Gå til innhold

Hvilke drinker er gode?

Anbefalte innlegg

Gjest Princess Peach
Skrevet

Heimbrent, og en liten dæsh med Nyco.

Nammmmm

Kan jo ikke drikke champis hver dag!

• Svar 86
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Gemini

7

• Mary Poppins

7

• Velouria

6

• morsan

6

Mest aktive i denne tråden

Gjest Blodstrupmoens bror
Skrevet

Heimbrent, og en liten dæsh med Nyco.

Nammmmm

Gul enke (Yoko Ono) til hverdags, og Sælbusjampis te fæst.

Skrevet

Kan drikke én klissedrink, men blir kvalm hvis jeg drikker for mange.

Ja, jeg er også forbi det stadiet.

Enskjønt - "klissedrikk" er jo relativt! tror nok at jeg fortsatt drikker mange drinker som mange konjakk-elskende menn ville ha takket nei til;-)

Jeg liker veldig godt vodka og lime (den der syrliggulgrønne greia på flaske med mønster i selve glasset...)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Ja, jeg er også forbi det stadiet.

Enskjønt - "klissedrikk" er jo relativt! tror nok at jeg fortsatt drikker mange drinker som mange konjakk-elskende menn ville ha takket nei til;-)

Jeg liker veldig godt vodka og lime (den der syrliggulgrønne greia på flaske med mønster i selve glasset...)

Rose's Lime? Har du bare limen i bar vodka, eller?

Gjest Underskrift
Skrevet

Mohito er en kjempegod drink. Usikker på stavemåten, men bartenderen ber deg sikkert ikke om en skriftelig ordre:o)

Den er syrlig og med masse krøsset is og mynteblader. Har aldri laget den hjemme, så jeg vet ikke hva annet som er i den.

Vennlig hilsen

Skrevet

Søte, friske og syrlige, tror jeg.

Om du vil bli møkkings er Long Island iced tea en sikker vinner, men det finnes desverre noen elendige variater rundt omkring, se an bartenderen og stedet før du bestiller en.

Gin Fizz eller Tom Collins er en sikker vinner.

Mine favoritter er Vodka og cranberry juice og Gin med eplemost og lime. Gode gamle Cuba libre er også digg.

Kamikaze, cosmopolitan, Caipirinha, Gimlet og Manhattan er også godt.

Bloody Mary er sinnsykt godt, men den må lages på den rette måten, så jeg er svært skeptisk til å bestille den ute, så sant du ikke er på BarBoca på Grünerløkka. :)

Jeg anbefaler deg å kjøpe Bar boka av Jan Vardøen, mannen bak BarBoca. Knalle oppskrifter, masse historie og fornøyelig å lese.

Skrevet

Rose's Lime? Har du bare limen i bar vodka, eller?

Ja, dét er det den heter ja! :-)

Jeg har også oppi litt vann, ellers synes jeg det blir for sterk limesmak. Men ganske mye lime, ja.

OG isbiter!! :-D

Gjest Princess Peach
Skrevet

Mohito er en kjempegod drink. Usikker på stavemåten, men bartenderen ber deg sikkert ikke om en skriftelig ordre:o)

Den er syrlig og med masse krøsset is og mynteblader. Har aldri laget den hjemme, så jeg vet ikke hva annet som er i den.

Vennlig hilsen

Ja, den har jeg faktisk laget til meg selv hjemme. Kjempegod! :)

Skrevet

Jeg liker det samme som Åsemor men ellers så er jeg fryktelig glad i shoots, av alle slag.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jeg liker det samme som Åsemor men ellers så er jeg fryktelig glad i shoots, av alle slag.

Hehe, jeg kan hive i meg noen shots jeg også...

Skrevet

Vennlig hilsen

Soda, sukker, hvit rom, lime, knust is og mynteblader.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Om du vil bli møkkings er Long Island iced tea en sikker vinner, men det finnes desverre noen elendige variater rundt omkring, se an bartenderen og stedet før du bestiller en.

Gin Fizz eller Tom Collins er en sikker vinner.

Mine favoritter er Vodka og cranberry juice og Gin med eplemost og lime. Gode gamle Cuba libre er også digg.

Kamikaze, cosmopolitan, Caipirinha, Gimlet og Manhattan er også godt.

Bloody Mary er sinnsykt godt, men den må lages på den rette måten, så jeg er svært skeptisk til å bestille den ute, så sant du ikke er på BarBoca på Grünerløkka. :)

Jeg anbefaler deg å kjøpe Bar boka av Jan Vardøen, mannen bak BarBoca. Knalle oppskrifter, masse historie og fornøyelig å lese.

Long Island iced tea er godt ja, det har jeg faktisk vært i stand til å bestille på egen hånd også. ;)

Ellers var det mange tips her som hørtes gode ut. :)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jeg har også oppi litt vann, ellers synes jeg det blir for sterk limesmak. Men ganske mye lime, ja.

Nam, det må jeg prøve neste gang! :)

Skrevet

Etter min ungdomstid der jeg drakk hel flaske med Apollo eller Vargtass og var dausjuk dagen derpå har jeg ikke vært så glad i drinker. Liker å nippe til et glass med noe med kaffe- og sjokoladesmak.

Liker godt cognac da!

Gjest Underskrift
Skrevet

Soda, sukker, hvit rom, lime, knust is og mynteblader.

Tusen takk.

Vet du forholdene også?

Skrevet

En Gimlet med vodka i stedet for gin rett og slett. Jeg liker Gin bedre enn vodka, så jeg holder en knapp på den. :)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Etter min ungdomstid der jeg drakk hel flaske med Apollo eller Vargtass og var dausjuk dagen derpå har jeg ikke vært så glad i drinker. Liker å nippe til et glass med noe med kaffe- og sjokoladesmak.

Liker godt cognac da!

Jeg har ikke helt fått sansen for brunt brennevin ennå.

Skrevet

Ok, får prøve den da. :)

Disse jeg nevner kvalifiserer helt sikkert for "søtt kliss". Men det er sånn jeg liker det. ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...