er godt å høre!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...