Gå til innhold

Middagstips (også postet på F&B)

Anbefalte innlegg

Gjest just4fun
Skrevet

Hvordan ser deres uke ut med tanke på middag?

Og har du noen gode, sunne og kanskje litt kjappe retter å dele med meg??

Skrevet

Et tips til kjapp mat (som jeg dog ikke er flink til å følge selv...), er å lage opp store porsjoner med fx gryterett (fra bunnen av) og annen mat som er egnet for frysing. Så fryser du ned passende porsjoner, og tar opp, og varmer kjapt.

Kyllingfilet m/ris og salat (bruk ferdig pose og tilsett litt ekstra grønnsaker etter ønske) er jo raskt å tilberede og sunt.

Karbonadedeig eller kyllingkjøttdeig istedetfor vanlig kjøttdeig hjelper godt på.

Frys ned oppkuttede grønnsasker, som fx løk, paprika etc., og putt oppi div. retter slik at det blir mer grønt.

Skrevet

Hvordan uka ser ut? Hm...

Mandag: Middagspølser, makaroni, salat og tomatbønner

Tirsdag: Fiskepinner, salat, ris

Onsdag: pitabrød, kjøttdeig, salat

I morgen: wok m kylling, gulrot, purre, sukkererter og sweet chili-saus

...og lenger har jeg ikke oversikt. Men jeg er litt sugen på marinert, ovnsbakt laks.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...