Gå til innhold

Hvilke drinker er gode?

Anbefalte innlegg

Gjest Princess Peach
Skrevet

Disse jeg nevner kvalifiserer helt sikkert for "søtt kliss". Men det er sånn jeg liker det. ;)

Det går jo an innimellom. Litt variasjon, vet du. :)

• Svar 86
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Gemini

7

• Mary Poppins

7

• Velouria

6

• morsan

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Tusen takk.

Vet du forholdene også?

Det har jeg :)

En liten neve frisk mynte, 8cl sodavann, 2 ss hvitt sukker, 4 cl hvit rom, 1 lime og knust is.

Ha mynten og og sukkeret i et høyt glass, mos det godt, ha i sodavann rør godt, rom og rør igjen. del limen i to (spar en skive til pynt) press ut all saften, rør litt igjen, fyll glasset halvfullt med is, rør rundt og ha i is til det er mer enn fullt, rør litt til og nyyyyt. :)

Skrevet

Mohito, Cuba Libre og Caipirinha er gode, friske drinker.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Mohito, Cuba Libre og Caipirinha er gode, friske drinker.

Må skrive meg det bak øret. :)

Skrevet

Jeg drikker enten White Russian, Long Island Ice Tea, Pina Colada/Banana Colada, Mojito eller Cosmopolitan.

Daquiri er også godt, men litt lei av jordbær-daquiri. Mango-daquiri er favoritten for tida:)

Ellers foretrekker jeg whiskey eller Fernet.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jeg drikker enten White Russian, Long Island Ice Tea, Pina Colada/Banana Colada, Mojito eller Cosmopolitan.

Daquiri er også godt, men litt lei av jordbær-daquiri. Mango-daquiri er favoritten for tida:)

Takk for tipsene!

Hehe, begynner å bli mange her, må nok ha med en liste neste gang jeg skal ut! :)

Skrevet

White russian!

Skrevet

Takk for tipsene!

Hehe, begynner å bli mange her, må nok ha med en liste neste gang jeg skal ut! :)

Ja, lykke til med den byturen;P

De drinkene jeg nevnte er søte/bitre da. Jeg er ikke så glad i syrlige greier nemlig:)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Ja, lykke til med den byturen;P

De drinkene jeg nevnte er søte/bitre da. Jeg er ikke så glad i syrlige greier nemlig:)

Får nok prøve meg litt fram. :)

Hehe, kan bli en artig kveld, ja!

Gjest Underskrift
Skrevet

Det har jeg :)

En liten neve frisk mynte, 8cl sodavann, 2 ss hvitt sukker, 4 cl hvit rom, 1 lime og knust is.

Ha mynten og og sukkeret i et høyt glass, mos det godt, ha i sodavann rør godt, rom og rør igjen. del limen i to (spar en skive til pynt) press ut all saften, rør litt igjen, fyll glasset halvfullt med is, rør rundt og ha i is til det er mer enn fullt, rør litt til og nyyyyt. :)

Tusen takk!!!

Nå må jeg invitere til fest :-D

Skrevet

Mango ja, det skal jeg prøve, takk for tips. Da vet jeg hva jeg skal kose meg med i morgen kveld. Vannmelon daquiri er kjempegodt også, om du trenger litt mer varisjon.

Skrevet

Drinken jeg fikk på Chios i sommer var utrolig god, men jeg vet ikke hva den heter, eller om det egentlig er noen kjent drink. Bartenderen påsto det var hans egen oppskrift, men det var sikkert bare tøys. Har notert meg et-eller-annet sted hvilke ingredienser han ramset opp, men har visst rota bort lappen.

Men drinken var i alle fall farlig god - og sterk (selv om den ikke smakte sterkt). Og jeg var dum nok til å si det til ham - at jeg syntes den var farlig god altså - da jeg ba ham om å lage den samme neste kveld. Og baren ble etter hvert tom for folk, og han ivrigere på å by meg en drink til. Tok litt tid før det gikk opp for meg at jeg ble forsøkt skjenka av fyren... hehe

Gjest Princess Peach
Skrevet

Drinken jeg fikk på Chios i sommer var utrolig god, men jeg vet ikke hva den heter, eller om det egentlig er noen kjent drink. Bartenderen påsto det var hans egen oppskrift, men det var sikkert bare tøys. Har notert meg et-eller-annet sted hvilke ingredienser han ramset opp, men har visst rota bort lappen.

Men drinken var i alle fall farlig god - og sterk (selv om den ikke smakte sterkt). Og jeg var dum nok til å si det til ham - at jeg syntes den var farlig god altså - da jeg ba ham om å lage den samme neste kveld. Og baren ble etter hvert tom for folk, og han ivrigere på å by meg en drink til. Tok litt tid før det gikk opp for meg at jeg ble forsøkt skjenka av fyren... hehe

Hehe... Blåøyde Gemini? :)

Skrevet

Hehe... Blåøyde Gemini? :)

Grønnøyde...

Og sterkt overvektige - og nesten aldri ute på by'n lengre... Så jeg er mildt sagt ikke så vant med å bli lagt an på lengre... Men etter hvert kom det fram i klartekst at fyren ville synes det var hyggelig å finne på noe etter stengetid, og dette "noe" ble også ganske spesifikt...

Jaja, det var nå en morsom, om enn noe selsom opplevelse å bli lagt an på.

Og for ordens skyld - jeg takket pent nei og gikk "hjem" på hotellet alene, brisen og flirfull! hihi

Gjest Princess Peach
Skrevet

Grønnøyde...

Og sterkt overvektige - og nesten aldri ute på by'n lengre... Så jeg er mildt sagt ikke så vant med å bli lagt an på lengre... Men etter hvert kom det fram i klartekst at fyren ville synes det var hyggelig å finne på noe etter stengetid, og dette "noe" ble også ganske spesifikt...

Jaja, det var nå en morsom, om enn noe selsom opplevelse å bli lagt an på.

Og for ordens skyld - jeg takket pent nei og gikk "hjem" på hotellet alene, brisen og flirfull! hihi

Hyggelig å flørte litt da. :)

Og greit å stoppe hvis man ikke vil noe mer. Så kan man leve på komplimentene en stund. ;)

Skrevet

Hyggelig å flørte litt da. :)

Og greit å stoppe hvis man ikke vil noe mer. Så kan man leve på komplimentene en stund. ;)

Joda, men om det var for komplimenter å regne, eller hans eneste mulighet for å få et ligg den kvelden, tja, det vet jeg nå ikke helt. Men jeg syntes uansett det var litt artig på sett og vis. Jeg skulle dra hjem neste dag, og var ikke ferdig pakket, men go' og brisen og med den opplevelsen så gikk pakkingen som en lek! hehe

Godt jeg ikke mistet dømmekraften helt selv om drinkene absolutt hadde sin virkning... (som du skjønner er det sjelden jeg drikker så mye, ofte blir det bare såvidt litt vin eller annet).

Skrevet

Akkurat væer på byen og kan si hva jeg har drukket som var godt:

puma

rasz

white russian

baileys

Ellers liker jeg veldig godt_

strawberry drqueri

mojito

pina colada

Med forbdeholld om evnt skrivefeil

Gjest Princess Peach
Skrevet

Akkurat væer på byen og kan si hva jeg har drukket som var godt:

puma

rasz

white russian

baileys

Ellers liker jeg veldig godt_

strawberry drqueri

mojito

pina colada

Med forbdeholld om evnt skrivefeil

Puma og Rasz? Hva er dette?

Skrevet

Puma og Rasz? Hva er dette?

drinker vel ;)

Hva er i dem? Tja si det :)

Gjest Princess Peach
Skrevet

drinker vel ;)

Hva er i dem? Tja si det :)

Det vil jeg jo gjerne vite, da! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...