Gå til innhold

Liker du navnet ditt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt greit. Men jeg bruker ikke begge navnene mine når jeg presenterer meg selv, til ergrelse for min mor vet jeg.

Blir så langt navn å si.

• Svar 77
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Gyda

9

• morsan

9

• Angelica :o)

3

• org

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg synes navnet mitt er helt greit. Et ganske vanlig navn for folk født på 70-tallet... I oppveksten ønsket jeg at jeg het Cathrine, Jeanette el. Navnet mitt var liksom litt "kjedelig". Nå er jeg glad jeg heter det jeg heter :-)

Skrevet

Jeg elsker navnet mitt, kunne nesten ikke fått et bedre navn;)

Nå ble jeg gruelig nysgjerrig på hva du heter altså ;-)

Gjest Tacomix
Skrevet

Nå ble jeg gruelig nysgjerrig på hva du heter altså ;-)

Jeg har et vakkert navn synes jeg selv;)

Nå kan du lure på hva jeg heter:p!

Ikke så vanlig når jeg ble født heller!

Gjest Jente31
Skrevet

Ja jeg liker navnet mitt. Jeg kjenner og vet av mange, men ingen med dette navnet :-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Ja, jeg liker navnet mitt. Selv om mange syns jeg har et "rart" fornavn og et etternavn jeg alltid må påpeke har en d i seg. Jeg er alene om min kombinasjon av navn i hele Norge.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Helt greit. Gaute. Ikke alle liker det, noen synes til og med det er direkte stygt.

Hehe, ja, men det _er_ jo ikke noe fint heller. :-)

Skrevet

Jeg synes navnet mitt er helt greit. Men jeg stusser ofte over at foreldra mine ga meg et navn som faren min aldri vil kunne klare å uttale riktig.

Jeg har et ganske uvanlig mellomnavn og et ennå mer uvanlig etternavn, de eneste som heter dette er broren min, meg og barna mine. Alt i alt er jeg vel egentlig ganske fornlyd med navnet mitt. :)

Caloni Makaroni
Skrevet

Jeg liker fornavnet mitt godt. Etternavnet mitt er kjedelig. Mellomnavnet mitt (etternavn) syntes jeg var litt kjipt da jeg var liten, siden det var så sjeldent og vanskelig å skrive, men nå som jeg har blitt eldre liker jeg det bedre. Det er bare rundt 10 personer som har det etternavnet i Norge, så det er jo litt tøft det også :)

Skrevet

Jeg synes navnet mitt er helt greit. Et ganske vanlig navn for folk født på 70-tallet... I oppveksten ønsket jeg at jeg het Cathrine, Jeanette el. Navnet mitt var liksom litt "kjedelig". Nå er jeg glad jeg heter det jeg heter :-)

Jeg jobber med ei godt vosken dame som heter Janett. Klarer liksom ikke å vende meg til at hun heter det, for er så "ungpike"navn for meg det!

He he :)

Gjest Elextra
Skrevet

Hege?

Bente?

Tove?

Grete?

Siv?

;)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Fornavnet mitt har jeg måttet venne meg til. Jeg likte det ikke som barn og ungdom, og prøvde ved et par anledninger å bytte over til mitt andre fornavn, men fikk det ikke gjennomført.

Etternavnet mitt er jeg veldig fornøyd med :-)

Skrevet

Fornavnet mitt har jeg måttet venne meg til. Jeg likte det ikke som barn og ungdom, og prøvde ved et par anledninger å bytte over til mitt andre fornavn, men fikk det ikke gjennomført.

Etternavnet mitt er jeg veldig fornøyd med :-)

"Etternavnet mitt er jeg veldig fornøyd med :-)"

Hadde jeg og vært ;D

Skrevet

Tja, nå i voksen alder er det helt OK, faktisk på grensen til veldig greit særlig i utlandet. Men i barndommen - usj!

Har 2 fornavn og 1 etternavn, og siden jeg har giftet meg til etternavnet kan jeg vel ikke akkurat være misfornøyd med det! :-)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1171540792' post='3530652]

"Etternavnet mitt er jeg veldig fornøyd med :-)"

Hadde jeg og vært ;D

Takk skal du ha :)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg syns navnet ditt er koselig, og mye bedre enn Jeanette.

Gjest Shira12
Skrevet

Nå liker jeg navnet mitt godt.

Da jeg var liten var jeg lei noen ganger, litt vanskelig å skrive, noen mente hardnakket at det var ett dyrenavn. Til og med voksne mente dette, og det er sårt for ett barn/ungdom.

Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke. Liker verken fornavn eller etternavn. Alltid hatt problemer med å uttale navnene mine høyt. :-O

Er ikke noe galt i dem egentlig, fornavnet mitt er et helt ordinært navn som brukes på svært mange språk. Men likevel.

Etternavnet mitt derimot er sjeldent, vi er bare 5 stk igjen i slekta. Men fint er navnet ikke. Så jeg bruker ofte samboer sitt selv om vi ikke er gift. Han har et kjempefint etternavn, mens fornavnet hans er skikkelig stusselig ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...