Gå til innhold

Pepsi Max - negative konsekvenser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke negative konsekvenser kan det få å drikke f.eks. et glass Pepsi Max pr. dag? Pepsi Max inneholder jo ikke sukker, men...

Jeg har kutta ut min daglige Stratos, men higer ofte etter noe søtt på kvelden. Klarer meg greit uten, men hadde vært okei å kunne ta et glass Pepsi Max med god samvittighet ;-)

hidi, the scorpion
Skrevet

Det tror jeg faktisk du trygt kan gjøre! Men husk; BARE ETT GLASS!

Så lenge man spiser og drikker med måte, tror jeg egentlig det meste er trygt!

Skrevet

Det tror jeg faktisk du trygt kan gjøre! Men husk; BARE ETT GLASS!

Så lenge man spiser og drikker med måte, tror jeg egentlig det meste er trygt!

Hvorfor bare ett glass? Det må da bety at det er usunt? ;-)

Jeg skjønner selvsagt at det er bedre å drikke vann, men det drikker jeg massevis av hver dag uansett. Er bare litt nysgjerrig på hvilke evt. konsekvenser Pepsi Max-drikking kan ha ;-)

Skrevet

Tennene tar skade av syrlige produkter.

Kunstige tilsetningsstoffer er muligens usunne, men det er ikke bevist verken frem eller tilbake - de frarådes til barn under tre.

Skrevet

Tennene tar skade av syrlige produkter.

Kunstige tilsetningsstoffer er muligens usunne, men det er ikke bevist verken frem eller tilbake - de frarådes til barn under tre.

Okei, da tror jeg jeg skal gå og ta meg et glass med en gang ;-)

Skrevet

Jeg skjønner selvsagt at det er bedre å drikke vann, men det drikker jeg massevis av hver dag uansett. Er bare litt nysgjerrig på hvilke evt. konsekvenser Pepsi Max-drikking kan ha ;-)

har hørt at kunstige søtningsstoffer blir brytt ned til giftstoffer.. hva er verst? sukker eller gift?

Skrevet

har hørt at kunstige søtningsstoffer blir brytt ned til giftstoffer.. hva er verst? sukker eller gift?

Det kommer vel an på hvor mye kunstige søtstoffer man får i seg? Jeg spiser aldri f.eks. lettprodukter etc., så da skader det forhåpentligvis ikke med et glass Pepsi Max pr dag?

hidi, the scorpion
Skrevet

Bare ertet deg litt!

Om du drikker ett eller to glass med Pepsi max så tror jeg ikke det er skadelig. Som jeg sa alt med måte, og det er egentlig det viktigste å huske!

Skrevet

Hei togli. Kos deg med brusen din - om man overdriver er ALT farlig.

Jeg har ikke satt meg inn i alt dette med de kunstige søtstoffene - regner med det er andre eksperter på det. Men stoffene er testet, og antatt ikke skadelige i normale bruksmengder.

MEN. Her kommer det. Når du drikker kunstig søtet brus, tror kroppen den får sukker, og øker insulinutskillelsen til blodet for å bryte ned det kroppen tror er sukker. Da faller blodsukkeret - siden du ikke har noe ekstra sukker å bryte ned- risikerer du å bli skikkelig fysen pga blodsukkerfallet.

En ting (overhodet ikke dokumentert men observert og grundig tenkt gjennom av undertegnede) - det er bare lett overvektige + som drikker lettbrus. Ulogisk?

Jeg drikker brus kanskje en gang i måneden (rundt mensstart, faktisk....) Da skikkelig glasscola. Og gjerne en sjokkis ved siden av. Ja. Sugar high.

Mitt råd til deg og ditt etterlengtede brusglass om kvelden - spis en skive eller lign ved siden av. Så holder du blodsukkeret oppe.

;-)

Skrevet

Hei togli. Kos deg med brusen din - om man overdriver er ALT farlig.

Jeg har ikke satt meg inn i alt dette med de kunstige søtstoffene - regner med det er andre eksperter på det. Men stoffene er testet, og antatt ikke skadelige i normale bruksmengder.

MEN. Her kommer det. Når du drikker kunstig søtet brus, tror kroppen den får sukker, og øker insulinutskillelsen til blodet for å bryte ned det kroppen tror er sukker. Da faller blodsukkeret - siden du ikke har noe ekstra sukker å bryte ned- risikerer du å bli skikkelig fysen pga blodsukkerfallet.

En ting (overhodet ikke dokumentert men observert og grundig tenkt gjennom av undertegnede) - det er bare lett overvektige + som drikker lettbrus. Ulogisk?

Jeg drikker brus kanskje en gang i måneden (rundt mensstart, faktisk....) Da skikkelig glasscola. Og gjerne en sjokkis ved siden av. Ja. Sugar high.

Mitt råd til deg og ditt etterlengtede brusglass om kvelden - spis en skive eller lign ved siden av. Så holder du blodsukkeret oppe.

;-)

"En ting (overhodet ikke dokumentert men observert og grundig tenkt gjennom av undertegnede) - det er bare lett overvektige + som drikker lettbrus. Ulogisk?"

Jeg ligger egentlig på grensen til å ha for lav BMI, sev om jeg ikke synes jeg er for tynn. Jeg bruker str. 36-38 i klær, så jeg er iallefall ikke lett overvektig;-)

Jeg vet også at man lett blir fysen på annen mat når man spiser lettprodukter. Allikevel kjenner jeg at dette ikke gjelder når jeg drikker f.eks. Pepsi Max. Jeg får aldri lyst på mat etter at jeg har drukket dette. Det eneste jeg unngår er å snoke i skapet etter annet søtt å spise ;-)

Skrevet

Bare ertet deg litt!

Om du drikker ett eller to glass med Pepsi max så tror jeg ikke det er skadelig. Som jeg sa alt med måte, og det er egentlig det viktigste å huske!

Okei, du er fæl til å erte idag *hehe*

Skrevet

"En ting (overhodet ikke dokumentert men observert og grundig tenkt gjennom av undertegnede) - det er bare lett overvektige + som drikker lettbrus. Ulogisk?"

Jeg ligger egentlig på grensen til å ha for lav BMI, sev om jeg ikke synes jeg er for tynn. Jeg bruker str. 36-38 i klær, så jeg er iallefall ikke lett overvektig;-)

Jeg vet også at man lett blir fysen på annen mat når man spiser lettprodukter. Allikevel kjenner jeg at dette ikke gjelder når jeg drikker f.eks. Pepsi Max. Jeg får aldri lyst på mat etter at jeg har drukket dette. Det eneste jeg unngår er å snoke i skapet etter annet søtt å spise ;-)

Som sagt - bare en teori;-)

Men mye er vane også selvsagt. Jeg levde gjennom mange tunge dager på lesesalen med Japp sjokkis i ene hånda og cola light i den andre.

Nå er jeg avvent, slankere enn i studietida, og forsøker å holde godtekickene til en gang i måneden. Det går nesten bra. Hehe.

Skrevet

Jeg er avholds og røyker ikke. Derfor skal ingen få ta fra meg pepsi maxen jeg drikker daglig.

Man må vel se på helheten av hvordan man lever og spiser tror jeg. Jo, flere dårlige vaner man har, jo verre er det med helsa vår. Ellers så er det sikkert greit.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...